• השדרנית בילי בסרגליק כותבת על ההתנדבות בבית חב"ד

    הגדלה

    בילי בסרגליק, שדרנית ב"קול הרצליה", יצאה להתנדב בבית חב"ד בפעילות למען נזקקים בהרצליה, הכינה חבילות לחג, חטפה התרוממת והתיישבה לכתוב • בעודי מכניסה לארגזים מלפפונים חמוצים, לצד זיתים, קמח תירס, לצד גיפלט פיש, חומר ניקוי, יינות, סוכר ורסק עגבניות, מנסה לבדוק שלא מפספסת אף מוצר, ליבי רן • מרגש. לא נגענו

    השבוע פגשתי אנשים יפים. אנשים יפים מאוד. אושר גדול ונתינה מתרכזים להם במרכז העיר ואתם אפילו לא יודעים. שמחה, עזרה הדדית, חמלה ואהבה, מרפדים את המרצפות הישנות ברחבה של מרכז חב"ד ברחוב העצמאות. הם נגישים לכולנו ורובנו איננו לוקחים. השבוע החלטתי שבמקום רק לכתוב, לדבר, לכתוב ססטוסים בפייס, בעיתונים ובתוכנית הרדיו שלי, אלך לעשות מעשה. הנתונים של 900 אלף אנשים רעבים, שאין להם מה לאכול או אוכלים חלקית, כששליש מהם ילדים, שפורסמו השבוע, נתונים אותם מייחס מבקר המדינה להתנהלות הממשלה, שוב טילטלו אותי. הפעם, ולפני פסח, החלטתי ללכת לעזור ולא רק להתלונן. כאשר ישנה החלטה גם היקום נחלץ לעזרתנו כידוע.

    טלפון מחברתי המלאכית ההרצלייאנית טלילה, שהזמינה את שחר, בני שסוחב גיל התבגרות על גבו ואת המוסיקה בליבו, הזמין אותו יחד עם בתה, חברתו ללהקת טופ 5 , הלהקה הכי צעירה בעיר, להתנדב בבית חב"ד ולהכין לחבילות לנזקקים. מיד קפצתי. ערכים, חינוך, עזרה לזולת ידעתי יהיו כעת הלכה למעשה. טלילה והמוזיקאית הקטנה שלה הגיעו, לקחו את שחר לעשות מעשים טובים, אני נשארתי לעבוד עם הרבה עומס ולחצים מהמערכת לסיים את העבודה. כן, הדד ליין הזה. אבל בשעה שש וחצי בערב, כשכבר לא יכולתי להפסיק לחשוב על העובדה שגם אני רוצה לעשות למען אזרחי הרצליה: הרעבים, העניים, העייפים, שהחמלה לא גרה עימם, קמתי ועצרתי את החיים. הסתכנתי בכעס מהמעורכים, התלבשתי מהר ורצתי לבית חב"ד בעיר.

    כמה יופי חיכה לי שם. בין ערמות ארגזים ואלפי מוצרים עמדו אנשים יפים: חילוניים ודתיים ובנו ארגזים עם מוצרים בסיסיים, אותם אספו מכספי תרומות אנשי חב"ד הרצליה, שעליהם ניצח הרב הלפרין האיש והאגדה. בצהריים הגיעו 35 שוטרים מתחנת גלילות במדים שחורים, הרימו ארגזים, מילאו אותם, והביאו לבתים בהתנדבות. אחרי צהרים הגיעו 25 חברה מחברת מן פאואר, אחר כך הגיעו 15 אנשים מחברת ההיטק "טריפודיה" מאזור התעשייה של פיתוח, וגם הם יחדיו בנו אהבה, חמלה ורצון טוב בתוך ארגזים. כשאני הגעתי היו כל מיני אנשים פרטיים, טובים ונפלאים, חילונים למהדרין, עושים במלאכה. הכל התנהל בשמחה, באדיבות, ברצון טוב, והאושר שט לו באוויר.

    בעודי מכניסה לארגזים מלפפונים חמוצים, לצד זיתים, קמח תירס, לצד גיפלט פיש, חומר ניקוי, יינות, סוכר ורסק עגבניות, מנסה לבדוק שלא מפספסת אף מוצר, ליבי רן. הוא גבה והתעצם והתרחב בכזו עוצמה שלא יכולתי לעצור את השיר שהתנגן בליבי. אנשים: לעשות דברים טובים זה ההיי הכי גבוה. מחקרים כבר הוכיחו שהתנדבות מרחיבה כל איבר, מגנה על נפשנו ומעצימה את חיינו לטובים אבל עדין רובנו יושבים על תקן: אין לי זמן דקה. אנחנו עמוסים, חופש לילדים, עבודה ואמא שלי חולה. אנשים הזיזו הכל הצידה: חברה טובה נמדדת בעזרה לחלשים שבה.

    את יובל גינסברג מרישפון, יבואן של רשת לאופניים חשמליות, מצאתי מנצח על כולם. הוא כבר עושה זאת שנים בחגים והוא מהוותיקים. עובד כמו סוס עם חיוך. עזב בית, עסק, ילדים ומתנדב, אלמוג ואתורי מהרצליה שעובד בהשכרת רכב, הגיע גם הוא להתנדב וראיתי חיוך יפה יושב לו על הלב. פגשתי חברים שיובל הביא, וילדה בת 9 שהגיעה לעבוד מראשל"צ. מירי האנרגטית מהרצליה, סיפרה לי שבתה הייתה בהודו, ושם, בויפאסנה, איבדה את עצמה לדעת ביום האחרון לפני חודש. "צילצלו לחבדניקים שם והם הגיעו. 24 שעות הם לא עזבו אותה. טיפלו בה במסירות עד שהגענו להודו לאסוף אותה. כעת היא בכפר איזון והחלטתי שאני באה לכאן להתנדב. הכי מגיע להם בעולם. הם מלאכים". בשטח מסתובבים אנשי חב"ד המארגנים והיוזמים. ובשיא הרצינות מארגנים את החלוקה. 1600 מנות הם מחלקים לאנשים בהרצליה שאין להם. שמעתי שישנם גם כמה שיש להם פלזמות ודברים יפים בבית אבל הם לוקחים את הקופסא עם הטובין. טוב, ככה זה, תמיד ימצאו האנשים שאין להם כלום אבל בחומר יתנו חזק.

    "המצב השנה מעולה לעומת שנה שעברה" אומר לי צביקה הלפרין חסיד חב"ד צעיר ונחמד שאחראי על הרשימות. "אנחנו מסיימים לארוז ביום אחד וזאת בזכות כמות המתנדבים הגדולה שהגיעו השנה". גם גינסבורג אומר לי אותו הדבר ומופתע לטובה. בנוסף, השנה, חילקו אנשי חב"ד לכל בית בהרצליה מצה שמורה. מין הסתם פתחתם את הדלת וראיתם. גם זו מתנה שעלתה ערמות של כסף אבל הרב של חב"ד בהרצליה והסביבה, הרב הלפרין, הוא איש סיירת מטכ"ל לשעבר, והוא לא עומד בעצור. את הכסף הוא כבר ימצא. כשהוא מחליט הוא טורבו. מוסיף נתינות על נתינות. בטח הוא עף לשחקים מהאושר שהוא מתמלא.

    בליל הסדר מארגנים אנשי חב"ד סדר ללא עלות כספית: לכל מי שרעב, בודד או אין לו כסף או אולי רוצה לברוח מהסדר הקיים. האירוע יתרחש באולם במרכז העיר וצריך להירשם בחב"ד. מדהים אותי איך אלוהים, כשיוצא לו טוב, זה פשוט מושלם. לכו להתנדב אנשים. מלבד הטוב לאחר זה הכי טוב שתוכלו לעשות לעצמכם. למדו את ילדיכם ערכי נתינה. שחר שלי ממש נהנה בהתנדבות וראיתי חיוך גדול על פניו. הרווח הכי גדול הוא שלנו. וזו הזדמנות להגיד תודה לאנשי חב"ד שעושים במקום בו המדינה נכשלת. חג שמח קוראיי היקרים, רק דברים טובים שיקרו אתכם.

    ומשפט השבוע שלי אליכם: "חשוב טוב, יהיה טוב", הרבי מלובביץ – רבי מנחם מנדל שניאורסון"

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.