• איך נאהב את ילדינו בכל מצב?

    הגדלה

    הילד מתמרד ועונה לנו בחוצפה. הילד מתעלם מאתנו ואינו מסדר את חדרו. הילד מפריע לנו ומציק לאחותו. ועוד אחרי הכל, איך נחוש רגש של אהבה ברגעים אלו כלפי ילדינו? איך נוכל להישאר רגועים ושלווים מבלי להוציא קיתונות של זעם על ילדינו? • לקריאה

    "אני רוצה להיות ילד טוב"

    על מנת להבין איך אפשר לחוש אהבה ולהיות רגוע בכל רגע נתון כלפי ילדינו, עלינו קודם להבין את המונח "אהבת חינם". בחיפוש מהיר במילון, נוכל לגלות שאהבת חינם זהו מצב בו אדם אוהב אדם אחר ללא כל סיבה ותמורה, לא כאהבה התלויה בדבר המופנית להתנהגותו של הילד אלא אהבה המופנית למהותו של הילד, שיש בתוכו נשמה אלוקית, ערך נצחי, חלק שבו, שתמיד חפץ להיות ילד טוב!
    עלינו ההורים והמחנכים להאמין בכל רגע, גם כאשר יחסינו עם ילדינו אינם זורמים כשורה, שהוא תמיד, אבל תמיד רוצה להיות ילד ממושמע, לשמור על כבוד הוריו, ולהתייחס כראוי לחבריו, רק לעיתים החלק הטהור הזה מכוסה ממחשבות ורגשות מסוימים שאותם נוכל להסיר על ידי האהבה והאמונה שלנו אליו.
    אהבה וגילוייה

    מחקרים הראו שהמחשבה של האדם משדרת לסביבה ואף הצמחים מרגישים בכך. אם רק ההורים יחשבו מחשבות טובות על ילדם, יתרכזו בטוב ובתכונות הנפלאות שילדם, הם יחושו רגש של אהבה בליבם, הילד מיד יקלוט זאת מהם "בצילום רנטגן" ויחוש קרבה מסוימת.

    כל שכן, אם ההורים יאמרו דבורי אהבה- לומר לילד שאנחנו אוהבים אותו, סומכים עליו, מאמינים בו, ולא לסמוך על זה שהוא יודע. לעיתים הילד מפגין אדישות וריחוק לדבורים אלו, אל תתפתו לחשוב שהוא אינו זקוק להם, אלא שלעיתים הוא מתנהג בצורה כזו דווקא משום שהוא זקוק מאוד לשמוע זאת שוב.

    קל וחומר, אם הורים יביעו אהבה באופן מעשי- להניח פתק לתוך הכריך ובו כתוב "שיהיה לך יום נעים ומוצלח", להכין לו את המאכל האהוב עליו ולומר לו "היום חשבתי עליך והכנתי לך את הדייסה שאתה כל כך אוהב". אם אנחנו באמצע שיחת טלפון עם חברה ולפתע הילדים חוזרים מהלימודים נסיים אותה מיד ונהייה איתם. מעשים קטנים אלו מוכיחים בבירור את אהבתינו אל ילדינו.
    גילויי אהבה אלו צריכים להיות מופנים לילד ולא להתנהגותו, והם יבואו דווקא אחרי כעס או כישלון. ואז הילד ירגיש אהוב, יאהב את עצמו על אף חסרונותיו ויהיה מסוגל לאהוב אחרים.

    אז בפעם הבאה שהילד מתחצף, מתמרד, מפריע או מתעלם מדבריכם, תתבוננו בשלט הדמיוני המתהלך תמיד עם ילדיכם ובו כתוב: "יש בתוכי נשמה אלוקית"- אני רוצה להיות תמיד ילד טוב, תתמקדו בטוב שבי ועזרו לי להאמין בעצמי.

    מחשבות טובות אלו יגבירו את אהבתינו אליו גם בדיבור ובמעשה הילד יחוש זאת וזה יחולל פלאות.
    תנסו את זה עם בני הבית, ובכלל עם כל אחד!

     


    חי'ה גילר- מנחת הורים בוגרת מרכז י.נ.ר. בעלת תואר Be.d במתמטיקה ובחינוך מיוחד
    ליצירת קשר: 054-9404776

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.