• המענה המדהים מהרבי בקשר למאורעות האחרונים

    הגדלה

    בעקבות המצב כתבה השליחה בפיליפינים - תפארת לוי - מכתב לרבי מלך המשיח שליט"א וקיבלה מכתבה מרגש ובלתי נתפס שמדבר על מגפת תלמידי רבי עקיבא וכן נותן מספר נקודות שיש לפעול בהן כגון אהבת ישראל על ידי כיבוד סגנון עבודת ה' שונה ועוד כמה עניינים • לקריאת המכתב

    בעקבות המצב כתבה השליחה בפיליפינים – תפארת לוי – מכתב לרבי מלך המשיח שליט"א וקיבלה מכתבה מרגש ובלתי נתפס שמדבר על מגפת תלמידי רבי עקיבא וכן נותן מספר נקודות שיש לפעול בהן כגון אהבת ישראל על ידי כיבוד סגנון עבודת ה' שונה ועוד כמה עניינים.
    לפניכן תרגום המכתב מאנגלית:

    י"ג אייר, תש"ל

    ברוקלין נ.י.

    שלום  וברכה!

    שמחתי לשמוע על הפעילויות ליום הבהיר ל"ג בעומר. ה' יברך שיהיה עם הצלחה רבה ומופלגה! והצלחה אומר שזה יגרום לכל אחד ואחת ממכם עם כוחות חדשים וחיות לצעוד קדימה מחיל אל חיל עם הכוח של התורה שהיא תורת חיים. שמראה לנו את הדרך איך לחיות כל יום, חיים שווים, לימוד שמביא לעשייה, כלומר לעשות את המצוות שה' נתן ליהודים.

    הסיפור של ל"ג בעומר כמו שמסופר בגמרה ידוע לכולנו, החכמים מספרים שהתלמידים של רבי עקיבא מתו במגפה כי הם לא כבדו אחד את השני. אבל בל"ג בעומר המגפה הסתיימה.

    כמו בכל הסיפורים שבתורה, שזה גם חלק מהתורה, מלשון "הוראה", הסיפור של התלמידים של רבי עקיבא נותן לנו ללמוד משהוא, לכל אחד במיוחד לתלמידים, בנים ובנות.

    דבר ראשון- בגלל שהגמרא קוראת להם תלמידים של רבי עקיבא מראה לנו שהם באמת זכו לתואר כזאת. זה אומר שהם היו מסורים לתורה ומצוות בהתמדה, מסירות נפש כמו שהתנא וחכמים למדו אותם.

    עוד פרט שמספרים שחוסר הכבוד לא יכל להיות על ענינים פשוטים ותפלות אבל דברים שקשורים לאנשים שקרואים "תלמידים של רבי עקיבא". החכמים מסבירים שבדרך כלל יש לבני אדם דעות שונים אחד מהשני. לכל אחד יש את הדרך בו הוא עובד את ה', לומד את התורה, ומקיים את המצוות בהידור. למשל בן אדם אחד יכול לעבוד את ה' מאהבת ה'. עוד אחד מיראת ה' ואפילו עוד אחד עובד את ה' פשוט מקבלת עול מלכות שמים וכו' למרות שבעשייה הם כולם עושים את המצוות ולומדים תורה.

    עכשיו, להיות תלמידי רבי עקיבא הם בטח היו אנשי אמת שעבדו את ה' עם כנות ומסירות וזה חדר את כל המציאות שלהם, כך שזה היה נראה לכל אחד שהדרך שלו היא הדרך הנכונה ושכל אחד שלא הגיע למדרגה שלו היה חסר בשלמות.

    יותר מזה- זה שהם היו תלמידי רבי עקיבא שלימד שואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה הם לא הסתפקו ברק להתקדם מחיל אל חיל בדרכים שלהם לעבוד את ה', אלא רצו לשתף את זה עם חביריהם וניסו להשפיע אותם ללכת בדרכיהם. שהם ראו שאחרים לא רצו לחכות אותם הם לא יכלו לכבד אותם עד לרמה שמצפים מתלמידים של רבי עקיבא.

    לאור האמור לעיל, אנחנו רואים שהמסרים של ל"ג בעומר בגמרא מלמד אותנו איך צריך להיות ההתנהגות של כל אחד ואחת מאיתנו. וההוראה היא פי משולשת:

    א) לעבוד את ה', לימוד תורה וקיום מצוות בין אדם למקום ובין אדם לחבירו חייב להיות בשלמות עם השראה וחיוניות אמיתית שחודר את כל האדם כולו והתנהלותו היומית

    ב)לעיל כולל, כמובן, את המצוה של ואהבת לרעך כמוך, שגם חייב להתממש עם החיונית מירבית ובמלא המידה

    ג) יחד עם מה שכתוב לעיל, בן אדם צריך להסתכל בחסד ובכבוד על כל יהודי שמסור לשמירת תורה ומצוות אבל עובד את ה' שונה ממך, אלא אם באהבת ה' או ביראתו וכו'

    הוראה נוספת מהאמור לעיל, היא שאם מישהוא פוגש יהודי לעדיין לא הגיע לרמה נכונה של עבודת ה', הגישה חייבת להיות אחד של כבוד ואהבה (חיבה), מתאים למה שהחכמים אומרים "לדון את כל אדם לכף זכות". זה הכרחי לזכור שהבן אדם שלא מתנהג כמו שצריך כנראה לא אשם ושפשוט לא היה לא את ההזדמנות לקבל חינוך יהודי הראוי. להפך, בכזה מצב, חייבים לרחם עליו הרבה יותר וצריכים לעשות את כל מאמץ לעזור לו להתקרב ליהדות ולעשות זאת עם אהבה כבוד ובדרכי נועם.

    בואו ניתן לתנא רבי שמעון בר יוחאי, שהיום של ל"ג בעומר זה היום ההילולה ושמחה שלו, להיות דוגמה והשראה לכולנו. הוא אמר שהוא היה מוכן לוותר על כל הזכויות שלו כדי להציל את כל העולם מפסק דיו (סוכה מ"ה ב). כלומר הוא היה מוכן לתת את כל כולו בשביל בן אדם שאין לו זכויות משלו, שהוא לא הכיר אי פעם, ושנמצא בצד השני של העולם. על אחת כמה וכמה אנחנו מוכרחים לתת מעצמינו לאלה הקרובים אלינו ולחברים.

    שה' יברך את כל אחד ממכם בתוך שער עמו ישראל שתחיו ותתנהגו בהתאם לרוח של ל"ג בעומר, כמו שכתוב לעיל, ושתעשה זאת עם הרמה גבוהה של אהבת ישראל אמיתית בשמחה ובטוב לבב ושתילך מחיל אל חיל בכל פעולותיך לזרז את ההבנה של המילים של פרשת השבוע (של ל"ג בעומר): "ואשבור מטות עולכם ואולך אותכם קוממיות" עם ההתקיימות של הגאולה אמיתית והשלימה עם משיח צדקינו.

    בברכה להצלחה ולבשורות טובות בכל האמור לעיל,

    חי"ק

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. זכיתי להיות חבדניקית :)
      ט״ו באדר ב׳ ה׳תשע״ד (17/03/2014) בשעה 17:48

      וואוווו מכתב חזק!!
      בואו נקבל על עצמנו ביחד לקיים את ההוראות של הרבי בכלל, ואלו העולות במכתב בפרט.

      (צורם מאוד הטעויות בתרגום של המכתב. טעויות של אותיות אומנם אבל עדיין. בכתבה אחרת כמעט ואין טעויות ופה יש בשפע. סתם מציק)

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.