• פרק שלישי: בדרך לוואטה קאנל

    8 | הצג גלריה

    דבורה לאה לוי, בפרק שלישי ביומן השליחות מבית חב"ד בוואטה קאנל שבהודו • הנה אנשים. הגענו למקום יישוב. קודאי קאנל שהיא העיר המרכזית כאן. וואווו גשם... השליח יורד להביא מצרכים ולחיים לי"ט כסלו ולשבת המתקרבת. וממשיכים לוואטה. בית חב"ד! הגענו!!! עולים לבית חב"ד נכנסים. וואו איזה מקסים! מהמם! הבניה פה מיוחדת מאד.. רעבע הגענו עכשו זה אמיתי • לטור המלא

    ח"י כסלו, בוקר טוב קוומבטור

    מתארגנים במלון, מעמיסים ויוצאים מהעיר קוומבטור לכיוון וואטה קאנל. חמש שעות נסיעה לפנינו… הנסיעה מתחילה ואני מתרגשת.. אנחנו עוברים בכפרים הודים אותנטיים עם מנטאליות כל כך שונה ומעניינת.

    הנהג שלנו אנטיפט ועצבני והוא מקפיד לצפור כל הדרך! אני מדגישה, כל הדרך! ואני מתפללת שהצופר שלו ישבר כבר…הנסיעה פה מעניינת ומפחידה בד בבד. בהודו נוסעים בכביש דו סטרי באיזה צד שבוחרים, ואם מגיע מולך רכב אתה צופר וזז הצידה. כמעט חמש פעמים עשינו תאונה חזיתית… והנהג? הוא  לא מתפעל בכלל, הוא רגיל…

    יש פה כמויות בלתי נתפסות של טוסטוסים, קטנועים ואופנועים…זה הכלי רכב הכי שמיש כאן. ראינו גם המון ריקשות צהובות בדרך והודים חסרי מעש יושבים להם בצידי הדרך ולצידם כלבים צנומים… שדות מלאות פרות, עיזים ועוד פרות.. על הכביש, בשדה, באחו ובעצם בכל פינה.

    הרכב טס במהירות, ופתאום הוא נעצר! חמור עומד באמצע הכביש, צריך להאט, הוא באמת חמור ולא מבין שהכביש לא של אבא שלו.

    אחד הדברים היותר יפים בעיני, אלה עצי הקוקוס,  לאורך הדרך גבוהים, תמירים ויפיפיים. שדות עמוסים בעצי קוקוס שבא לך רק לקטוף כמה ולשתות בקשית… צבעוניות הודית מ ד ה י מ ה. העין לא שבעה מלראות.. ההודים אשכרה הולכים עם דברים ענקיים על הראש (בלי ידיים) כדים, שקים, עצים..זו הדרך שלהם לסחוב חפצים ממקום למקום. היסטרי.. שווקים מעניינים שמוכרים בהם סרטים וצמידים צבעוניים לצד קוקוסים ודגים.. ריח שרוף מלווה אותנו בדרך והנה עוד פרה ועוד פרה.. הילדים מתלהבים וגם אני…

    והנה גברים שחובשים טורבנים.. וואו אפשר למצוא כאן טורבנים איזה כיף… אנחנו נכנסים לכפר הודי טיפוסי עם בקתות מדהימות ואנשים שבאמת חיים שם… כמו בסיפורי הבעל שם טוב, בקתה עלובה, עוני מחפיר ופרה ליד הבית… אני ממש מרגישה בתוך סיפור מאה שנים אחורה ..

    ידעתי שאני יאהב את הודו!

    עוד שדות קוקוס ענקיים , המון ירוק של טבע בלתי נגמר. הדרך מתקדמת ואנחנו מתחילים לעלות, סיבובים רציניים. הנוף לא נתפס.. גובה עצום, הרים מטורפים ועננים לבנים כמו קצפת טרייה נחים בשלווה על ההרים. הסיבובים הולכים ומתעצמים, כאן חייבים לצפור כל הדרך על מנת להזהיר את הרכבים היורדים לכיווננו.

    אנחנו כמעט בשמיים בתוך העננים… העננים מתחתינו, מעלינו ולידנו. מדהים. מטורף. לא יאומן. תוך כדי הסיבובים אנחנו נכנסים למין גן בוטני עצום משני צידי הדרך משתרעים לגובה רב צמחיות ופרחים, עצים וירק מכל הסוגים והמינים שבעולם. ממש "תדשא הארץ דשא עשב…" ביניהם מפלי מים עוצרי נשימה! מדהים! אני מוקסמת!

    ועוד צמחיות צבעוניות מדהימות… היי, הנה כמה קופים חמודים קופצים ומשחקים. ועוד פרה ועז וסוס אחד… גן החיות האמיתי הגענו! ועל הכביש שלושה ילדים הודים ומה יש להם ביד? אייפון! פששש  איזו התקדמות. חזרה לשנת 2014

    הנה אנשים. הגענו למקום יישוב. קודאי קאנל שהיא העיר המרכזית כאן. וואווו גשם… השליח יורד להביא מצרכים ולחיים לי"ט כסלו ולשבת המתקרבת. וממשיכים לוואטה. בית חב"ד!

    הגענו!!! עולים לבית חב"ד נכנסים. וואו איזה מקסים! מהמם! הבניה פה מיוחדת ואני מתאהבת..

    רעבע הגענו עכשו זה אמיתי. בית חב"ד וואטה קאנל מוכן לביאת משיח. יעעעעס על העולם!

    IMG-20150113-WA0013

    IMG-20150113-WA0014

    IMG-20150113-WA0015

    IMG-20150113-WA0016

    IMG-20150113-WA0017

    IMG-20150113-WA0018

    IMG-20150113-WA0019

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    5 תגובות

    1. חנה
      י״א בשבט ה׳תשע״ה (31/01/2015) בשעה 21:56

      יחי. מגניב! אבל אשכרה זה שד אז… מותר סלנג אבל תלוי מה, בהצלחה בשליחות!

    2. מוש ס
      כ״ח בטבת ה׳תשע״ה (19/01/2015) בשעה 11:18

      אהבתי!
      אחלה תיאור

    3. חיהלה
      כ״ב בטבת ה׳תשע״ה (13/01/2015) בשעה 22:07

      חחח….טור מעורר:)באלי גם לצאת לשליחות(רצוי במקום ללא קופים:))

    4. בסי
      כ״ב בטבת ה׳תשע״ה (13/01/2015) בשעה 19:50

      נסעת לבד לשליחות??

    5. היפה
      כ״ב בטבת ה׳תשע״ה (13/01/2015) בשעה 16:23

      הכל טובויפה אבל אני במקומך ההיתי מפחדת מהקופים איכככככ

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.