• איך להגיב כאשר הילדים מתחזקים יותר מההורים?

    אילוסטרציה
    הגדלה

    איך הורים צריכים להגיב כאשר הילדים מתחזקים ביהדות ויראת שמים יותר מהם? • יש הורים הנוטים להיבהל מכך שהילדים מתחזקים ביהדות, לימוד התורה, קיום המצוות באדיקות יותר מהוריהם. כיצד עליהם להגיב להתחזקות זו? • למענה

    ליב"ה – המכון לחקר החינוך במשנת חב"ד

    איך הורים צריכים להגיב כאשר הילדים מתחזקים ביהדות ויראת שמים יותר מהם?

    יש הורים הנוטים להיבהל מכך שהילדים מתחזקים ביהדות, לימוד התורה, קיום המצוות באדיקות יותר מהוריהם. כיצד עליהם להגיב להתחזקות זו?

    להלן נביא חלקים ממכתב שהרבי כתב בנושא. (המכתב תורגם מאנגלית. הבאנו רק את התרגום צמוד למקור. הכותרות לא במקור).

    "בזמנו קיבלתי את מכתבך בו את כותבת אודות מצב שבו הילדים הם שומרי מצות יותר בקפדנות מאשר ההורים, ואודות הבעיות שזה יוצר בבית. מכיוון שאת מזמינה אותי לחוות דעה על מצב זה, הייתי רוצה לומר את הבא להלן:"

    הבלבול הגדול בדורנו והשמחה על כך שהילדים בדרך הנכונה

    "בוודאי אין שום צורך להסביר באריכות שהורים תמיד חפצים שלילדיהם יהיה מבט יציב ונכון על החיים.

    זה נכון במיוחד בימינו ובדורנו, שהוא בעל מבוכה עמוקה ביחס לערכים האמיתיים בחיים, ושבו כל כך הרבה אנשים צעירים הם אובדי עצות למצוא את הכיוונים האמיתיים שלהם, וכו'.

    לפיכך, מובן מאליו עד כמה הורים צריכים להרגיש שמחה כשלילדיהם אכן יש למעשה מחויבות חזקה לדרך חיים בעלת משמעות.."

    דרך היהדות מוסיפה בכיבוד הורים

    "מפורסם שדרך חיים זאת מייחסת חשיבות גדולה לכך שלילדים תהיה גישה חיובית כלפי ההורים שלהם, במיוחד מפני שכיבוד האב והאם של האדם היא אחת מעשרת הדיברות.

    כל זה צריך לגרום להורים להרגיש דווקא ברי-מזל, וצריך לתת להם מידה גדולה של שלוות נפש.."

    עובדה – התחזקות רוחנית מוסיפה נחת להורים

    "יתירה מזו, מגמה מאוד מבורכת בערים הגדולות בשנים האחרונות הייתה הגידול הדרמטי בשיעור הילדים שמחויבים לקיום התורה והמצוות בחיי היומיום יותר בקפדנות ממה שקורה אצל ההורים שלהם, יחד עם העובדה שלהורים אלה יש נחת מהילדים והם מתגאים בהם מאוד".

    לסיום

    "אני מקווה שהשורות שלמעלה, אף כי הן קצרות למדי ביחס לנושא הנידון, יספיקו, עבור אדם בעל רקע כמו שלך, לספק קצת חומר למחשבה, ויעודדו אותך לדאוג לכך שלא זו בלבד שהשלום וההרמוניה בבית יישמרו במידה מלאה,

    אלא גם להחשיב זאת להישג שגידלת ילדים נהדרים כאלה, אשר השאיפה שלהם היא ללכת מחיל אל חיל בדרך החיים היהודית, ובוודאי שלא להגיב בצורה שלילית ולהקשות עליהם בצורה כלשהי, חס ושלום.."

    מקור: מורה לדור נבוך חלק א' עמ' 260

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.