• חדש: פנימייה לנערות מחוץ למסגרת הקהילתית

    הגדלה

    לאור הצורך הגדול שיש במתן מענה לנערות שאינן יכולות להשתלב בבתי הספר העל יסודיים (תיכונים) הקהילתיים, מסיבות משפחתיות, לימודיות, קהילתיות וכד'. רשת חינוך חב"ד – אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק מקדמת בימים אלו פתיחת בית ספר פנימייתי על יסודי שיספק מענה ארצי לנערות אלו, שינוהל על ידי גוף מקצועי ובליווי של משרד החינוך ומשרד הרווחה • לסיפור המלא

    לאור הצורך הגדול שיש במתן מענה לנערות שאינן יכולות להשתלב בבתי הספר העל יסודיים (תיכונים) הקהילתיים, מסיבות משפחתיות, לימודיות, קהילתיות וכד'.

    רשת חינוך חב"ד – אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק מקדמת בימים אלו פתיחת בית ספר פנימייתי על יסודי שיספק מענה ארצי לנערות אלו, שינוהל על ידי גוף מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום ובליווי של משרד החינוך ומשרד הרווחה.

    הנהלת הרשת פונה להורים, מנהלי מוסדות, רבני קהילות ואנשי חינוך, להפנות כל מקרה של בעיות השתלבות במסגרות הרגילה, כבר בתאריכים אלו, לצורך היערכות תקינה.

    כיום קיימים 13 בתי ספר על יסודיים לבנות חב"ד בארץ, אשר כולם מתנהלים כבתי ספר רגילים, עם דרישות לימודי בגרות אחידות ותקנונים ברורים, לצד עשייה חינוכית מסורה שמקדמת את התלמידות ומצעידה את בנות חב"ד בדרך רבותינו נשיאנו ומספקים מענה לבנות הקהילות ומשפחות המקורבים הסובבות את בית הספר.

    אך נוצר מצב בו תלמידות שאינן מסוגלות להשתלב במסגרת הקהילתית מפני סיבות שונות – בעיה משפחתית שאינה מאפשרת לתלמידה להשאר בביתה, בעיה לימודית חריגה, בעיות חינוכיות שאינן מאפשרות לבתי הספר לקלוט את התלמידה, צרכים חינוכיים ייחודיים שבתי הספר הרגילים אינן מסוגלים לספק וכד'. וככל שעובר הזמן כך מוצאות את עצמן יותר ויותר נערות מחוץ למסגרות הרגילות של חב"ד והוריהן נאלצים להעבירן למוסדות שאינם מתנהלים ברוח חב"ד.

    במהלך השנה האחרונה גיבשו ברשת חינוך חב"ד תוכנית פעולה להקמת מוסד שיהווה מענה ראוי לנערות אלו ויספק: מענה חינוכי ייחודי בקבוצות קטנות יותר, תנאי פנימי'ה לאלו הזקוקות לכך במימון משרד הרווחה, שילוב לימודי מקצוע נוספים לצד לימודי בגרות ברמה בסיסית, כל אלו ספוגים באווירה חסידית טהורה שיאפשרו לתלמידות להמשיך את המסלול החינוכי שלהן להקמת בית יהודי חסידי איתן, על אף הקשיים האישיים והמשפחתיים שהן נאלצות לעבור בדרכן לייעד הנכסף.

    לניהול המוסד גויס גוף מקצועי ובעל ניסיון רב בתחום, אשר מפעיל בתי ספר לאוכלוסיות דומות ובהצלחה מרובה.

    לצורך התקדמות בתהליך, הנהלת הרשת פונה לקהילות אנ"ש – הורים, מנהלי מוסדות, רבני קהילות ואנשי חינוך אשר יודעים על נערות שאינן משתלבות במסגרות הרגילות, להפנות את הפרטים למזכירות הרשת בהקדם, בכדי שיוכלו להיערך כראוי לשנת הלימודים הבעל"ט.

    חשוב להדגיש כי בית הספר מיועד אך ורק לתלמידות שמצבן האישי או המשפחתי יאובחן ע"י גורמים מקצועיים של משרד החינוך, מתי"א או הרווחה ויוכר על ידם, אך לא יהווה אלטרנטיבה נוספת לתלמידות נורמטיביות שבחרו שלא להשתלב במסלול החינוכי הרגיל בקהילותיהן.

    כתובת המייל לשליחת פניות: [email protected]

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.