• רשמים אישיים מערב הצדעה חגיגי לשלוחות המלך

    הגדלה

    חורף, קר, וקראון הייטס קוראת לי להישאר תחת השמיכה. אבל רגע... הבטחתי ש... ואני בעצם צריכה גם ללדת כל רגע... נו, בלי תירוצים, הבטחות צריך לקיים! • האווירה הייתה מחשמלת. אולם גדול, שולחנות חגיגיים במיוחד, אוכל כיד המלך ותפאורה ססגונית שבו את ליבי... השליחות המדהימות שוב מנצחות ובגדול • לקריאה

    מאת: אורטל הופמן

    חורף… קר… וקראון הייטס קוראת לי להישאר תחת השמיכה. אבל רגע… הבטחתי ש… ואני בעצם צריכה גם ללדת כל רגע… נו… בלי תירוצים! הבטחות צריך לקיים!

    אז יצאתי לסקר את כינוס השלוחות השנתי של נשי ובנות חב"ד בשכונת המלך. האווירה הייתה מחשמלת… אולם גדול, שולחנות חגיגיים במיוחד, אוכל כיד המלך ותפאורה ססגונית שבו את ליבי… השליחות המדהימות שוב מנצחות ובגדול.

    הרב גרשון אבצן, ראש ישיבת ליובאוויטש בסינסנטי התחיל במשפט מיוחד "העיקר הוא להנות מהחיים". הרב הזכיר בדברו שכשהשליחה בעצמה רוצה להשפיע, עליה קודם כל, להרגיש הנאה מהשליחות שהיא עושה בעולם. "ואהבת לרעך… מגיע מ… כמוך!.אם החיים מלאים בהנאה- ניתן להשפיע על אחרים. הרב הזכיר בדברו את אותו חסיד שלא רצה לצאת לשליחות בשל ביטול תורה, אז הרבי אמר לו שזה נכון שהוא ילמד פחות, אבל הרגעים הפנויים שבהם הוא ילמד… יהיו בחיות ותענוג".

    מנחת הערבת הגברת נחמי גפני עוררה את כולנו ושיתפה מספר טיפים פרקטיים להתקשרות עם הרבי. "יהודי חי בלימוד התורה! כשליחים של הרבי צריכים לחיות עם התביעה של הרבי וללמוד את הנקודות של דבר מלכות. השליחות תשתנה – כיוון שלימוד דבר מלכות מעניק רעיון חזק בכל פעם, שאותו אנחנו חיים, ואיתו אנחנו מצליחים הרבה יותר. "אנחנו רגילים לרעיונות גלותיים ולחוסר הצלחה, אבל הרבי דוחף אותנו ומראה לנו שאנחנו יכולים להצליח..השינוי מתחיל דרך לימוד נקודות מדבר מלכות".

    קטעי הוידאו השונים שנראו על המסכים, שוב הפיחו בי געגועים… ואז הגיחה לה בהפתעה גמורה השליחה המקסימה מושקא מיידנצ'ק היישר מסרי לנקה הרחוקה. למרות הקשיים ואכזבה קטנה שהיו לה לפני ההופעה, היא שרה שיר מיוחד שאותו היא חיברה ורקדה ריקוד מקרב לב! זו הייתה הפתעה גמורה. כיוון שזו בעצם הייתה ההופעה הראשונה שלה! שוחחנו קלות סביב שולחן ערוך והחלטנו שבע"ה בלי נדר… היא תחזור אלינו שוב. השליחה היקרה שיינא פרץ, הנעימה לנו את הערב בשירה והוסיפה עם קולה הערב…להתרגשות ולשמחה.

    הגברת צירל טורין, שליחת הרבי משיקגו, אילנוי, הזכירה לנו שעברו כבר יותר משני עשורים מאז ג' תמוז…"השנים חולפות והאמונה עלולה להיחלש. אבל אם מרים הנביאה האמינה 81 שנים בבשורת הגאולה,והצליחה להלהיב מעל מליון נשים שהגאולה אוטוטו מגיעה – אז יש לנו את אותו הכוח להמשיך ולהשפיע!". "מחשבת הרבי היא בעצם מחשבה מחוץ לקופסה. אין גבול לרבי וליכולות שהוא משפיע עלינו בכל יום". "כשאנחנו קשורות לרבי, האנרגיות שלו מתקשרות אוטומטית בחזרה אלינו". הטיפ שלה אלינו היה מיוחד במינו "הרבי הרי"צ היה אומר שהחסידים של פעם ידעו פחות וחיו הרבה. ואילו כיום – החסידים יודעים הרבה וחיים פחות"… מה לגבינו? איפה אנחנו עומדים? "לקחת משפט אחד של הרבי בכל יום ולחיות איתו – לקבל פני משיח בפועל ממש!. המילים של הרבי כיום, הן הרבה יותר חזקות מאשר בעבר", היא אומרת "לפי הלכה, אם רוצים לדעת אם משהו חי-  בודקים אם הוא הולך נגד הזרם!".. אכן, שליחות היא נגד הזרם.

    הגברת תפארת לוי מהפיליפינים עלתה לבמה, המארגנת העיקרית של הערב, בעלת השמחה, שיתפה אותנו בסיפורה המרגש על השליחות שהחלה בקושי ונסתיימה בבניית בית חב"ד בניסי ניסים. היא סיפרה שבתחילת השליחות הקושי הכלכלי היה רב ובקושי היה להם כסף לקניית מצרכים בסיסיים. הם החלו בשיעור מיוחד של מצווות בני נח ומשם הגיעה הישועה. "לקחנו תמונה של הרבי וביקשנו ברכה לבית חב"ד. אמרנו שבלי נדר כל שבת נודה לרבי", לפני כשלוש שנים הם החלו בבניין הבית חב"ד, ובניסי ניסים, הכל מומן… כמובן… דרך הרבי. ההלוואה הפכה למתנה… והשליחות ברוך השם גדלה וממשיכה!

    הגברת נעמה דוכפלד שיתפה אותנו בספורים משעשעים ומרגשים כאחד. היא סיפרה לנו על ההחלטה שלה להרשם ללימודים באוניברסיטה העברית ללימודי התואר השני. היא מתארת את החוייה "בתור אישה בהריון, מרוב יישות ואגו – צפוף במסדרונות! כשנרשמתי לקורס מגדר (פמיניזם), הבנתי עד כמה זה עצוב שנשים כה משכילות וחכמות שקועות בדברי הבל". נעמה היא בגדר מהפכנית, כיוון שהיא הצליחה להעביר את המסר האמיתי בתוך עולם האקדמיה החשוך. "נשות התורה הן מובילות, הן מנהיגות..מרים,יעל,דבורה, שושלת הרבניות… יש לנו כח שאף תאוריה פמיניסטית לא יכולה לחקות".

    אופס..הנה עוד ציר מגיע לו… אחרי הכל אני לקראת סוף ההריון… אני חושבת שכעת אחזור חזרה למיטה… עייפה אך מרוצה… אחרי כתיבה ארוכה על הגאולה, נזכרתי שאוטוטו הגאולה הפרטית שלי בדרך. העיקר שיהיה בקלות ובנקל, וכמובן מתוך שמחה 🙂

    יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. חנה לוי
      ה׳ בשבט ה׳תש״פ (31/01/2020) בשעה 7:52

      אמא שלי תפארת לוי!

    2. yaelie
      כ״ה בשבט ה׳תשע״ט (31/01/2019) בשעה 23:38

      תודה! לילדה קלה ושמחה!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.