• בונים ארמון לרבי מלך המשיח בכפר חב"ד • ראיון

    3 | הצג גלריה

    מתפרסם לאחרונה שהנה הנה הארמון למלך המשיח בדרך. שמענו שיש כבר עמותה, קבלן, התרומות זורמות... אז מה באמת קורה? • ראיון בלעדי לאתר נשי ובנות חב"ד עם הרב שניאור שניאורסון, שליח הרבי מלך המשיח ברמת אביב, הפועל במרץ חסידי לבניית הארמון לרבי מלך המשיח שליט"א • ראיון מרתק ומסמכים

    "שמועה טובה תדשן עצם", הרב, מתפרסם לאחרונה שהנה הנה הארמון למלך בדרך. שמענו שיש כבר עמותה, קבלן, התרומות זורמות… אז מה באמת קורה?

    הרב שניאורסהאן: באמת לפני שנה בראש חודש אלול ביקש ועודד הרב מרדכי שמואל אשכנזי ע"ה שיעשו עמותה. הרב גם בחר באנשים שירכיבו את העמותה. בכ"ד טבת התשע"ה הוקמה עמותה מסודרת בחתימת עו"ד (העתק מצורף).למרות שהרב לא נתן פתק, הרב עודד שיתחילו לאסוף כסף ושתכנסו לעניין. לאחר שהוקמה העמותה, התחילו אנשים לתרום כ"א לפי יכולתו ורק מכפ"ח כבר ניתנו 300 צ'קים!!

    בג' טבת, תשע"ה נפטר הרב ומעניין ששבוע לפני פטירת הרב, הרב דיבר עם אנשים שאולי נעשה בית כמו ב"פרזידנט" ושלקדם העניין וכנראה שנעלם מכבוד הרב תשובה של הרבי מה"מ בתשנ"ב בעניין זה, שהרבי נשאל האם בית? והרבי השיב ארמון!.

    יהיה בעזה"ש בית מקדש, למה צריך גם ארמון? זה גם עולה הרבה!

    הרב שניאורסהאן: ברש"י של פרשת אמור (פסוק י"א) , איזו השגחה פרטית, מבואר שרק אחרי שדוד המלך בנה ארמון, ביקש מנתן הנביא לבנות את בית המקדש.

    עניין המלוכה חייב לבוא מהעם ולא מהמלך כמבואר בלקו"ת דברים דף צ"ט ע"ג כך גם עניין הארמון וכמובא במדרש שכמו שאין חתן  בלי כלה אין מלך בלי ארמון! ומוסבר באריכות שלכן רק לאחר שדוד המלך בנה לעצמו ארמון אז אמר " הנה אנכי יושב בבית הארזים וארון ברית ה'" וגו'.

    וכידוע הסדר ברמב"ם הלכות מלכים 3 מצוות נצטוו ישראל בכניסתם לארץ קודם למנות מלך ורק לאח"ז לבנות את ביהמ"ק וממילא כשמתבוננים בעניין כזה שהוא תכלית בריאת העולם ש"לא נברא אלא למשיח" (סנהדרין צ"ג) וכל הדורות חיכו לרגע זה שנוכל סו"ס להשתתף בזכות הכי גדולה "קבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש והנה ביהמ"ק ירד בנוי ומשוכלל ולא נוכל לעשות כ"כ משהו והרבי בחסדו הגדול שרוצה ש"לא נבוש ולא ניכלם לעולם ועד" נותן לנו אפשרות לעשות משהו בשביל הגאולה.

    ידוע שאצל הרבי היה הקפדה על כל פרוטה ואין דבר מיותר ומותרות הס מלהזכיר וכידוע שרצה המזכיר להחליף את השעון הישן שהיה בחדרו הקדוש של הרבי וקנה שעון חדש והרבי לא הסכים בשום אופן וביקש שיחזיר את השעון ויקבל את הכסף חזרה וכן כשרצו להחליף את המכונית וכו'  וכו'

    איך הכל התחיל? מי פנה? איך היה?

    הרב שניאורסהאן: ר' זושא ריבקין ע"ה פנה לרבי ביחידות שאחיו, ר' חיים ריבקין רוצה בית לרבי בכפ"ח ואז הרבי אמר בית? ארמון! אבל שיחכו. כל פעם היה שואל את הרבי עד שבתשנ"ב, שנעמי ריבקין שאלה את הרבי (אפשר לראות בוידאו), הרבי השיב שישאלו רב באה"ק. הנחת אבן הפינה היתה בפורים קטן תשנ"ב והרבי מאד התעניין מי היה ומה דיברו.

    ואז כ"ז אדר הגיע וההעלם וההסתר ומי ימשיך עם כל התוקף? אומנם נמשך בכל השנים אך לא בצורה מסודרת.

    מה עם הרשויות המקומיות? יש אישורים?

    הרב שניאורסהאן: מחכים שהוועד בכפ"ח יאשר, אין בעיה עם הרשויות.

    היום הכל הולך עם מטרה, יעדים, יש? מה העלויות?

    הרב שניארוסהאן: יש תוכניות שמופקדות אצל הרב דוד דרעי (שאשתו חלמה את הרבנית " נוזפת" בה על עיכוב בניית הארמון וזה כבר סיפור בפני עצמו) יש קבלן שנרתם לבנות במחיר עלות. והבניין ללא כל התוספות נעמד ב- 4 מיליון דולר שזה לא בשמיים.

    עפ"י החוזה שיש בעמותה, במידה ולא תתחיל התקדמות בהשגת אישורים 18 חודשים  מה' טבת, דידן נצח תשע"ה, יוחזרו כל הכספים לתורמים.

    מורשי החתימה הבלעדיים של העמותה הם אליהו סורקין וחיים רייכמן.

    הפרסום הוא "הנדל"ן הכי ריווחי בארץ הקודש" אפשר הסבר גם לבעלי החוש החסידי?

    הרב שניאורסהאן: ע"מ שכ"א ישתתף, הדיל הוא שכל מי שמקדים וקונה מטר מרובע בארמון ב-213 ש"ח ב-36 תשלומים (פחות משקל ליום) מקבל דולר מהרבי שניתן עבור זה לזושא ריבקין ובנוסף 420 תמימים תרמו 1000 שעות לימוד עבור מי שקונה מטר. ב"ה יש גבירים שהתחייבו לתרום על כל מטר שמישהו קונה, לתרום עוד מטר מעצמם.

    מתחילים להריח את הגאולה.

    הרב שניאורסהאן: ב"ה, יחי המלך!!!

    העיקר המעשה! אז לאן לפנות לתרומות?

    הרב שניאורסהאן: ה'וועד לבנין הארמון' [email protected]

    שניאור: 0584047770

    שלוימי: 0549770504

    שלום: 0528756352 

     

    הארמון למלך המשיח סרט המתעד את היהסטוריה של היוזמה, התייחסויות הרבי לנושא והדמיה של המבנה.

     

    תמונה (15)

    תמונה (14)

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. הלוואי בינונית
      כ״ז באב ה׳תשע״ה (12/08/2015) בשעה 15:56

      יחי!
      יישכ"ח

      יחי!
      יישכ"ח!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.