• מהנעשה ברשת אוהלי יוסף יצחק

    15 | הצג גלריה

    ברשת אוהלי יוסף יצחק לא נחים לרגע! מבחני גמרא ארציים, טיהור האוויר, השתלמויות צוות, מרתון קודש, מסיבות פורים ועוד...  לדיווח מהשטח ותמונות

    מבחני מחצית ארציים בגמרא


    במסגרת תהליך העצמת והרחבת לימודי הגמרא של רשת אהלי יוסף יצחק בשנה האחרונה, נערכו השבוע מבחני מחצית במוסדות ברחבי הארץ. במוסדות רבים התלמידים התכוננו היטב למבחן תוך שהם משננים הן את החומר והן את צורת הקריאה, הפיסוק, הכרת דמויות התנאים והאמוראים ועוד.
    צוות המוסדות דיווח כי הלמידה למבחן הכניסה חיות ומרץ בין התלמידים בלמודי הגמרא.

    מבחנים אלה הם חלק מתכנית ארצית להטמעת לימודי הגמרא בצורה מעמיקה וחווייתית ובמסגרתה יוצאים לאור חוברות וחומרי עזר רבים, עליהם אמון רכז התכנית הרב נחום רבינוביץ.

     

    מטהרים את האוויר!


    ימים ספורים קודם שנתבשרנו על נשאי הנגיף 'קורנה' בארה"ק, החלה הערכות רוחנית לעצירתו, בהתאם להוראות המפורסמות של כ"ק אדמו"ר, לכנס התלמידים לתורה, תפילה וצדקה ובנוסף כיון שכל עניין בגשמיות יש לו מקור ברוחניות.

    בקריאה מיוחדת לכנס את התלמידים למאבק לטיהור האוויר, נשלחה תקייה מיוחדת  אל מנהלי ומנהלות המוסדות ברחבי הארץ ובה קטעי לימוד מיוחדים לשינון בע"פ, סרטי וידאו של הרבי על חשיבות וכח הילדים בשמירה ובהגנה על ארה"ק ועוד. הצלחת המיזם המיוחד עלתה על ציפייה, אפילו של יוזמי המבצע בשעה שבתי ספר ותלמודי תורה אשר לא שייכים לרשת מוסדות חב"ד ושמעו על המיזם ביקשו להצטרף ולהיות חלק.

     

     

    השתלמות צוותי שלהבות


    מפגש השתלמות רביעי השנה לצוותי החינוך של בתי הספר שלהבות חב"ד נערך בה' אדר באולם הרשת בכפר חב"ד בנושא אינטליגנציות מרובות הלכה למעשה, בהשתתפות של כ40  נשות צוות. בהשתלמות שיתפו נשות הצוות בתכניות יחודיות שהם מפעילים בנושא האינטליגנציות, ובתחום הבין אישי של מניעת אלימות, פתרון קונפליקטים ושיח רגשי מתוך גישה של אור והעצמה.

    גב' נחמי ברמי הנחתה מרכז למידה בנושא מגילת אסתר בשילוב חשיבה מסדר גבוה.

     

     

    השתלמות מחנכות כיתות א' בנושא 'אותיות מאירות'


    מפגש השתלמות שני השנה למחנכות כיתה א' במסגרת התכנית 'אותיות מאירות' של הרשת התקיים בט"ו בשבט. במסגרת המפגשים לומדות יחד המחנכות כיצד לחזק ולהעצים את לימוד האותיות בבתי הספר בשיטות חדשניות ומיוחדות.

    במהלך ההשתלמות הנוכחית נהנו המחנכות מהרצאות מרתקות, גב' שירלי הר צבי – היועצת המדעית של התכנית נתנה כלים לחיזוק תלמידים בכיתה הטרוגנית. ובהמשך גב' שולי לוי לבני – הנחתה סדנת משחקים לחיזוק מיומנויות הלמידה.

     

     

    בשנה השלישית – חזקה! : מרתון לימודי קודש

    זו כבר השנה השלישית שאגף לימודי הקודש ברשת מארגן במוסדות החינוך ברחבי הארץ 'מרתון לימודי קודש' – 'מקדישים יום לקודש'. בכל שנה בתי ספר נבחרים מציגים יוזמות ייחודיות מהעשיה הברוכה בתחום לימודי הקודש בבית הספר. וצוות אגף לימודי קודש עורך סדנא דידקטית לצוות המורות. המרתון מיועד למנהלות, רכזות ומורות ללימודי קודש.
    בשנים שעברו התקיימה התוכנית המיוחדת בבתי הספר: נס ציונה, נחל'ה, חולון, אשקלון, נתניה, צפת וכפר סטרין. השנה הוא נערך בבית הספר באלעד בהנהלת הגב' נחמה לוי . רכזת לימודי קודש בבית הספר- אתי רוחמקין ארגנה יום מעשיר ומפרה שבמהלכו נחשפנו ליוזמות לימודיות וחינוכיות ייחודיות והטמעת תהליך פדגוגי משמעותי בתחום לימודי הקודש. בע"ה אחרי פסח יתקיים מרתון בבית הספר בערד.

     

     

    נערכים לכל תרחיש!


    במסגרת ההערכות הכללית במוסדות החינוך ברחבי הארץ לאפשרות של התשפטות נגיף ה'קורנה' ר"ל ולמצב שאלפי תלמידים ומורים  יצטרכו להכנס לבידוד, נשלחה אל מנהלי המוסדות ברחבי הארץ הנחיות מיוחדות מהנהלת הרשת.

    לצד  ההנחיות של משרד החינוך וההתנהלות הטכנית, הוצגה בפני המנהלים פלטפורמה לניצול הזמן וקיום הלימודים במתכונת מקוונת. במקרה שח"ו תלמידים יצטרכו להשאר בבית הם יוכלו להאזין לשיעורים דרך הטלפון במוקד טלפוני מיועד, או לצפות בשידור חי במורה בשיעור. בנוסף יוכלו התלמידים לקבל את חומרי הלמידה ואת דפי העבודה ולקיים מבחנים דרך כיתה וירוטאלית. במשרדי הרשת בכפר חב"ד מרכזים בימים אלה את הצד הטכני של הפרוויקט בשביל להיות מוכנים ולדאוג לניצול זמן מירבי של התלמידים בכל סיטואציה ע"י המערכת, בתקווה שלא נצטרך לה.

    חדש מבית ההוצאה לאור:

    קופסת המשימות לפורים של שלהבות חב"ד

     



    תלמידי בתי הספר 'שלהבות חב"ד' מנצלים את החופשות. מתחילת השנה פועל אתר מיוחד אשר מלווה את התלמידים במהלך החופשות בצורה חוויתית ע"י משחקים מיוחדים ומשימות. בכל חג מקבלים התלמידים מצוות בית הספר קופסת משימות מיוחדת כמוצר משלים לאתר המיוחד – ובתוכה כלים והפעלות לימי החופשה.

    מפתחות לבית המדרש חלק ב'

     



    במסגרת התוכנית לפיתוח והעצמת לימודי הגמרא (כמופרט בידיעה למעלה) יצאה לאור החוברת המיוחדת 'מפתחות לבית המדרש חלק ב'.
    החוברת נכתבה ונבנתה בשיטה חדשנית אשר מעבירה את התלמידים חוויה משמעותית בלימוד ומלווה אותם לאורך תקופת הלימוד.

    דיווח מקומי: מהנעשה במוסדות חב"ד בארץ הקודש

    נחלת הר חב"ד:

    ערב הוקרה מרגש לצוותי החינוך. בהשתתפות המרא דארא ונציגי העירייה



    פתח תקווה:

    מרגש: סיום מבצע פורים ומלווה מלכה מושקע שאורגן ע,י התלמידים במתביתא בהנהלת הרב אברהם פרקש.



    תמונות ראשונות מחגיגות פורים ברחבי הארץ

    שלהבות חב"ד גדרה


     

    שלהבות חב"ד ראשל"צ



    ביס" חב"ד בנות אשקלון



    תלמוד תורה בית שמש



     

    הוראה של הרבי בנוגע לימי הפורים:

    ובקשר עם ימי הפורים הבע"ל משתדל הנני גם בשנה זו בנוגע למשלוח מנות ומתנות לאביונים, שדוקא במצות אלו רבה העזובה, ומאידך גיסא רבה במיוחד נקודת החינוך וההדרכה אשר בהם, ובודאי גם באה"ק ת"ו בכלל ובמשרדים המתאימים עושים בזה, אבל מצאתי לנחוץ להדגיש עה"פ במכתבי זה, כיון שבהוראות (העתק) משרד החינוך שהגיע לידי נזכרה רק מצות משלוח מנות! והלואי והלואי כבר זכינו להיעוד לא יהי' בך אביון ועושים ישראל רצונו של מקום (ספרי לדברים ט"ו ד').

    (אגרת המזכירות ע"ד משלוח מנות ומתנות לאביונים א' באדר, ה'תשכ"ג)

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.