• אלבום – 50 שנה למכון חנה • קראון הייטס

    2 | הצג גלריה

    לפני 50 שנה בדיוק הוקם המוסד המהפכני 'מכון חנה' לנשים וצעירות בעלות תשובה. זה היה המוסד הראשון בעולם לחוזרות בתשובה ועד כה יצאו ממנו אלפי בוגרות, מהן שליחות הרבי בכל רחבי תבל • לכתבה המלאה

    בס"ד

    50 שנה למכון חנה: אלבום "מיינע טעכטער" של אלפי הבוגרות

    במלאת 5 עשורים להיווסדו של המכון הראשון בעולם לנשים וצעירות בעלות תשובה, מנהלת ומייסדת המוסד הרבנית שרה לבקובסקי קוראת לבוגרות: "שלחו לנו את פרטיכן". לפני 50 שנה בדיוק הוקם המוסד המהפכני 'מכון חנה' לנשים וצעירות בעלות תשובה. זה היה המוסד הראשון בעולם לחוזרות בתשובה ועד כה יצאו ממנו אלפי בוגרות, מהן שליחות הרבי בכל רחבי תבל. המכון, שנקרא על שם "אם המלכות" הרבנית חנה שניאורסון ע"ה, ממוקם בקראון הייטס והוא נוסד כחלק מ"ע"א מוסדות" לאור בקשת הרבי בהתוועדות י"א ניסן תשל"ב – לפני 50 שנה בדיוק – עם היכנסו של הרבי לשנת ה-71.

    המכון זכה במהלך השנים לקרובים נדירים מהרבי, שביקר בו ואף השאיר קופת צדקה וספרי קודש. הרבי גם נתן כמה הוראות, כמו לקבוע וילון בחדרי השירות בין הכיור לשירותים. בליל הסדר תשל"ד, שהיה חג הפסח הראשון לאחר התחלת פעילות המוסד, הגיע הרבי למקום לראשונה ונהג כך במשך כמה שנים לפני התקדש החג. באחת הפעמים אף התבטא הרבי בדרכו ל'מכון חנה' כי הוא הולך ל"ביתו".

    במכון לומדות כיום 70 בנות מכל העולם – ארץ הקודש, צפון ודרום אמריקה, אירופה, אוסטרליה ואפילו אפריקה, ב-2 מסלולים שונים. למכון 3 מטרות: לספק חינוך בתורה עם סטנדרטיים אקדמיים גבוהים; להחדיר תחושה חזקה עם הערכה והבנה לתורה וליהדות באמצעות לימוד של המחשבה החסידית ואת אורח החיים; ולספק את הכלים לצמיחה אישית לכל החיים לנשים יהודיות במשפחה ובחברה בכלל.

    כעת, מנהלת ומייסדת המכון הרבנית שרה לבקובסקי (רעייתו של ראש-הישיבה ב-770 הגה"ח הרב שניאור-זלמן לבקובסקי) קוראת לציבור הבוגרות להיות חלק ממיזם מיוחד בשם "מיינע טעכטער" (בנותיי, בתרגום מאידיש), שבמסגרתו ייצא לאור אלבום מיוחד עם תמונותיהן ופרטיהן של כלל הבוגרות. "אנחנו מבקשים שכל אחת תשתתף במיזם הזה. אי"ה לקראת ו' תשרי תשפ"ג נקיים כנס בוגרות גדול לציון ה-50 שנה להיווסדו של 'מכון חנה', שיעלה על נס כיצד הרבי הפך העולם והרים על נס את מעמדן של הנשים ואת חשיבותו של עולם התשובה כהכנה לגאולה השלימה".



    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.