• איך בוחרים משפיעה? • הגב' יוכבד בייטלמן

    אילוסטרציה (אין קשר בין המצולמות לכתבה)
    הגדלה

    מהן התכונות הכי חשובות שצריך לחפש אצל משפיעה? באיזו תדירות צריך להתייעץ עם משפיעה? האם צריך לשלם למשפיעה? כל השאלות וכל התשובות בראיון מיוחד עם הגב' יוכבד בייטלמן מקראון הייטס • לקריאה

    הגב' יוכבד בייטלמן, קראון-הייטס

    מהן התכונות הכי חשובות שצריך לחפש אצל משפיעה?

    המשפיעה צריכה להיות מישהי שמרגישים בנח לדבר עימה. לא צריך לחתום על חוזה עם בן–אדם אחד. הרעיון הוא פשוט לא להחליט החלטות גדולות לבד. הרבי הדריך אנשים לקבל חוות דעת שניה בנוגע לבעיות רפואיות. אני חושבת שבנוגע להחלטות הקשורות לחיים שלנו, מן הנכון לקבל לפחות חוות דעת אחת!

    חשוב להדגיש שמשפיעה היא לא כמו רב או רב פוסק. המשפיעה לא צריכה לומר לנו מה לעשות אלא היא מישהי שעוזרת לנו להבהיר את הדברים בינינו לבין עצמינו. משפיעה יכולה גם להדריך אותנו מתי ואיך לשאול רב שאלות. לעומת זאת, רק רב פוסק הלכות.

    באיזו תדירות צריך להתייעץ עם משפיעה?

    עם משפיעה צריך לדבר באופן סדיר, לא רק כשיש בעיה גדולה. אם את מוצאת את עצמך חושבת הרבה על נושאים מסוימים במקום לתת להם לחסום אותך, תשחררי את החסימה בראש ודברי עליהם עם משפיעה.

    כשאת מדברת עם משפיעה את צריכה לשאול את עצמך: "האם אני מוכנה להתמודד עם הנושא הזה?" את צריכה להרגיש שאת מוכנה לעשות משהו בנידון. אבי, הרב שלום גורדון ע"ה, אמר לנו: "לומדים מהלכות בדיקת חמץ. לא מחפשים חמץ אצל השכן. מחפשים חמץ רק ברכוש שלך. החמץ מסמל את המידות הרעות. צריך לחפש אחריהם אצלנו ולא אצל האנשים היקרים לנו". לכן, כשמדברים עם משפיע בנושא של שלום בית לדוגמא, צריך לשאול "מה אני יכולה לעשות כדי לשפר את הנישואים שלי? איך אני יכולה לשפר את עצמי ואת ההתנהגות שלי?"

    דבר נוסף – אם משפיעה נותנת לך הכוונה והדרכה, צריך לכל הפחות לעשות השתדלות לקיים אותם. אי–אפשר להשתמש במשפיעה רק בשביל לדבר ללא הפסקה בלי שום כוונה ליישם את הדברים.

    תוכלי לחלוק עמנו כיצד מצאת לעצמך משפיעה, כשהרבי יצא עם הבקשה למנות משפיעה? אלו קשיים או הסתייגויות היו לך בדרך?

    באופן אישי, מיניתי לעצמי מיד יותר ממשפיעה אחת. הרגשתי שמישהי אחת לא תוכל לענות לי על כל השאלות שהיו לי בתחומים השונים בחיי. עם אחת דיברתי בקשר לחינוך הילדים, התחזקות באמירת חת"ת ובצניעות, ועם אחרת התייעצתי בנוגע להתנהלות היומיומית בגידול הילדים. כשיש לכן מטרות מסוימות שאתן רוצות להשיג, למשל להוציא את הילדים בזמן בבוקר, דברנה עם נשים שמצליחות בכך ולמדנה כיצד הן מצליחות.

    בחרנה מישהי שעימה יהיה לכן קשר טוב. כמובן שהיא צריכה להיות אישה טובה וחסידית, מקושרת לרבי. מישהי שהייתם רוצים לחקות את אורח חייה. מישהי שמכבדת את בעלה וילדיה – זהו תנאי הכרחי! מישהי בעלת מידות טובות, שמתנהגת בצורה חסידית ומכובדת.

    האם צריך לשלם למשפיעה?

    לא. לדעתי לא צריך לשלם למשפיעה. אם מישהי מרצונה בוחרת להעניק מתנה כלשהיא זה נחמד אבל לא חובה. חשוב לי לציין שצריך לשלם לרב גם אם הוא לא דורש את זה, זו פרנסתו. אם אתם לא שולחים צ'ק בחנוכה או בפורים לפחות תשלמו לו כשאתם באים למכור לו את החמץ.

    אני מרגישה רע לבקש ממישהי שכל–כך עסוקה וחשובה להיות המשפיעה שלי.

    או שהיא תסכים או שלא. קחנה לדוגמא את כל השליחות, המבלות את כל זמנן בעזרה לזולת. יש אנשים שיוצאים למבצעים, ויש כאלו שנהיים משפיעים. צריך למצוא משהי שרוצה להתמסר לזה, ולא להיתקע עם משהי שלא.

    האם לדעתך קרובת משפחה יכולה לשמש כמשפיעה?

    אם אתן מרגישות שתוכלנה לפתח יחסים כנים ואמיתיים אז זה בסדר. אני מכירה כמה נשים שהמשפיעות שלהן הן קרובות משפחה וזה עובד מצוין כבר 20 שנה, מאז שהרבי ביקש למנות משפיעה. חשוב לדעת מה מהות הקשר בינכן. איך הן מסתכלות עליכן.

    מה לעשות אם הנשים שאני מכבדת מרתיעות אותי ונשים שאני מרגישה איתן בנח, אני לא כל–כך מכבדת…

    לפעמים אנחנו מעריצות נשים מסוימות יותר מדי… במיוחד אם שמעתן שהן מאוד טובות בתחום מסוים שקשה לכן איתו. אבל כשמדברים איתן רואים שבאמת הן מאוד נגישות ונינוחות. אם אתן מכירות משהי שיש לה נסיון בתחום מסוים, התקשרנה אליה, גם אם אתן נרתעות מעט. שאלנה לגבי נושא שאתן יודעות שהיא מבינה בו ומרגישה בנח לדון בו. מי יודע, אולי בסוף היא תהיה המשפיעה שלכן…

    מילה לסיום למשפיעות: משפיעה לא צריכה לכפות על אחרות סטנדרטים שהיא לא מקיימת בעצמה.

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    6 תגובות

    1. מושקא גביש
      י״ח בכסלו ה׳תשע״ז (18/12/2016) בשעה 18:01

      ישר כח!!!

    2. שרה15
      כ׳ באב ה׳תשע״ה (05/08/2015) בשעה 23:13

      איך אני אמורה לדעת אם היא מכבדת את בעלה וילדיה????

    3. חיה שרה
      י״ט בתשרי ה׳תשע״ה (13/10/2014) בשעה 17:32

      אני קצת מתפדחת לבקש……… זו הבעיה היחידה שלי

    4. וכשיש קשיים יודעת הרבע כאן תמיד איתי!!
      כ״ט בתמוז ה׳תשע״ד (27/07/2014) בשעה 0:01

      ואוי ממש תודה!! עזרתם לי!!!! 🙂

    5. shanimorad
      כ״ה בתמוז ה׳תשע״ד (23/07/2014) בשעה 15:54

      מה לגבי משפיע? האם מומלצת רק משפיעה?

      • משיח-נאו
        כ״ו בתמוז ה׳תשע״ד (24/07/2014) בשעה 22:18

        בוודאי! כלל לא כדי לפתח שיחה עם גברים, במיוחד כאשר את בת, ויש לך את הבעיות הנוגעות לאישה…. גבר לא יבין ובכלל אין צורך לפתח שיחות עם גברים

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.