• "הרבי נוכח בחיי": סיפורה של שליחות בקבר רחל

    הגדלה

    סיפורה של הגב' רחל ורד רם, המבקרת מדי יום אצל רחל אמנו ובאמתחתה רשימה עמוסה של שמות עליהם היא מעתירה בתפילה. מאת: מושקא שהינו • לקריאה

    רחל אמנו. האמא האגדית עם סיפורי הוויתור המיוחדים המהווים השראה עד ימינו אלה.

    יעקב רצה לקבור את רחל במערת המכפלה, אך רחל ויתרה – כאמא אמיתית נשארה על אם הדר כדי להיות לעזר לבניה בשעה שיצאו לגלות. רק היא מכולם קיבלה את הבטחת הגאולה.

    נשמה מאירה

    "נולדתי וגדלתי בבית מסורתי, בו היו עושים קידוש אך לא ממש שומרים שבת" – מספרת רחל ורד רם מירושלים, או בכינויה – "רחל מאימא רחל".

    "הוריי שלחו אותי לבית ספר דתי כדי ש'נדע קצת על אלוקים'. בגיל שמונה הלכתי לקבוצת תהילים, שם אמרו לנו שאסור לנסוע בשבת. חזרתי הביתה ואמרתי לאימי שיותר לא אסע איתם לעשות פיקניק כהרגלנו בשבתות. מאז הייתי נשארת, שבת אחרי שבת, בכל מיני מקומות, אפילו אצל אנשים שלא הכרתי. כבר אז נצנצה בי נפשי האלוקית. כיום אני מקורבת מאד לרבי".

    הקשר עם רחל

    "הבן שלי נפצע חודש לפני השחרור מהצבא והיה חייב לעבור ניתוח" ממשיכה רחל בסיפורה. "יום לפני הניתוח התהלכתי כסהרורית ומפוחדת. דאגתי לו מאוד. לפתע קפצה למוחי המחשבה 'הרי אני גרה יחסית קרוב, נלך להתפלל אצל רחל אמנו'. בכיתי, ביקשתי ממנה שתשמור על הבן שלי ותעזור לו בניתוח.

    הרגשתי שהיא איתי, אמא אמיתית – מקשיבה שומעת ועוזרת. ואכן הניתוח עבר בהצלחה רבה. מאז התחלתי להרגיש קשר מיוחד לרחל אמנו. מאז אני ׳השליחה׳ של קבר רחל. לפעמים מגיעה לשחרית, מנחה, ערבית – נוסעת הלוך ושוב עם הרכב".

    שליחות בקבר רחל

    "לקבר רחל מגיעים אנשים רבים לתנות את צרותיהם. כ'וותיקה' במקום, אני מרגישה שאני יכולה לסייע להם", משתפת רחל. "אני עוזרת, מקשיבה ועושה כל מה שאני יכולה. בכל ביקור בקבר רחל יש הרבה עבודה…

    הסיפורים רבים מספור, אציין כמה לדוגמא:

    בערב פורים רציתי לשלם על הזכות שעלייה מסויימת בתורה תהיה שלי. זה היה חשוב לי מאוד. אני ואישה נוספת לא היינו מוכנות לוותר, והתמודדנו… היא מעלה את הסכום ואני מעלה… ואז היא אומרת לי: ׳אנא, וותרי לי. הבן שלי בכלא, אני רוצה שיצא משם׳. לא רק שוויתרתי לה, אלא התחלתי גם להתפלל עליו אצל רחל. ואכן התרחש הנס, וב"ה, הוא שוחרר מוקדם מהצפוי!

    "והנה סיפור נוסף: מישהי, רווקה מבוגרת שלא מצאה את זיווגה, תרמה 350 ₪ לצורך השכרת מקום בקבר רחל עבור התוועדות קבועה שאני עורכת במקום. כמובן שהתפללתי עליה רבות. כעבור תקופה ביקשה לתרום שוב, למרות שהיא הייתה חסרת אמצעים, אך היא התעקשה. בכיתי לאמא רחל. ׳תראי כמה היא עושה בשבילך!ב"ה, נס. כעבור חודשים ספורים התקשרה להודיע שהשתדכה.

    שבוע לפני ההתוועדות הקבועה, התקשרה אליי הכלה. ביררתי בעדינות ונוכחתי לדעת שאין להם כסף אפילו לאירוע ה׳ווארט׳. אמרתי לה שנעשה את ה'ווארט' בהתוועדות הקבועה בעוד שבוע. הפצתי בקבוצות שאין כניסה בלי מתנה לכלה… והיא אכן קיבלה נדוניה כיד המלך. רחל אמנו החזירה לה בגדול!"…

    הרבי נוכח בחיי

    איך נוצר הקשר שלך עם הרבי?

    "לפני כמה שנים רציתי להתחזק, ולא ידעתי איך. שמעתי שהשליחה של הרבי אצלנו בשכונה עורכת התוועדות. הגעתי, ומאז התחלתי להשתתף בהתוועדויות ובשיעורים של חב"ד. מאז אני מרגישה שהרבי מלווה אותי כל הזמן, נוכח בחיי, ודואג לי כמו אבא.

    זכיתי גם להיות כמה פעמים אצל הרבי. בכל פעם הרגשתי מחדש איך הרבי דואג לי גשמית ורוחנית. ממש שומר עליי ומעודד אותי.אשתף באפיזודה שהשפיעה עליי מתקופת שהותי אצל הרבי: זה היה בשמחת תורה. היה עומס, דוחק וצפיפות בבית המדרש. דרכו עליי מכל הכיוונים ואני לא מבינה

    מה אני עושה שם… בשביל זה נסעתי כל כך רחוק? לא ממש הצלחתי להרגיש שמחת תורה. לפתע, מישהי ניגשה אליי והביאה לי קובץ מקופל בו אני רואה את התאריך של יום־ההולדת שלי. נכתב שם כי באותו היום החסידים התחילו להכריז 'יחי'! הרגשתי את האיתות מהרבי, התעודדתי ופשוט התחלתי לשמוח. מאז, אגב, התחלתי להכריז 'יחי' בכל הזדמנות!

    אני מחכה להתגלותו ברגע זה ממש, שיגאל כבר את כל עם ישראל. מתפללת לביאתו כל יום בקבר רחל לקיום ההבטחה לרחל "כי יש שכר לפעולתך . . ושבו בנים לגבולם".

    ___________________

    באדיבות המוסף לנשים מגזין 'עטרת חיה'

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.