• נגיעה נשית לשבת פרשת תצווה

    הגדלה

    יותר מעשרים שנה ניהלתי בית חרושת לבגדי ילדים. עסקתי בלבושים ומלבושים, זאת הייתה השליחות שלי. מה אפשר ללמוד בעבודת ה׳ מבית חרושת? הרבי הסביר פעם לבעל בית חרושת שכל אחד מבין שקיים מנגנון השולט בכל המכונות ודואג שכל הפעולות ייעשו בתיאום מלא, גם אם המנגנון המרכזי המפעיל אותו לא נראה לעין • לקריאה

    יותר מעשרים שנה ניהלתי בית חרושת לבגדי ילדים. עסקתי בלבושים ומלבושים, זאת הייתה השליחות שלי. מה אפשר ללמוד בעבודת ה׳ מבית חרושת? הרבי הסביר פעם לבעל בית חרושת שכל אחד מבין שקיים מנגנון השולט בכל המכונות ודואג שכל הפעולות ייעשו בתיאום מלא, גם אם המנגנון המרכזי המפעיל אותו לא נראה לעין. ואם כך כשמדובר בבית חרושת עם אין-ספור הפרטים שבו, בטח ובטח כשמדובר בעולם הגשמי והמוגבל שלנו. אם רק נתבונן בקרש או בצומח, נודה שכל אחד מהם הוא מורכב מאוד.

    כל חומר מורכב מביליוני אטומים וכל אטום עשוי מחלקיקים זעירים, וגם אם היינו חושבים שהמורכבות הזאת תיצור חוסר סדר אדיר הרי שלמעשה מתברר שישנו כוח מרכזי אחראי לסדר ששורר בתוך מורכבות הבריאה.

    גם פרשת תצווה עוסקת במלבושים ומתארת את בגדי הקודש שלבשו בעבודת המשכן ואת האומנות שפיתחו ויצרו במלאכת מחשבת. אהרון ובניו הכוהנים נבחרו על-ידי הקב"ה לשרת במשכן, וגם אחר-כך בבית המקדש העתיד להיבנות בארץ ישראל, יהיו הכוהנים, צאצאיו של אהרון משבט לוי, הממונים הבלעדיים על העבודה במקדש.

    אולם, כדי לקדשם בפועל לעבודה זו מצווה ה' לעשות כמה דברים: להקריב קורבנות ומנחות מיוחדים, להלבישם בבגדי הכהונה וליצוק שמן מיוחד הנקרא 'שמן המשחה' על ראשם. כל זאת יש לעשות שבעה ימים מיום הקמת המשכן, ואז תהיה קדושתם מושלמת לצורך עבודת ה'.

    **

    הפרשה פותחת במילים "ואתה תצווה" ולא נזכר בה כלל שמו של משה רבנו. כשמשה מתחנן לה׳ שימחל לישראל על חטא העגל ולא ישמידם, הוא מתבטא: "ואם אין מחני נא מספרך אשר כתבת".

    ה׳ מוחה את שמו של משה באופן סמלי מהפרשה, כדי להראות לנו מהו כוח הדיבור אצל מנהיג הדור, ופונה אליו במילים "ואתה תצווה".

    "אתה" – למעלה משמך הפרטי.

    "אתה" – אתה בעצמות שלך !

    מכאן מסירות נפשו של משה מנהיג הדור, למען העם שהוא כל כך אוהב, עד שהוא מוכן ששמו יימחה מן התורה, עד שה׳ פונה אליו בשם "ואתה" – עצמותך!

    ז' אדר – יום הולדתו ויום פטירתו של משה רבנו, שחל השבוע, יחול תמיד בשבוע שבו קוראים פרשת ״תצווה״ הקשורה בקשר נפלא למשה. תפקיד המנהיג להצית בנו את המאור ולחבר את הנשמה שלנו למקור אלוקים חיים. והמטרה היא להתחזק בתורה ובמצוות בכוח המזל הבריא והחזק של חודש אדר, כדי להביא בפועל ובגילוי את הגאולה ולחבר יהודי נוסף למאור שבתורה.

    גם את מנהיגה ולך הכוחות המיוחדים שבך. איזה מלבושים עלייך לעטות על עצמך כאשר את ניגשת למכור את המוצר או השירות שלך ולסגור עסקה?

    בברכת חורף בריא ושמח!

    מירי שניאורסון-הבחירה שלי

    מנטורית עסקית ואישית, מרצה ומנחה ושליחה בתקשורת.  054-9292901

    http://www.miri-mychoice.co.il/

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.