• הצלחה מדהימה לדינר של 'שפרה ופועה' בקראון הייטס

    100 | הצג גלריה

    למעלה מ-650 נשים השתתפו אמש בדינר השנתי של ארגון "שפרה ופועה" בקראון הייטס • במהלך הערב התחייבו מאות נשים לתמוך בארגון, בסך קרוב לחצי מיליון דולר • בשבוע הקרוב מתכוונות מנהלות הארגון להגיע ליעד השנתי בסך 770,000 דולר • לכתבה המלאה

    מוזיקה שקטה קידמה את פניהן של מאות הנשים שהגיעו לאולמי אהלי תורה ביום ראשון בערב. היו שם אמריקאיות תושבות השכונה, לצד דוברות עברית, צרפתית, רוסית וספרדית. כולן היו נרגשות לקראת הדינר הייחודי של ארגון שפרה ופועה.

    הזמר החסידי ר' בערל צוקר העניק הופעה מוזיקלית חסידית, שהגיעה לשיאה בניגון 'א שיינעם חלום' בסגנון של שנת הקהל. בתום הופעתו, ניגשת לפודיום הגב’ ברכה שטרנברג, ממנהלות ארגון ‘שפרה ופועה’, ומקדמת בברכה את מאות המשתתפות. היא מזכירה את הקשר בין פעילות שפרה ופועה בקראון הייטס, לפרשת השבוע בה מסופר על שפרה ופועה המקוריות, שבזכות פעולתן עם הנשים, קבלו את ברכת הקב"ה "ויש להן בתים".

    הגב' לאה הענדל, ממנהלות הארגון, אומרת את פרקי התהלים של הרבי ושל הרבנית, ומסיימת בהכרזת 'יחי אדוננו', ומיד אחר-כך צופות הנשים בקטעי וידאו משיחותיו של הרבי – בבחינת תורה, תפילה וצדקה. שיחותיו של הרבי מעוררות את הנשים בענייני הקהל, עידוד הילודה, והווידאו הסתיים ברגעים מרגשים של עידודים מהרבי, כולל עידוד שירת 'יחי אדוננו'.

    הרבנית דאגה ליולדת, כמו 'שפרה ופועה'

    המנחה, גב' מגי רוגצקי, מזמינה את גב’ אסתר שטרנברג, שזכתה לקרובים גדולים מהרבי ומהרבנית, לספר כיצד הרבנית הייתה מעורבת בהענקת סיוע עבורה לאחר הלידה.

    קהל הנשים ישב מרותק לדבריה של גב’ שטרנברג, ששיתפה בסיפורים על מעורבות הרבנית בתקופה שלאחר הלידה. “הרבנית חיה מושקא, הייתה עבורי כמו ‘שפרה ופועה’. היא דאגה לי לאחר הלידה, ופעלה למעני. כיום, יש לנו בשכונה את ארגון ‘שפרה ופועה’ שהולך בדרכן של יוכבד ומרים הצדיקות, ומסייע לכל היולדות בשכונה, בתקופה הקריטית שלאחר הלידה.

    נשות המקצוע משתפות: הפעילות של שפרה ופועה, מצילות חיים

    בהפקת וידאו מקצועית ומרגשת, מספרות נשות מקצוע על חשיבות העזרה שמעניק ארגון שפרה ופועה לאחר הלידה, לצד סיפורים נרגשים של יולדות שמשתפות את הקהל בקשיים שחוו וכיצד פעילות שפרה ופועה היו קרש ההצלה שלהן מהמשבר.

    כהמשך לדברים, עולה לפודיום גב’ ברכה שטרנברג, מהנהלת הארגון, ומספרת על ההיקף המדהים של פעילות הארגון. יש נשים החושבות ש’שפרה ופועה’ רק מחלקים ארוחות בוקר ליולדות. שאפילו זה כשלעצמו פעילות מדהימה ורבת היקף. אבל המציאות המדהימה היא, שארגון שפרה ופועה מספק ליולדת כל כך הרבה חיבוקים ופינוקים, שקשה להבין איך אפשר להסתדר בלעדיהם.

    על המסך מופיעים המספרים שמסכמים את פעילות שפרה ופועה בשנה האחרונה, והקהל מתפעל לשמוע שלצד 8,400 ארוחות בוקר שחולקו ליולדות – ארגון שפרה ופועה ארגן עבור הנשים היולדות 5,000 שעות של שמרטפות ו-4,200 שעות עוזרת בית. וזה חוץ מ1,500 מנות של סעודות שבת שחולקו ליולדות, ו-300 לילות בבית החלמה בשנה האחרונה!

    השיר החדש של הזמר ר' בערל צוקר

    הזמר החסידי ר’ בערל צוקר עולה לבמה, להופעה מרגשת של השיר ‘אחינו כל בית ישראל’. בסיום השיר, מוחשך האולם, ועל המסכים מופיע סרט-וידאו מפתיע ומרגש, עם שיר חדש מפיו של הזמר ר’ בערל צוקר. השיר, שכולו באנגלית פיוטית ומרגשת, מספר את סיפורה של שפרה ופועה – אצל רבינו הזקן, שהלך לעזור ליולדת בעיצומו של יום הכיפורים, ואצל הרבי מלך המשיח בדור השביעי, שאף הוא בעיצומו של יום הכיפורים תשל”ז, הורה להקים את ארגון ‘שפרה ופועה’ שיעזור לכל יולדת, בלי הבדל בין עשירה לעניה. השיר משולב בסיפור הקמת ‘שפרה ופועה’ בקראון הייטס, על ידי ארגון ‘נשי חב”ד לדוברות עברית’, ומלווה באפקטים מרגשים.

    נשים למען נשים

    המנחה הגב’ ברכה שטרנברג מזמינה את הרב זלמן גולדשטיין, שעולה מטעם חברת ההפקה, כדי להסביר לנשים את הקונספט הייחודי של הערב, וכיצד דינר מפואר אך חינמי – יכול להיות מנוף לגיוס משאבים עבור ארגון שפרה ופועה.

    הרב גולדשטיין מסביר כי בניגוד לעבר, כאשר בדינרים היו מגייסים כספים – בדינר הזה מגייסים אנשים, שיהיו שותפים פעילים ואכפתיים למען הארגון. ‘איננו מבקשים שתתרמו כסף, אבל אנחנו כן מבקשים שתתרמו את היכולות שלכם, את הקשרים שלכם עם המעגלים הקרובים אליכם – למען הארגון’.

    'אשה שמרגישה שותפה בארגון, כאשר היא שומעת שהארגון הכפיל את פעילותו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, וזקוק למשאבים כספיים – היא נרתמת בשמחה, ולוקחת על עצמה 'גול' – התחייבות להשיג עבור הארגון 770 דולר למימון יולדת אחת, או 7700 דולר, למימון עשר יולדות וכדומה.

    תוך כדי נאומו של הרב גולדשטיין, קיבלו מאות הנשים פולדרים מרהיבים, עם סדרת הפקות שנועדו לסייע לכל אחת להיות 'שותפה' אמיתית, ולהצליח במשימת גיוס התרומות עבור 'שפרה ופועה'.

    כמעט חצי מיליון דולר בשעה

    על המסך נראים ההתחייבויות של נשים בקהל. בזה אחר זה עולות ההתחייבות – מיולדת אחת, שלושה יולדות, ואף חמשה יולדות. כמה נשים שמרגישות שותפות של ממש בארגון, לוקחות על עצמן התחייבות להשיג סכום של 7700 דולר, לכיסוי הפעילות עבור עשר יולדות בשנה הקרובה.

    שתי המנחות, גב’ שטרנברג וגב’ רוגצקי, עולות יחד לבמה, ומעודדות את קהל הנשים להירתם למען הארגון הנשי הגדול, שמגיע לכל אשה בקראון הייטס, בלי הבדלי רקע, שפה, וכו’. על המסך עולים המספרים, כאשר לפתע עולה לבמה גב’ חני פרקש, מהפעילות הבולטות של הארגון, שמבקשת להודות לעשרות המתנדבות, ומביעה את תודתה גם בהתחייבות להשיג מימון למאה (!) יולדות, בסך 77,000 דולר!

    נשים שחוו סיפורים מרגשים בזכות הפעילות הנפלאה של 'שפרה ופועה', עולות על הבמה ומשתפות את הקהל בסיפור האישי שלהן, כאשר בסיום הסיפור הן מכריזות על השתתפות בסכומים גדולים למען פעילות הארגון.

    בסיום הערב הודו המארגנות לכל מי שהיה שותף בהפקת הערב הנפלא הזה – החל ממנהלות הארגון, המתנדבות, צוות ההפקה שהרים אירוע מדהים, הקייטרינג המוצלח, ועשרות הנשים והבנות שדאגו לכל הפרטים הקטנים.

    מאות הנשים שנכנסו לאולם כ'אורחות' של שפרה ופועה – יצאו בסיומו של האירוע המדהים כ'שותפות' ושגרירות פעילות של ארגון החסד הנפלאה, כשהן חדורות מטרה: להשיג ולמלא את הגול שלקחו על עצמם, במהלך ימי הקמפיין, שהחל ביום ראשון בלילה, ויסתיים בע”ה ביום חמישי בחצות הלילה.

    במהלך הלילה קיבלה כל משפחה בקראון הייטס, את חוברת הפעילות של שפרה ופועה, עם פרסום על הקמפיין שמתקיים בימים אלה, וכולל פרסים יקרי ערך לתורמים סכומים נאים לטובת היולדות. מלבד הגרלות על שורת פריטים מעניינים, ביניהם גביע-כסף משובץ עם מטבע של הרבי, יש גם מתנות ללא הגרלה לאלו התורמים מעל 1800 דולר (סידור בכריכת עור משובץ בבד של הרבנית), ולאלו התורמים מעל 3600 דולר (מפה אמנותית לחלות השבת, משובצת בבד מהרבנית).

    הצטרפו גם אתם, לתרומה באתר הקמפיין: https://raisethon.com/spch







































































































































































































    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.