• הלפיד בידייך • לקריאה

    הגדלה

    כניסתו של החורף מהווה תמיד סימן מקדים לבואו של החג הכי משפחתי וכייפי בלוח השנה: חנוכה. בשעה שבחוץ הרוחות נושבות והקור מקפיא, אין יותר כיף מלשבת עם כל המשפחה - סתם כך באמצע ימי החול - להדליק נרות חנוכה, ליהנות מלביבות חמות, לשיר ולשחק יחד ופשוט ליהנות משבוע שלם של אור וחום • לקריאה

    כניסתו של החורף מהווה תמיד סימן מקדים לבואו של החג הכי משפחתי וכייפי בלוח השנה: חנוכה.
    בשעה שבחוץ הרוחות נושבות והקור מקפיא, אין יותר כיף מלשבת עם כל המשפחה – סתם כך באמצע ימי החול – להדליק נרות חנוכה, ליהנות מלביבות חמות, לשיר ולשחק יחד ופשוט ליהנות משבוע שלם של אור וחום. כשחנוכה מתקרב אנו נזכרים גם בגבורתם של המכבים שלחמו בעוז מול היוונים – מעטים מול רבים, חלשים מול גיבורים, יהודים מול עובדי אלילים.
    אבל יותר מכל חנוכה הוא חגן של הנשים, כי בגללן אירע הנס הזה.
    הסיפור המפורסם ביותר הוא של יהודית האמיצה, שהצליחה לחסל את המצביא הסורי-יווני הולופרנש, אך הוא גם סיפור גבורתן של אינספור נשים ש"דחפו" את בעליהן ובניהן לצאת למלחמה מול היוונים, בניגוד לכל היגיון אנושי, ולהרים את נס המרד: בשעה שהכובש היווני – בעזרת חלקים מהעם שחברו אליו – ביקש למחוק את המסורת היהודית באמצעות גזרות ששמו דגש על מניעת צניעותן של הנשים היהודיות, ובניסיון להשליט במקומה את התרבות היוונית על אליליה, היו אלו הנשים היהודיות שידעו מה בדיוק צריך לעשות. הן הבינו שאם היהודים ייכנעו ליוונים הם יאבדו לנצח את קדושת האומה ואת הייחודיות שלהם כעם יהודי. לכן הן נטשו את הנוחיות, את הבית, את הסביבה והמשפחה ושכנעו את הגברים לצאת למלחמה, כשגם הן עצמן השתתפו בה, למרות שלא היו חייבות. כיוון שמאבק זה התחיל על ידן, הן זכו שהנס העיקרי של ניצחון המלחמה הגיעה על ידי אישה – יהודית.
    חג החנוכה אינו רק ציון דרך היסטורי לסיפור מרתק שהתרחש לפני למעלה מאלפיים שנים. הוא חג שנועד ללמד אותנו ליישם בכל שנה מחדש את לקחי העבר ואת הדרך לחיות לפיהם בכל זמן, בכל מקום ובכל מצב. חנוכה מלמד אותנו שבכל הנוגע ליסודות הקיומיים של העם היהודי, עלינו, הנשים להיות אלו שעומדות בכל הכוח בחוד החנית ונאבקות למען קיומו ולמען קדושתו, גם במחיר של הקרבה אישית גדולה וגם במחיר של מסירות נפש – הקרבה שלא ניתנת להבנה בשכל אנושי.
    נכון, זה לא קל, אבל ההיסטוריה הוכיחה שדווקא עם היכולות הטבועות בנו – הפיקחות, הראייה הנכונה והכוח הנשי, באה המשכיות העם היהודי ונשמרה קדושתו כעם ייחודי.
    נוסף לכך, המילה 'חנוכה' נגזרת גם מהמילה 'חינוך', כי המשך קיומו של העם והביטוי הגדול ביותר למאבק שלנו למענו קשור בקשר הדוק עם החינוך שנעניק לילדינו, וחינוך הוא הרי נושא שקשור בראש ובראשונה לנשים.
    חנוכה וכל חודש כסלו הם המתאימים ביותר לקחת לתשומת ליבנו את הנקודה הזו, שעלינו ללמוד ממנה גם בכל ימות השנה: לדעת שקיום ועתיד העם תלויים בחינוך היהודי שהם יקבלו – הן בצורת לימוד הערכים והמסורת היהודית, והן בכך שנחדיר בבית אווירה יהודית ודוגמא אישית של קיום חיי תורה ומצוות.
    והאמת, החינוך והערכים האלו, הם "דמי החנוכה" הטובים והשווים ביותר שנוכל להעניק להם.

    מתוך עלון עלמה פרינסס 12 – חודש כסלו (מצורף לוגו)

    עלון עבור נשים שאינן שומרות תומ"צ לע"ע (לחלוקה במסגרת חלוקת נש"ק ובכלל)

    לפרטים נוספים: [email protected]

    054-4371991

    להתרשמות כנסו לאתר: www.almaprincess.co.il

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.