הנובר
  • ההסתר שב(מגילת) אסתר • בחרוזים

    הגדלה

    הארועים הטבעיים, כסות הם ומסווה, למהלכים מכוונים, על ידי ההשגחה העליונה. נס מחופש בתוך הטבע. אלוקים-גמטריא- הטבע • מרים דרוקמן חורזת על ההסתר בסיפור המגילה ועל תפקיד הנשים הנלמד ממנו • לקריאה

    גלוי ההסתר במגילת אסתר

    "ויהי בימי אחשוורוש", שגשוג ליהודים בגלות, עמדות בכירות בממשל.

    מרדכי,ראש הסנהדרין, יושב בשער המלך, ואסתר היהודיה- מלכה.

    בניגוד לכל הגיון, בניגוד לכל תחזית, נוחתת גזרה קשה:

    להשמיד,להרוג ולאבד, את כל היהודים ביום אחד.

    קיום היהודי וגורלו, לא על פי הטבע מתנהל. תורה ומצוות –המפתח.

    מאכלות אסורים,התבוללות, בשולי גויים, נהנתנות, מביאים את הפורענות.

    והתיקון: "לך כנוס את כל היהודים", שק ואפר,צום,התעוררות, חזרה בתשובה, חזרה אל המקור.

    רק אז ,תועיל ההשתדלות, הפעילות המדינית, עד ל " ונהפוך הוא".

    הדבקים בה' ,זוכים, לנס בתוך ההסתר, לילה כיום יאיר.

    שם ה' כלל אינו מוזכר.

    הארועים הטבעיים, כסות הם ומסווה, למהלכים מכוונים, על ידי ההשגחה העליונה.

    נס מחופש בתוך הטבע. אלוקים-גמטריא- הטבע.

    פורים – פור, גורל. שעיר לה',שעיר לעזאזל,

    יום כיפורים כ-פורים!! פור, גורל – למעלה מדעת, למעלה מכל הגיון.

    "חייב איניש לבשומי, בפוריא, עד דלא ידע, בין ארור המן לברוך מרדכי".

    הכיצד? איך ביניהם מקשרים? על פי שכל ודעת, שני הפכים גמורים!!

    תכלית "ארור המן" – ל "ונהפוך הוא" להגיע.

    עבודה רוחנית של יהודי, ל "ברוך מרדכי " אותו תסיע.

    להפוך החושך והרע, לאור, לטוב.כחשכה כאורה.

    יתרון האור הבא מן החושך.

    בדרגה למעלה משכל ודעת, שני ההפכים הם נקודה אחת.

    נקודת מבטו של הקב"ה בעצמו.

    עיקר הנס – על ידי אסתר. מגילת אסתר .

    פורים – לנשים, שייכות מיוחדת.

    ביטול הגזרה –על ידי, הבל פיהם הטהור, של תינוקות של בית רבן.

    פרי חנוכה של האם היהודיה, עקרת הבית – עיקר הבית, ספירת המלכות.

    בזכות נשים צדקניות, נגאלו ממצרים.

    בזכות נשים צדקניות, נגאל בקרוב ממש, והרבי מהמל"ו בראשנו.

    2372

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. מרים
      י׳ באדר ה׳תשע״ג (20/02/2013) בשעה 18:59

      יישר כח,עזרת לנו לגלות את ההסתר.
      הרבה עומק ומחשבה

    2. שירה
      י׳ באדר ה׳תשע״ג (20/02/2013) בשעה 10:49

      מקסים. מי המשוררת?

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.

גללי למעלה