• התירוצים שלך לא לחשוב טוב • ראיון

    הגדלה

    מחשבה יוצרת מציאות, "טראכט גוט ועט זיין גוט" הבעיה היא שזה לא כל כך פשוט. כמה עצות מעשיות מהשליחה הגב' חני אברהם • ראיינה חני.מ. באדיבות עלון 'אחות התמימים' • לקריאה

    מחשבה יוצרת מציאות, "טראכט גוט ועט זיין גוט" הבעיה היא שזה לא כל כך פשוט. כמה עצות מעשיות מהשליחה הגב' חני אברהם.

    • "תחשוב טוב, יהיה טוב" , אמרה, פתגם, איחול-מה מקור האמירה הזאת?

    חסיד של הצמח צדק הגיע לרבי והתאונן על מצב בריאות קשה במשפחתו. ענה לו הרבי בצמח צדק: "טראכט גוט וועט זיין גוט" כלומר, תחשוב טוב יהיה טוב. הרבי מלך המשיח מסביר בליקוטי שיחות פרשת שמות חלק ל"א שהכוונה היא להתייגע ולהתאמץ לחשוב טוב גם כאשר המצב מסובך ולא נראה הטוב עדיין. החשיבה הטובה על המצב מבטאת ביטחון בה'.

    • ולתכל'ס…

    ישנן שתי גישות בעבודת ה':

    גישה אחת – מהלבושים פנימה= המעשה משפיע על הנפש. כאשר אדם עושה דבר הרבה פעמים זה נהפך אצלו להרגל. לדוג': אם ילדה מסוימת שבאופייה היא מאוד עדינה, תתחיל לדבר בגסות ולנבל את הפה, היא תהיה בסופו של דבר גסה. או כאשר ישנו אדם קמצן, אם הוא ירבה לתת צדקה הוא ייהפך לנדבן. אם אדם יתנהג בשמחה הרי שבסופו של דבר זה אכן יפעל בו שמחה.

    גישה שניה – מהכוחות הפנימיים ללבושים= התבוננות. על ידי כך שמתבוננים בבריאה, משנים את ההתנהגות. גם בתוך השיטה השנייה ישנן שתי דרכים: א. – לייצר רגשות חיוביים, אהבת ה' ויראת ה'. ב. – גילוי אהבה מסותרת- התנתקות מרגשות שליליים.

    המהות של האדם היא אלוקות וטוב, אם כן, מדוע לא תמיד זה בא לידי ביטוי בפועל-בלבושים?    אלא שישנם רגשות מהנפש הבהמית שמכסים על האמת הפנימית. והשיטה היא לקלף את הרגשות האלו (השליליים) וכך לגלות את האמת. לדוג': יש לבן אדם בית חדש ויפה. אם הרבה זמן לא ינקו אותו, מצטבר אבק ועוד והבית נהיה מלוכלך! במצב כזה לא צריך לבנות ארמון חדש אלא לנקות את הבית היפה כדי שיחזור למצב המקורי שלו.  על מנת  לגלות את האמת הפנימית שבנו. ברגע שמנקים את הרגשות השליליים- הטומאה שמגיעה ישירות מהנפש הבהמית. מתגלים הרגשות החיוביים- אלוקות. ולכן צריך רק לנקות את הרע וממילא יתגלה הטוב!

    • אי אפשר פשוט לעשות טוב? המחשבות כל כך משמעותיות?

    ממש לא. חייבים לנקות את הדברים הלא טובים. כשיש מקום מלוכלך ויש ריח לא נעים ואי אפשר למנוע את זה- צריך לנקות! בושם לא יעזור! המחשבות השליליות הן תוצאה של הצטברות טומאה וצריך לנקות אותן רק באמצעות מחשבות חיוביות ובונות.

    כשצצות מחשבות אחרות-(לא חיוביות), איך גורמים שהם לא יקלקלו? האם אין בכך סכנה?

    בוודאי שיצוצו פתאום מחשבות לא טובות, אלא אם כן חלק מהקוראות בדרגת  צדיק ומעלה… מוכרחים כל הזמן לעבוד על זה. לעשות כל לילה חשבון נפש ובכל סיטואציה קשה לעבוד על עצמי מחדש ולהשתדל להסתכל על כך מנקודת מבט חיובית. כמו שבבית צריך לנקות לפחות פעם בשבוע ולא מספיק רק פעם בחודש. בעולם תמיד יש גם רע וזה נדבק אלינו. לכן, כמו שכל יום מתקלחים כך צריך כל יום מחדש לעבוד על עצמי.

    • האם העקרון "טראכט גוט" שייך לכל תחום בחיים או שיש תחומים בהם הוא לא רלוונטי?

    זה שייך לכל תחום בחיים. משום שטומאה נוגדת אלוקות ואם אלוקות נמצאת בכל מקום אז כאשר יש אלוקות ישנה גם טומאה ( רגשות שליליים) וכל הזמן צריך להילחם בה. הטומאה היא הנפש הבהמית וממנה באות הרגשות השליליים- כמו שכתוב בתניא: " וממנה (מהנפש הבהמית) באות כל המידות רעות (כוחות הסטרא אחרא) ".

    תגיות: , , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    2 תגובות

    1. שליחת מלך
      י״א באדר א׳ ה׳תשע״ד (11/02/2014) בשעה 20:12

      יישר כח! בזכות הגב' אברהם, ששמעתי את הרצאתה, אני משתדלת לעבוד כל הזמן לסלק את הרגשות השליליים ואני רואה הרבה אושר ושמחה בחיים ואני מרגישה שה' מכוון אותי מה נכון לעשות בכל שלב בחיים. תמיד צריך ללמוד על זה עוד כדי שנזכור מה העבודה שלנו בעוה"ז.

    2. מתגעגעת ל-770!!
      י״א באדר א׳ ה׳תשע״ד (11/02/2014) בשעה 15:19

      יפה!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.