• צפת: נשות חב"ד במסע תפילה במקומות הקדושים

    13 | הצג גלריה

    חודש אלול, אני לדודי ודודי לי. נשי חב''ד צפת יצאו להתפלל במקומות הקדושים. ביום שני ב' אלול יצאה קבוצה שמנתה ח''י נפשות. היום נפתח בשעה של תפילה  מרוממת ואמירת תהילים בקבר רחל אמנו, לאחר מכן נסיעה לקבר דוד המלך, נעים זמירות ישראל, לאמירת תהילים בציונו של מחבר התהילים.  משם המשיכו הנשים בצעידה רגלית לכותל המערבי • לדיווח ותמונות

    ימי תפילה במקומות הקדושים

    חודש אלול, אני לדודי ודודי לי. נשי חב"ד צפת יצאו להתפלל במקומות הקדושים.

    ביום שני ב' אלול יצאה קבוצה שמנתה ח"י נפשות. היום נפתח בשעה של תפילה  מרוממת ואמירת תהילים בקבר רחל אמנו, לאחר מכן נסיעה לקבר דוד המלך, נעים זמירות ישראל, לאמירת תהילים בציונו של מחבר התהילים.  משם המשיכו הנשים בצעידה רגלית לכותל המערבי. תפילת מנחה, תהילים וביקור קצרצר במנהרות הכותל. לאחר מכן הליכה לעיר דוד, למנוחה וארוחה קלה במתחם, שבסיומה פנתה הקבוצה לסיור מודרך בעיר דוד ובכותל הדרומי. כל הנשים יצאו בהתרוממות רוח ובהתרגשות מהזכות הגדולה שנפלה בחלקן, לסייר ולהתפלל בירושלים עיה"ק ובעיר דוד.

    ביום שני ט' אלול יצאה קבוצה נוספת, שמנתה גם היא ח"י משתתפות, כשפניה   לתפילה וסיור מודרך בעיר חברון ת"ו.

    הסיור נפתח בתפילה ואמירת תהילים בציון הרבנית הגדולה והמיוחדת מנוחה רחל נ"ע ביתו של כ"ק אדמו"ר האמצעי. הנשים הזכירו שמות לברכה, ובמיוחד לרפו"ש שלימה וקרובה לגב' ברכה יפה תחי' בת טוראן אסתר.

    המדריכה סיפרה על העיר חברון, על בית העלמין, על חלקת חב"ד  ועל הרבנית מנוחה רחל נ"ע. משם המשיכה הקבוצה לבית הדסה, בית רומנו ושכונת אברהם אבינו. ביקור  בביהכ"נ אברהם אבינו ובביהכ"נ חב"ד הסמוך. בליווי הסברים וספורים על כל מקום ומקום.

    הסיור המודרך נחתם בתפילת מנחה במערת המכפלה, אמירת תהילים ובקשות אישיות וכלליות.

    ממערת המכפלה נסיעה לביתה של הגב' שרה נחשון תחי', שפתחה את ביתה בפני הקבוצה כאברהם אבינו. הנשים התיישבו לארוחה טעימה ומשביעה מהקייטרינג של דוד רוזן שיח'. במהלך הסעודה ספרה הגב' שרה  נחשון על תולדות הישוב היהודי בחברון לאחר מלחמת ששת הימים, ספור השזור בעלילות גבורה ומסירות נפש של נשים צדקניות, שניהלו מאבק נחוש כדי להשאיר את המערה ואת העיר בידינו. דברים שהיום מובנים מאליהם, כמו עריכת ברית מילה במערת המכפלה, קבורה יהודית בבית העלמין של חברון, הזכות להתפלל במערה בכל שעות היום, כל אלה הצריכו מאבק תקיף ועקבי הכרוך בסכנת מעצר והעמדה למשפט.

    במסגרת מאבקן על הזכות להתגורר בחברון, פלשו 15 נשים ושלשים וחמישה ילדים לבית הדסה מחלקו האחורי. שירת "ושבו בנים לגבולם", העירה את תשומת ליבו של השומר המוצב בפתח הקדמי.

    וחיו שם ללא חשמל וללא תנאים בסיסיים, כשהגברים אינם מורשים להכנס לבקרם. לאחר כשלשה חודשים של נסיונות כושלים לפנותן כתבו הנשים לרבי. את המענה קבלו ע"י נשי חב"ד מירושלים, שבאו  עם הקלטה מהתועדות ו' תשרי. הרבי אמר בהתועדות, שבבית הדסה, מקום שכולם יודעים שהוא שייך ליהודים, ורק היהודים אינם יודעים זאת, יושבות נשים צדקניות ושואלות אותי מה לעשות, ואני לא יודע מה לענות להן, וכאן קולו הקדוש של הרבי נשנק בבכיות נוראיות… הרבי אמר שזה כמו משה רבינו שעמד בפני בנות צלפחד שרצו נחלה בארה"ק.

    הדברים נסכו אומץ ועוז בקרב הנשים, והן נשארו במקום למעלה משנה ללא תנאי מחיה בסיסיים, עד שהביאו להתקפלות הממשלה ולאישור לשפץ את בית הדסה ולהתגורר במקום.

    אם היו נשים כמותן גם בקבר רחל ובקבר יוסף, המצב שם היה שונה לחלוטין.

    הנשים שמעו בהתרגשות את הדברים והודו מקרב לב לגב' שרה נחשון על האירוח ועל הדברים.

    מקרית ארבע נסיעה לקבר רחל, לתפילה שחתמה את היום. כולן יצאו בחיזוק האמונה בקיום מאמר חז"ל: בזכות נשים צדקניות יצאו אבותינו ממצרים ובזכותן ייגאלו.

    נקווה שבעז"ה נזכה בשנה זו לראות את מלכנו משיחנו גואלנו מי"ד ממ"ש.

    יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!





       

















    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.