• את צריכה את כל ה7 • דבר המומחה

    הגדלה

    המרכז לזוגיות יהודית ברחובות - לב לדעת - כבר סייע רבות לאלפי זוגות וגם לאלו שבדרך. עכשיו, המומחה ליאור דבורצקי, מגיש לכן 7 כללים חשובים שכל אחת צריכה לדעת ולזכור • לקריאה

    ליאור דבורצקי

    לקריאה, הדפסה ומימוש:

    1. אחריות – לא. זה שאת עדיין לבד, זה לא בגלל שהוא עדיין לא הגיע ולא בגלל שה' פשוט עדיין לא החליט. אם זה לא קרה – זה כי יש בתוכך משהו שדרוש תיקון. אתגר שאת צריכה להשלים. שליחות שאת צריכה לבצע. את העולם נתן בליבם. כל מה שקורה לך בעולם – הכל זה 'הקרנה' של מה שמתחולל לך בלב. או במילים של הבעל שם טוב – דע מה למעלה ממך. דע שכל מה שמלמעלה – בעצם זה ממך.

    2. אומץ – אם את רוצה להתחתן את חייבת למצוא ולחשוף את המקום האמיץ שבך. אי אפשר להתחתן כשיש פחד בלב. וגם אם הוא קיים, אין ברירה. חייבים לשבור אותו. צריך אומץ כדי לבדוק אם יש לי איזה טעות בחשיבה. צריך אומץ כדי לתקן אותה. צריך אומץ כדי לממש את המחשבה המתוקנת החדשה. צריך אומץ כדי לפתוח את הלב. צריך אומץ כדי להתעלם ממה יגידו. צריך אומץ כדי להשקיע כסף באימון שלא בטוח יעזור. צריך אומץ כדי להתחתן למרות שאין באמת שום אפשרות לדעת בוודאות של 100% שזה יעבוד. אם יש דבר אחד שהוא ה'לב' של ההצלחה – זה אומץ! יש לך?

    3. מאמץ – זוגיות זה הדבר הכי לא טבעי שקיים בטבע. כל דבר טבעי לא דורש מאמץ. האש לא מתאמצת לשאוף למעלה. המים לא מתאמצים לנזול למטה. אפס מאמץ. אפס השקעה. רק זרימה טבעית. אין דבר יותר מגביל ותלותי מאשר הטבע של האדם. לזרום עם המחשבות, עם הרצונות, עם התחושות – זה כישלון מובטח. הצלחה זוגית דורשת מאמץ. השקעת אנרגיה באופן אקטיבי על לשנות את הדפוסים הטבעיים. את הרצונות והשאיפות. את ההרגלים. בלי מאמץ – חבל על הזמן.

    4. כיף – האנרגיה של המרחב הזוגי היא אהבה. אהבה היא כמו אור כמו אש. וכדי שהאש תיקלט בנפש היא צריכה חומר בעירה מתאים. אבן לא תצליחי להדליק. שמן כן. האש זקוקה לכלי ראוי. כך האהבה זקוקה לכלי. והכלי העיקרי שהאהבה צריכה זה תענוג. כיף. מנוחה. אם אני במתח, בתסכול, בפחדים, בדיכאון… אין שום סיכוי בעולם שהאהבה תופיעה. וכשאני אומר אהבה אני מתכוון גם ל'מציאת חן' או לתחושה שזה 'שייך'. ולכן מי שמסתובבת עם תחושה של נמאס לי, מתי זה כבר ייגמר, אין סיוט וכדומה – פשוט גוזרת לעצמה את הדין. קל? לא. ראי סעיף 3.

    5. ביטחון – קודם כל העצמי. זה לפני הכל. הביטחון במי שאני. הביטחון להביא את מי שאני כמו שאני לפגישה. לשיח. אבל גם לעורר את הביטחון שזה הולך לקרות. הביטחון הגמור והפשוט שהנה הנה משיח (הפרטי שלי) בא. הוא כמובן חייב להיות מבוסס על כל הנ"ל – על עבודה פנימית חסרת פשרות, אבל אחרי שאני עושה את כל זה, ברור לי בלי שום ספק שזה מגיע לי. שאני ראויה. שהוא מחכה לי. שזה פשוט הולך לקרות.

    6. מיקוד – היכולת להתמקד היא אחת היכולות החשובות ביותר בנפש שמחוללות הצלחה במיוחד בתקופה של הפרעות קשב וריכוז בלתי נתפסות בכלל. להתמקד ביעד המדוייק שיוביל אותי להצלחה. להתמקד בפעולות העיקריות שמביאות את עיקר התוצאות. להתמקד בבחור איתו אני נפגשת עכשיו. להתמקד בעיקר ולא בטפל. יכולת המיקוד היא סופר קריטית כדי להצליח. תהיי בפוקוס!

    7. החלטה – אולי הנק' החשובה ביותר. החלטה בשיא התוקף שאני עושה הכל – פשוט הכל – כדי שזה יקרה. זו סגירת המעגל של סעיף מס' 1. ההכרה שזה בידיים שלי ושזה תלוי בי אמורה להוביל אותי להחלטה התקיפה שאני הולכת על זה. משקיעה את כל מה שנדרש – בזמן, באנרגיה, בכסף. אני מפסיקה להתלונן כמה המציאות בטטה, מבינה שהכל מתחיל מבפנים – ומוסרת את הנפש על זה. עושה מה שצריך. משקיעה את מה שנדרש. כי מה עדיף, להישאר לבד?

    בהצלחה,

    ליאור דבורצקי,

    לב לדעת – המרכז לזוגיות יהודית-רחובות,

    054.2387660,

    [email protected]

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.