• הום סטיילינג: טיפים ליצירת מקומות אחסון חכמים

    הגדלה

    בדור בו השטח הרבוע עליו אנו חיים הולך ומצטמצם, תקום מי שלא מוצאת את עצמה אומרת מידי תקופה ביאוש:  "אין לי מקום בבית!!!"  אז התגייסתי וקיבצתי לכן כמה טיפים שיפתחו לכן את הראש ויוכלו לסייע לכם בניצול מקומות שלא חשבתן עליהם.. • מינדי ויזל, מעצבת פנים מגישה טור שבועי באתר נשי ובנות חב"ד • לקריאה

    שלום לכן,

    לאחרונה פרסמתי סקר נשים עליו ענו קרוב ל200 נשים. בסקר בקשתי מהן לרשום לי את הנושא שמעסיק אותן ביותר בבואן לתכנן בית חדש. הרוב הגורף של הנשים רשמו לי שהן צריכות עזרה והכוונה בניצול כל פינה וביצירת מקומות אחסון. ולכן, הפעם אני רוצה לעסוק בסוגיה זו ולהציע לכן רעיונות לפתרונות אחסון "מחוץ לקופסא"…

    נתחיל…

    – בלי להכיר אתכן אני כבר יכולה לומר לכן שאחד המקומות המאובקים וה"מבוזבזים" בבתים של רובכן הוא החלל שמעל לארונות הבגדים. הסיבה לכך היא שרוב ארונות הסטנדרט הם בגובה 2.4 מטר היות שזה גודל פלטת העץ הסטנדרטי, לעומת גובה התקרות שנע בסביבות ה2.8 מטר. אם כך בדרך כלל נותרים 40 ס"מ שלא ניתן לאחסן בהם דבר.

    כמובן שהפתרון האידיאלי הוא להזמין את הארון מלכתחילה בגובה התקרה. כאשר הארונות כבר קיימים או שאינכם מעוניינים לייקר את הארון, ניתן להחליף רק את דלתות הארונות בדלת המגיעה עד לתקרה וכך להפוך את תקרת הארון המאובקת למדף נוסף השימושי לאחסון, מוגן מאבק, והכי חשוב-  גם אם ישרור שם בלאגן, הוא יוצנע מאחורי הדלת…

    אם אתם גרים בבית/ דירה עם מדרגות, תוכלו לנצל את החלל שתחת המדרגות ולהפוך אותו למקום אחסון בכמה דרכים:

    – אם אתם עדיין בשלב התכנון תוכלו לעשות שימוש בפתרון זה ולהפוך את המדרגה עצמה למגירה ולאחסן בה מה שתחפצו: מנעליים עד ספרים… זהו פתרון מעולה כיוון שהוא אסתטי ביותר ולא נראה לעין. כמו כן, הנגישות היא מקסימלית היות שניתן להגיע לכל המדרגות בקלות רבה.

    – שימוש בחלל שתחת המדרגות- גם אם אתם גרים בדירה שנים רבות, תוכלו לעשות שימוש בחלל שתחת המדרגות ולתכנן בו מדפים פתוחים, נישות או מגירות סגורות. הכול בהתאם לסגנון שאתם אוהבים ולפריטים שברצונכם לאחסן. אם בחרתם באופציה של אחסון סגור תוכלו לבחור בשידה הנשלפת כמו מגירה עם מידוף בשני הצדדים- פתרון זה נח ביותר, היות שתמיד קל יותר לאחסן חפצים במדפים מאשר במגירות.

    – ברוב הבתים אני נתקלת בבעיה של אחסון ספרים. כאן אני רוצה לתת לכן רעיון מהפכני לאחסון חכם ואסתטי של ספרים: מסילה כפולה!

    העיקרון הוא פשוט: במקום לאחסן בכל מדף שורה אחת של ספרים, ניתן לכסות את המדפים בשידה נוספת בעזרת מסילה כפולה. העיקרון דומה לדלת הזזה, וכך בכל פעם שמעוניינים בספר מהמדפים הצמודים לקיר, ניתן להזיז את השידה הנוספת ובקלות לאתר את הספר. באופן טכני עומק של ספר הוא עד 30 ס"מ, בארונות כפולים עומק הספרייה יהיה 60 ס"מ, והיא תכיל כמות כפולה של ספרים!!

     

    הנה עוד רעיונות לאחסון הספרים שלכם:

    -ניתן לתלות  מדף מעל משקוף הדלת לאורך הקיר. איזור זה אינו גוזל מקום מהחדר והוא שימושי לאחסון ספרים שאינם בשימוש תדיר.

    – השתמשו באחסון מרחף כמו כוורות ומדפים. מוצרים אילו אינם תופסים מקום מהמרחב בחדר היות שהם אינם גוזלים שטח מהרצפה. חשוב למקם אותם באופן חכם ובמקום בו הם אינם עלולים לגרום לאי נוחות במעבר.

    נקודה נוספת שיש להתייחס אליה היא כאשר רוכשים רהיטים חדשים: חשוב לוודא שהם מכילים מקומות אחסון כמו ארגזי מצעים, אחסון בתוך ספה, וכו'.. חשיבה מראש על אחסון בתוך רהיטים קיימים מביאה לידי ניצול מקסימאלי של חלל ומונעת את הצורך ברהיט נוסף לאחסון.

    עד כאן להיום… אשמח אם תשתפנה אותי בלבטים שיש לכן בנוגע לתכנון ועיצוב הבית או שתעלינה נושאים שמעניין אתכן לשמוע עליהם..

    אם אתן בדיוק לפני תהליך של שיפוץ, אשמח להגיע אליכן לפגישת ייעוץ חינם!

    מעוניינות לקרוא עוד על עיצוב הבית? כנסנה לאתר שלי: www.mindyvizel.com

    שלכן,
    מינדי ויזל– מעצבת פנים
    052-7632491
    האתר שלי צרי קשר

     

    תגיות:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.