• יום שישי קצר – איך מתארגים לשבת בלי לחץ?

    הגדלה

    שעון החורף שב אלינו והשבת נכנסת מוקדם. איך נתארגן לקראת שבת המלכה בנחת? האם זה בכלל אפשרי...? מספר טיפים של היועצת הארגונית יעל זלץ, שיעשו לכם את השינוי • לקריאה

    שעון החורף שב אלינו והשבת נכנסת מוקדם. איך נתארגן לקראת שבת המלכה בנחת? האם זה בכלל אפשרי…? מספר טיפים של היועצת הארגונית יעל זלץ, שיעשו לכם את השינוי:

    א. עבודה בתנאי לחץ – יום שישי קצר הוא דוגמה לזמן לחץ. בזמני לחץ, אנו נוטים לחרוג מהעלויות הרגילות שלנו וכן לחרוג מההרגלים. מה שמביא אותנו לצרוך יותר ולהסחף לעלויות מיותרות.

    הטיפ הראשון: התאימו את התוצאות והציפיות לזמן העומד לרשותכם כדי שלא תשלמו מחיר יקר מידי. 

    ב. ניהול משברים – הוא מומחיות מיוחדת.  יום שישי קצר מתאפיין לא פעם במשברים: דברים נשברים, תכניות משתנות כהרף עין ויש להגיב כאן ועכשיו למציאות החדשה.

    הטיפ השני: זרימה. אין להתנגד למה שקורה, ואין להתווכח. לזרום עם מה שיש ועדיף לשבח את התוצר.

    מפיות אדומות? נהדר, זה מלא צבע. תפוא קטנים? מצוין, נאפה אותם בתנור. חתכת את המלפפונים בפומפיה במקום בצ'יפסר? נכניס אותם לסלט גזר. על הכל אומרים תודה.

    ג. 3 קטגוריות פשוטות – הכנות לשבת הן אוכל, בגדים ובית מסודר. זה הכל. האם הלו"ז ביום שישי כולל גם משימות שאינן שייכות בכלל להכנות לשבת?

    הטיפ השלישי: דחו מטלות שאינן שייכות לשבת, או הקדימו אותן לאחד מימי השבוע.

    ד. לחשוב מראש – נסו להקדיש מספר דקות לחשיבה ותכנון כבר באמצע השבוע. רשמו לעצמכם את הפעולות שמתבצעות בבית בערב שבת. לדוגמה: קיפול כביסה, גיהוץ, קניות, שטיפת כלים, אפיה, התבשילים השונים וכו'. נסו לאתר מתוך רשימה זו מה הן המשימות שנתקעות ברגע האחרון ובגללן הכול מתאחר. שאלו את עצמכם: מדוע המשימות הללו לא זורמות? מה תוקע אותן? אולי תגלו שהבישול מתעכב כי הקניות לא הושלמו. ואולי תגלו שהגיהוץ מתעכב כי מישהו צריך לתלות כביסה כבר ביום רביעי. וכו' וכו'.

    הטיפ הרביעי: ערכו רשימה של המשימות, הפרידו אותן לחלקים, וארגנו את הביצוע של כל משימה ברצף שימנע תקיעויות.

    בהצלחה לכולנו!

    רוצה לשמוע עוד -הנה שלושה פרקים מהספר ללא עלות,

    חומר ממוקד על מעבר מדבר לדבר

    והתכנית המיוחדת ליום שישי קצר- הנה כאן

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.