• רשמים מרגשים מדוכן אגרות קודש במירון

    הגדלה

    בתחילה לקחתי נש''ק ועלונים והתחלתי לחלק באזור הדוכן ולהפנות נשים ובנות לדוכן. אמנם זה חשוב, אך האמת שדיי חששתי לכתוב עם אנשים ושבסוף לא אדע להסביר את דברי הרבי או שהתשובה לא תהיה נשמעת קשורה • מנוחה זלמנוב ברשמים מדוכן אגרות קודש במירון. לקריאה

    נכנסתי לדוכן אגרות קודש וכבר הרגשתי בבית. הנחתי את התיק ומיד נכנסתי לפעולה. בלי לשאול שאלות, בלי לחכות לתשובות, פשוט לפעול!

    בתחילה לקחתי נש"ק ועלונים והתחלתי לחלק באזור הדוכן ולהפנות נשים ובנות לדוכן. אמנם זה חשוב, אך האמת שדיי חששתי לכתוב עם אנשים ושבסוף לא אדע להסביר את דברי הרבי או שהתשובה לא תהיה נשמעת קשורה…

    בסופו של דבר, נכנסתי לעניין והתחלתי לכתוב עם נשים רק משום שלא היה מי שיכתוב איתם מצד ריבוי הנשים שהיו באוהל בו זמנית. אך לאחר מעשה, אני חושבת שכל אחת יכולה להגיד 'מי אני ומה אני?! אני כלום…' אך לא. כל פעולה מקרבת ומזרזת את הגאולה, אפילו של האדם הפשוט ביותר, ובמירון אפשר לנצל את הכוחות ולבצע את השליחות שהוטלה עלינו אפילו ללא מאמץ.

    אפשר לעשות שם מהפכה אמיתית ולהביא גאולה, כי יש לנו את הכח ואת האפשרות ואנו נצליח בעז"ה!

    נכנסו לשם כמה בנות שמסיימות י"ב ושאלו 'מה עושים פה?' הסברתי להן והן החליטו לכתוב לרבי. הן שאלו באיזו מגמה לבחור לשנה הבאה והרבי ענה לכל אחת מהן פשוט תשובות מדהימות והן יצאו משם כשלכל אחת ברור מה היא הולכת ללמוד בשנה הבאה.

    ואישה אחת כתבה לרבי שלוש שאלות וקיבלה תשובות אחת לאחת. היא התלהבה והחליטה שהיא כותבת עוד מכתב… ואז אחת אומרת לי-'אני לא מבינה כלום! מה הרבי רוצה ממני? שאני אניח תפילין?!…' אותה אישה קיבלה מכתב ארוך של שלושה עמודים כאשר שניים מתוכם מדברים על תפילין.. קראתי יחד איתה את המכתב קצת חוששת איך המכתב הולך להתקשר אליה בכלל… בתכלס הרבי דיבר במכתב על אחדות. שבעבודת ה' צריך שתהיה אחדות בין השכל, הרגש והמעשה בפועל, והתפילין היו רק דוגמא לעניין, ובאמת היא כתבה על העניין של האחדות… אין על הרבי שלנו!

    רואים שם פשוט גילויי אלוקות! לעומת זאת, אישה אחרת שכתבה לרבי לא מצאה שום קשר בין המכתב לתשובה של הרבי, אבל הרבי כתב שם משהו בקשר ל"עשה לך רב", אז הסברתי לה את העניין ואמרתי לה שכדאי לה להתייעץ עם מישהי שגדולה ממנה ברוחניות ושזאת תהיה אחת שהיא באמת מעריכה ומקבלת ממנה ושיהיה לה נח לדבר איתה בחופשיות. היא התלהבה ואמרה שהרבי מליובאוויטש חכם כי אמנם יש לה רב, אבל זה באמת לא נעים לדבר עם רב על כל דבר.

    אחת מהנשים החליטה בתור החלטה טובה להוסיף בצדקה ונתנה במקום צ'ק ע"ס 180 ש"ח להוצאות הדוכן.

    לפנות בוקר הגיעו לדוכן קבוצת בנות והתיישבו לאכול פיצה כי לא מצאו מקום אחר לשבת. ואז אחת הבנות בדוכן הסבירה להן שכותבים פה לרבי ואין כל כך מקום גם ככה ואז הן התחילו לצחוק ולזלזל 'מה זאת אומרת לכתוב לרבי?! איפה הרבי נמצא? בתוך הספר?!…' ואז אותה בת ענתה להן בנועם וסיפרה להן סיפורי ניסים עם אגרות הקודש… תכלס, כולן כתבו לרבי!

    בחורה אחת ראתה שיש שקע בדוכן (של המנורות) ובאה רק כדי להטעין את הפלאפון ובסוף היא כתבה לרבי והטעינה גם כוחות ומצבריםJ

    זה מהמם לראות איך שכל כך הרבה אנשים יושבים וכותבים לרעבע לאחר שמדווחים על הכלי, ההחלטה. כשפתחתי עם הנשים והבנות את מכתבו של הרבי אמרתי להם להסתכל בתמונה של הרבי ולהגיד 'יחי אדוננו', ותוך כדי אני גם מסתכלת ומביטה בתמונה, מתבוננת ברעבע שמעודד עם היד במלוא העוצמה, מזרים בעורקיי המון אמונה וכמיהה.

    רעבע, רוצה גאולה! כן רעבע, זאת זעקה ששום דבר לא יכול ולא שייך בכלל להרגיע אותה. אי אפשר, אי אפשר להמשיך כך ולו לרגע אחד נוסף. אנו רוצים משיח עכשיו! עכשיו ממש! לא בעוד רגע, לא בעוד שניה, עכשיו!!! עד מתי אפשר עוד לזעוק ולצעוק, לבקש ולדרוש? עד מתי?! רעבע, תתגלה ותסיר כבר את כל הספקות לכל המבולבלים למינהם!

    תראה לכולם שזה היה רק נסיון ואתה חי וקיים ונצחי! רעבע, אפילו שאני עוד קטנה ויודעת שלא הכי ראויה, אתה חייב לעשות את זה בשבילי בתור בתך הקטנה והאהובה ובתור אבא בשבילי.

    הייתי במירון משמונה בערב עד שבע בבוקר ולא ראיתי אפילו מדורה אחת, אך הרגשתי שהדוכן עצמו זה מדורה אחת גדולה, כי כל אחת היא אור קטן ויחד זה מצטרף…

    אבל המלך, איפה המלך?!…

    ה', תשלים את התמונה ופשוט שהרעבע יתגלה עכשיו. כי אין, התמונה הזאת פשוט דורשת התגלות!

    נ.ב. כדאי מאוד לעשות משמרות בדוכן. היו זמנים שלא הייתה שום בת חבדניקית בדוכן והיו זמנים שהיו בהם מלאאא בנות בדוכן. צריך לאזן את זה…

     

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    4 תגובות

    1. shisush <3<3
      כ׳ באייר ה׳תשע״ז (16/05/2017) בשעה 15:08

      מנוחהההה יא מרגשת אחת זה מהמם!

    2. mp5
      י״ט באייר ה׳תשע״ז (15/05/2017) בשעה 21:24

      מרגש!!!
      בזכות נשים ובנות צדקניות…:9 ניגאל נאו ממש!!

    3. tova
      י״ט באייר ה׳תשע״ז (15/05/2017) בשעה 19:00

      וואו!!
      מעריכה את כל הבחורות הצדיקות שלא התביישו..
      ונטלו חלק גדול בעניין האדיר הזה!!!
      משיח נאו!!

    4. מצפה להתגלות!
      ט״ו באייר ה׳תשע״ז (11/05/2017) בשעה 12:44

      בדיוק הייתי בדוכן כשהגיעו קבוצת הבנות להתיישב עם הפיצה.. ראיתי את ההתנגדות שלהן ובתחילה חששתי לגשת..
      אחרי שהבחורה הצדיקה הסבירה להן בטוב טעם על המשמעות, חפשה כח עזר להסביר להן את התשובות של הרבי. מישהי קבלה תשובה באידיש ורק אני ידעתי, הבנתי שהרבי תובע ממני לעשות מבצעים!.. נגשתי אליה והסברתי לה את תשובת הרבי- הרבי כתב באריכות עד כמה חשוב החינוך של הדור הצעיר, והיא יצאה מולהבת! היא ספרה לכולן בהתרגשות ששאלה מה ללמוד שנה הבאה, אחרי שכבר למדה שנה אחת חינוך לגיל צעיר וחשבה לפרוש… יחי המלך!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.