• האם יש קשר בין חיסונים לאוטיזם?

    2 | הצג גלריה

    פעמים רבות נשמעת טענה שהקשר בין חיסונים לאוטיזם לא הוכח ושכל המחקרים בנושא שללו את הקשר. אז האמת היא שלא כך הדבר. נכון שקשר וודאי לא הוכח. הוכחה מוחלטת ברפואה היא דבר מסובך, אבל עדויות לכך שלחיסונים יש השפעה , לפחות על חלק ממקרי האוטיזם כבר נמצאו במספר מחקרים • למאמר המלא מאת ד"ר גיל יוסף שחר

    מאת: ד"ר גיל יוסף שחר

    פעמים רבות נשמעת טענה שהקשר בין חיסונים לאוטיזם לא הוכח ושכל המחקרים בנושא שללו את הקשר. אז האמת היא שלא כך הדבר. נכון שקשר וודאי לא הוכח. הוכחה מוחלטת ברפואה היא דבר מסובך, אבל עדויות לכך שלחיסונים יש השפעה , לפחות על חלק ממקרי האוטיזם כבר נמצאו במספר מחקרים. בניגוד למה שאומר הממסד, לא כל המחקרים שללו את הקשר והאמירה שיתכן וחיסונים חשודים הם האחראים לעליה הדרמטית במספר מקרי האוטיזם בעשרים השנים האחרונות איננה מופרכת.

    אין מטרתנו כאן לנסות להוכיח (מכיוון שהוכחה וודאית כאמור לא קיימת), אלא רק להראות גם את הצד שהממסד הרפואי לא טורח לספר לנו.
    החל משנות ה 90 חלה עליה של מאות אחוזים במספר מקרי האוטיזם.
    הסיבה האמיתית לעליה זו היא עדיין מסתורין.
    להלן גרף המתאר את מספר מקרי האוטיזם שאובחנו ל 1000 ילדים בארה"ב בין השנים 1996 ל 2007.
    להלן סיכום של מחקר מהתפרסם ב 2011 על הקשר בין חיסונים לאוטיזם.

    המחקר בדק את הקשר בין קבלת תוכנית החיסונים המומלצת בארה"ב לבין מקרי האוטיזם או קשיי דיבור ושפה שאובחנו בכל אחת ממדינות ארה"ב בין השנים 2001 ל 2007. החוקרים גם השוו את הנתונים על פי הכנסה משפחתית ומוצא אתני כדי שאלו לא ישפיעו על התוצאות.

    החוקרים מציינים שקשר חיובי מובהק סטטיסטית נמצא בין קבלת תוכנית החיסונים המומלצת עד גיל שנתיים לבין מקרי האוטיזם והפרעות בדיבור ושפה.
    ככל שאחוז הילדים שקיבלו את תוכנית החיסונים היה גדול יותר, כך עלה גם מספר המקרים של אוטיזם או הפרעות דיבור ושפה.
    החוקרים מצאו שכל עליה של 1% בכמות הילדים שקיבלו את תוכנית החיסונים המומלצת, הייתה קשורה ל 680 מקרים חדשים נוספים של אוטיזם או בעיות דיבור ושפה.
    החוקרים מדגישים שלא התנהגות ההורים ולא הנגישות למרכזי איבחון וטיפול, השפיעו על התוצאות.
    אז כאמור, הוכחה חד משמעית שחיסונים גורמי לאוטיזם אין כאן, אבל חשד סביר והעלאת סימני שאלה גדולים יש בהחלט.
    אזהרה: אין בכל האמור כאן כדי לתת המלצה כלשהי להורים בנושא חיסונים. יש ככל הנראה סיכונים בלחסן, אך חשוב לזכור שיש סיכונים גם בהימנעות מחיסונים. מטרתנו כאן היא רק להביא מידע, שלא תמיד ניתן ומוצג להורים, כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת לאחר שראו ושמעו את העובדות שהממסד מעדיף שלא נדע.

    תגיות:

    8 תגובות

    1. chabadnikit
      א׳ בתמוז ה׳תשע״ג (09/06/2013) בשעה 10:18

      חשוב מאד לא ללכת בעיניים עצומות ולתת לילד חיסונים בעודו כ"כ פעוט. ככל שהילד גדל כך מתחזקת מערכת החיסונית שלו ואז הוא בשל יותר לקבלת חיסון. אני באופן אישי מתחילה לחסן בערך בגיל שמונה חודשים ומחכה בין כל חיסון כחודשיים שלושה.
      והעיקר שיהיה לילדינו לבריאות!

      • שרה
        ב׳ בתמוז ה׳תשע״ג (10/06/2013) בשעה 20:43

        דעת הרבי היא פשוט לסמוך על הרופאים שהם שלוחיו של בורא עולם 'ניתנה רשות לרופא לרפא'. אפשר להתייעץ עם רופא ממוחה, רופא ידיד, שלושה רופאים – אבל בשורה התחתונה לעשות כעצת הרופאים ולא להחליט לבד מתי הילד מתאים וכו'. הרי הילד יכול לחלות ח"ו גם לפני גיל שמונה חודשים! אלו שקבעו את תאריכי החיסונים לא קבעו אותם סתם. אם את רוצה את יכולה לא 'ללכת בעינים עצומות' אחרי משרד הבריאות ולהתייעץ עם רופא מומחה או ידיד – אבל לא לקחת אחריות כזו על עצמך!

    2. יונית
      ל׳ בסיון ה׳תשע״ג (08/06/2013) בשעה 23:50

      הייתי שמחה לדעת מה הרבי חושב לגבי מתן חיסונים לתינוקות

    3. א.ל
      כ״ז בסיון ה׳תשע״ג (05/06/2013) בשעה 6:10

      בקהילה היהודית בברוקלין ההורים כנראה חושבים כמו בכתבה
      התוצאה היא שעכשיו מסתובבת מחלת החצבת בין הילדים…..

    4. טלי
      כ״ו בסיון ה׳תשע״ג (04/06/2013) בשעה 14:03

      הכתבה הזאת לא נותנת לנו שום דבר

      • רחלי
        ט׳ באב ה׳תשע״ג (16/07/2013) בשעה 21:18

        טלי, דווקה זה נכון

    5. חני
      כ״ו בסיון ה׳תשע״ג (04/06/2013) בשעה 9:08

      בתור אם התלבטתי גם בנושא זה אך הופנתי למכתבים ברורים מהרבי ע"כ שהרפואה לא ניתנה סתם אלא יש לחסן וכדאי שבתור אתר חבד,י תבררו היטב נושא זה ע"מ למנוע טעות ולו מאם אחת.
      תודה

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.