• פסטיבל מחוללות בכרמים: כך מאות נשים חגגו את ט"ו אב

    11 | הצג גלריה

    ביום ראשון האחרון, חגגו מאות נשים את ט"ו מנחם אב בפסטיבל 'מחוללות בכרמים'. האירוע שהתקיים במטע הזיתים שליד היישוב כרמי יוסף, חיבר נשים ונערות מכל גווני הקשת היהודית לערב של אוכל טוב, מוזיקה מעולה וריקודים שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה. לדיווח ותמונות

    כתיבה וצילום: שושי אמיתי

    ביום ראשון האחרון, חגגו מאות נשים את ט"ו מנחם אב בפסטיבל 'מחוללות בכרמים'. האירוע שהתקיים במטע הזיתים שליד היישוב כרמי יוסף, חיבר נשים ונערות מכל גווני הקשת היהודית לערב של אוכל טוב, מוזיקה מעולה וריקודים שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה.

    בתחילת הפסטיבל נהנו המשתתפות מכיבוד עשיר, בופה חלבי ומגשי פירות טרופיים. לאחר מכן, יעלה קרביץ שבעלה והיא מפיקי האירוע, העבירה סדנת תיפוף שבסיומה נפתחה רחבת הריקודים שסחפה לתוכה את כולן.

    כמו הקהל, גם המוזיקה של DJ אודליה נעה מניגונים שמחים ללהיטים עכשוויים. "הפסטיבל הזה מאתגר, אין הרבה אירועים בסגנון שלו" היא מצליחה לזרוק לי משפט בין לבין.

    "בחרנו לעשות את הפסטיבל בט"ו אב דווקא, כי ט"ו אב הוא אחד הימים החזקים שיש" מסבירה יעלה. "כתוב בגמרא שלא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב וכיום הכיפורים, מבחינה רוחנית היום הזה גדול יותר משלושת הרגלים, משמחת תורה ומפורים. לכן, אנחנו מתכנסים בטבע, כל שנה, כדי לגרום לעוד נשים להתחבר לעצמן. זה ערב מדהים עם הרבה אנרגיה טובה. היינו בפסטיבלים לפני שחזרנו בתשובה, אנחנו באים משם, מבינים בזה ומכירים את המעלה שיש באירועים כאלה. ולכן, בחרנו לעשות את זה בקדושה ביום הכי מסוגל בשנה".

    יעלה מצביעה על בעלה, שי ישראל, וממשיכה: "הכל התחיל, בשנים הראשונות של הנישואים שלנו" היא נזכרת. "היינו גרים במטע זיתים בכרמי יוסף ותמיד הפריע לנו שאנחנו כאן לבד. ואז למדנו שיחה של הרבי מליובאוויטש על מעלת ט"ו אב והתחלנו לארגן את הפסטיבל 'מחוללות בכרמים'. אמא שלי עזרה המון. בערב הראשון הופיעה לאה שבת ובאירועים שאחרי הגיעו גם מיקה קרני ואתי אנקרי. השנה עשינו הרקדה לאורך כל האירוע בשילוב שתי התוועדויות והרצאה, כדי שיהיה לנו גם כיף וגם מעניין".

    חיבור לטבע ברוח יהודית

    אמא של יעלה: "הייחודיות של הפסטיבל הוא החיבור לטבע שיוצר אווירה מיוחדת במינה. השילוב עם המוזיקה, התיפוף ודברי התורה מייצר קוקטייל משובח. יש פה נשים חילוניות, דתיות וחרדיות, צעירות ומבוגרות, וכל מה שמאחד אותן הוא – אהבה" היא עוצרת רגע כדי לטפל בנכדה וממשיכה: "זו מסורת מקסימה שנמשכת עשור, יעלה היא מפיקה מקצועית מגיל שש, ויש לה יכולת להפיק אירועים קסומים ולגייס קהל ענק" היא מחייכת וממהרת לסייג: "אני משוחדת, כי אני אמא שלה. זה עושה לי נחת, אני שמחה בבת שלי ובמה שהיא עושה".

    במקביל לריקודים הבלתי פוסקים, נערכו במקום התוועדויות עם מספר מרצים. אחת מהן הייתה גילאת צ'רקסקי, אמנית רב תחומית, העוסקת כיום בלימוד והוראת החסידות.

    בין השאר, אמרה גילאת: "מתי תרגישי את האהבה של ה' אלייך בחזרה? מתי שתאהבי מישהו אחר. למה? כי בכל יהודי יש חלק אלוקה ממעל ממש, נכון, לכל אדם יש גוף אבל הוא רק הכלי לניצוץ האלוקי שהוא חלק מה'. וכשאת אוהבת יהודי אז את אוהבת חלק מה' בעצמו. "כמים הפנים לפנים, כן לב האדם לאדם". את יכולה לעורר את האהבה של מישהו אחר על ידי האהבה שלך, כי את לא באמת נגמרת איפה שהגוף שלך נגמר".

    כנס בסגנון אחר
    בנות קעמפ Y.T.T מארצות הברית הגיעו לנפוש בארץ, שמעו על האירוע המיוחד ונוכחותן בין ההתוועדויות ורחבת הריקודים הורגשה בהחלט.

    בתיה מ. שהגיעה מביתר אומרת: "יש כאן אווירה מיוחדת ושונה. זה לא כנס באולם, את רק נכנסת לפה וכבר מרגישה משהו אחר". גם חני ר. נהנתה מאוד וסיכמה את הפסטיבל בהתלהבות: "זה אירוע ברמה, הכל נעשה באווירה כל כך חיובית! הלוואי שימשיכו לעשות עוד אירועים כאלה. זה משחרר וזה כיף".

    "אנחנו הולכים להמשיך עם הקונספט הזה של "להוציא את הנשים החוצה" כדי לחבר אותן לה', לטבע ולעצמן" מעדכנת יעלה. "זו חוויה עוצמתית של הביחד והבחוץ. אנחנו עובדים על הפקת אירוע גדול בחודש אלול ובסוכות. בנוסף, מתוכנן אירוע לחורף עם אהוד בנאי".

    את דבריה היא מסיימת עם מסר של אהבה, איך לא: "הפסטיבל הזה, במהותו, נועד לחזק את האהבה שבינינו, כי אם בית המקדש נחרב על שנאת חינם, אז על אהבת חינם הוא הולך להיבנות".

    הכתבה התפרסמה לראשונה באתר MAME – כיכר השבת

    שושי אמיתי היא בלוגרית וצלמת [email protected]





















    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. מרים
      י״ט באב ה׳תשע״ז (11/08/2017) בשעה 0:53

      אם אפשר וידאו!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.