• למי להיות עבד?

    הגדלה

    למחרת באמת, הזדרזתי לומר את החת"ת היומי. כלומר לקראת 12:00 פתחתי בעצלתיים את האפליקציה בטלפון ועשיתי טובה כשאני ממלמלת את הפסוקים החשובים. זה הכי טוב שלך? גיחך היצר הרע מהצד, אין בעיה. נפגש מחר • נעמה טוכפלד

    אפתח בוידוי כנה,
    לאחרונה, התרשלתי באמירת החת"ת היומי. יום כן, יום לא, יום למה לא, ומכאן, ההמשך ידוע.
    תירוצים והצדקות יש בשפע והנה, אני כבר לא יודעת מה התאריך העברי היום..זה אמנם הטריד אותי אבל לא עד כדי מהפך אמיתי בחיי, אחרי הכל, למי יש זמן?
    בהתוועדות אחת, עשינו סבב קבלת החלטות טובות ואני הודעתי קבל עם ועולם כי אני מתכוונת להתחזק בשמירת הסדר היומי של החת"ת. אז אמרתי.
    למחרת באמת, הזדרזתי לומר את החת"ת היומי. כלומר לקראת 12:00 פתחתי בעצלתיים את האפליקציה בטלפון ועשיתי טובה כשאני ממלמלת את הפסוקים החשובים.
    זה הכי טוב שלך? גיחך היצר הרע מהצד, אין בעיה. נפגש מחר.
    אין צורך להודות בבושה שלמחרת כבר נשכחה ממני ההתחייבות הטריה..
    אבל אז קרה דבר מעניין. שמתי לב, בהתחלה לא באופן מובחן ומדויק, אבל לאט לאט התחדדה התובנה, שהחיים מתחילים ללחוץ עלי חזק מידי. הדרישות בעבודה הולכות וגדלות, פרגון אין ועימותים עם קולגות ושותפים הופכים לתכופים יותר למרות שאין לה כל הסבר הגיוני. בהתחלה, הסתכלתי על זה בדרך הטבע. ניסיתי להבין איך ולמה, ואח"כ מה עושים ומה עונים ולמי, ואיה פתרונות אפשר למצוא. כשנחסמו כל הדרכים בפני התחלתי לשקול אסטרטגיות וטקטיקות. לא עזר. מיניתי באופן דחוף את בעלי להיות משפיע מחליף, למשפיעה שלי שילדה בשעה טובה, ותיניתי לפניו את צרותי. בדר"כ, אני יודעת לזהות עצה חכמה כשאני שומעת אותה, אך בליל ההמלצות שנתן לי, שחלקן סתרו זו את זו, גרם לי להבין שהתשובה גם לא שם, היא אצלי.
    בשלב זה, ויתרתי על ההגיון והמציאות ומצאתי את עצמי מהרהרת בדבר ומנסה להסביר לעצמי את התקופה המוזרה הזו ואיך עם אנשים שיש לי איתם תמימות דעים והבנה מלאה מתגלעות מחלוקות לא ברורות. בעיקר, מכיוון המעסיקים שלי. בוקר אחד, בעודי עומדת ברמזור, שזה זמן מעולה להרהורים חסרי הגבלה, עלתה בי התובנה הפשוטה: כיוון שבאופן בחירי, הסרתי מעלי את הכפיפות למלך מלכי המלכים הקב"ה, במובן היומיומי של אי שמירת תקנת החת"ת שהרבי מלך המשיח אמר כי היא חובה לכל אחד ואחת, גבר כאישה הפכתי להיות עבד לעבדי הזמן. כלומר במקום להיות זו שמובילה, אני מובלת ובמקום לרוץ קדימה, אני נגררת אחרי אלו שטרם התוודעו לבוראם וערכו איתו הכרות קרובה, וכל זה קשור בקשר הדוק לאי אמירת החת"ת היומי.
    נשמע מוזר?
    יתכן, אך ברגע שעלתה בי התובנה הזו ידעתי היטב שהיא נכונה. שזו התשובה שחיפשתי. צעדתי לתוך המשרד, סגרתי את הדלת למס' דקות ולפני הכל, התחלתי עם החת"ת היומי. כמה דקות של ריכוז ושקט. מיד לאחר מכן, פתחתי את הדלת והתחלתי לעבוד במרץ. מיילים, פגישות, סיכומים, ישיבות וטלפונים
    וראה זה פלא! כולם חייכנים ונינוחים סביבי, המחלוקות, נעלמו כלא היו, פתרונות הוצעו ופתרו בעיות בן רגע, האווירה העכורה התחלפה שוב בהבנה ידידותית ועבודה סינרגית נעימה וכיפית, בקיצור מהפך.
    זוכרת? אמרתי לעצמי. הנה התוצאה של מי שבוחר להיות עבד למלך, או עבד לעבדים אחרים. זה לא קשור אליהם, בכלל. זה קשור רק אלייך. ברגע שאת מחליטה למי להיות כפוכה, התוצאות בהתאם.
    נו מה, עמד לו שוב היצר הרע מהצד, וגיחך. את לא יכולה להבין את זה לבד? חייב לקרות משהו לא נעים כדי שתאספי את עצמך ותעשי את המוטל עלייך? הלא בהתוועדות הכרזת באופן חגיגי כי את לוקחת זאת על עצמך, ראינו כמה זמן זה החזיק..אמר תוך גלגול עיניים מתנשא.
    אה.. סליחה חבר, עניתי לו, על 'תשובה' שמעת? יופי, אז זה הפטנט שלנו, ועכשיו, אם תסלח לי, יש לי חת"ת יומי לומר. צריך לפתוח את היום.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    4 תגובות

    1. נעמה
      כ״ו בשבט ה׳תשע״ה (15/02/2015) בשעה 13:55

      ליבי הנסיכה, אנו עפר לרגליכם!! אוהבים אתכם עד בלי די 🙂

    2. פנינה
      כ׳ בשבט ה׳תשע״ה (09/02/2015) בשעה 18:20

      לצערנו היום אנשים חייבים לעבור הכל על הבשר שלהם כולל אותי אבל איך באמת אפשר להחזיק מעמד עם חתת זה ממש קשה למי יש תשובה ?????????????????????????????????????????????

    3. חיה קופצ'יק
      י״ט בשבט ה׳תשע״ה (08/02/2015) בשעה 21:48

      אהבתי!!!

    4. llibi
      ט״ז בשבט ה׳תשע״ה (05/02/2015) בשעה 21:18

      ב"ה
      נעמה המהממת!!!
      חיילת אמיתית של הרבי שליט"א מה"מ!
      מעריכים אותך מאוווד!
      חב"ד הודו 🙂

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.