• סבב הרצאות "טהרת המשפחה" באוקראינה

    17 | הצג גלריה

    לפני ימים ספורים חזרה גברת רוחמה רוזנשטיין ממסע של שלושה ימים. תל-אביב- קייב- האדיטש - דנייפרופטרובסק- תל-אביב. הגברת רוזנשטיין הוזמנה על ידי הרבנית חנה אסמן (נשות חב"ד קייב) והשליחה גב' שושי וובר (נשי חב"ד דנייפרופטרובסק). קרוב למאתיים נשים המתגוררות באזורי קייב ודנייפרופטרובסק השתתפו בפגישות עם גברת רוזנשטיין • לתמונות

    בחנוכה שעבר הגברת רוחמה רוזנשטיין, מרכז הפעולות בארגון ההתנדבותי "אפריון", התוועדה בנושא הפצת טהרת המשפחה עם נשי חב"ד בפלטבוש, ניו-יורק. בכך אולי אין חידוש, הלא 'אמריקה אינה שונה'… אך מסתבר שגם אוקראינה לא נותרת מאחור, היום אפשר לומר בוודאות; גם 'אוקראינה איננה שונה'! אפילו באוקראינה ניתן כבר לדבר בגלוי ולהפיץ את חשיבות שמירת טהרת המשפחה היהודית. כן, גם באוקראינה מסוגלות הנשים להבין כי טהרת המשפחה היא היא אשר תגן על עמינו מסכנת ההתבוללות.

    לפני ימים ספורים חזרה גברת רוחמה רוזנשטיין ממסע של שלושה ימים. תל-אביב- קייב- האדיטש – דנייפרופטרובסק- תל-אביב. הגברת רוזנשטיין הוזמנה על ידי הרבנית חנה אסמן (נשות חב"ד קייב) והשליחה גב' שושי וובר (נשי חב"ד דנייפרופטרובסק). קרוב למאתיים נשים המתגוררות באזורי קייב ודנייפרופטרובסק השתתפו בפגישות עם גברת רוזנשטיין.

    והיא, בלהט וקסם האופייניים לה, דיברה איתן אודות חשיבות המצווה, והרווחים- בגשמיות- אותן מקבלת כל אישה הזוכה לקיים אותה בדייקנות. המשתתפות קיבלו חומר הסברה ברוסית ואת הספר "בינינו, הנשים..", אשר מספר על נסים ונפלאות שקרו בזכות שמירת טהרת המשפחה על ידי נשים יוצאות ברית המועצות לשעבר.

    בתוך שלושה ימים התקיימו ארבע פגישות. כל פגישה נמשכה כמעט שלוש שעות(!), הכול בהשגחה פרטית גלויה ורק בכוחו של המשלח, "חזקה על שליח שעושה שליחותו" (שליחותו של הקב"ה) – בירך הרבי באגרות הקודש את הגברת רוחמה לפני נסיעתה לאוקראינה.

    בדנייפרופטרובסק ארגנה השליחה שושי וובר שלוש קבוצות נשים, אשר התחלקו ע"פ רמת ההיכרות עם מצוות טהרת המשפחה. בקבוצה הראשונה השתתפו נשים צעירות נשואות עד חמש שנים, אשר מקיימות בפועל את המצווה. הן היו צמאות לשמוע, לעשות ולדייק במצווה.

    הפגישה השנייה נערכה עם קבוצת נשים רב-גילאית, הפגישה נערכה באווירה חמה, גברת רוזנשטיין שמה דגש על נושא החופות. כידוע, ארגון אפריון עוסק בין היתר בהבאת זוגות יהודיים, הנשואים חוקית, להתחתן כדת משה וישראל. רוחמה שיתפה את הנשים בסיפורים מרגשים אשר קרו ומתרחשים כל הזמן, לעשרות זוגות שהחליטו להכניס את השם יתברך אל תוך הקשר הזוגי שלהם.

    הנשים הראו התעניינות ומעורבות רבה. להתרגשות מיוחדת גרמה מצגת ווידאו על חופות לזוגות מבוגרים שטרם זכו לחופה וקידושין. גולת כותרת בערב היה סרט על זוג מדנייפרופטרובסק(…), אשר עלה לארץ לפני 23 שנה ורק עכשיו התחתן כדת משה וישראל, אחרי 36 שנות נישואים אזרחיים(!).

    הקבוצה השלישית הייתה מאתגרת במיוחד. חמישים בנות ממכון "חנה" שבדנייפרופטרובסק, חמישים בנות אשר מתעתדות לבנות בית (בישראל! בעז"ה…).– חלק מן הבנות באות ממשפחות בהן אבא אינו יהודי..לא פשוט לדבר עם בחורה שיש לה אבא טוב ואוהב ואינו יהודי על סכנת ההתבוללות…

    לא פשוט, אך אם זאת- מסתבר שבכוחו של הרבי- הכל אפשרי. המסע הוכתר ללא ספק בהצלחה גדולה.

    ארגון "אפריון" סובב עולם! ומקרב בפועל, על ידי הפצת מצוות טהרת המשפחה, את הגאולה האמיתית והשלמה. תודה מיוחדת לרב החסיד משה ברנשטיין, הרבנית רחל הנדל, הרבנית ברוריה אשכנזי, הרבנית טוייבי הנדל, הרבנית רחל גלוכווסקי. בעז"ה מהם ראינו ועשינו…

    album006

    album007

    album008

    album009

    album010

    album015

    album016

    album017

    album019

    album020

    album028

    album029

    album030

    album032

    album033

    album037

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.