• בעקבות אחייניתו היחידה של הרבי

    4 | הצג גלריה

    גב' דליה רוטמן המתגוררת כיום ברחובות, היא בתו של ר' ישראל אריה לייב ע"ה אחיו של הרבי שליט"א שיום האיירצייט שלו חל היום (י"ג אייר) • לגב' רוטמן היה קשר חם ומתמיד עם דודה, הרבי מה"מ • סיפור חייה של האחיינית היחידה של הרבי

    גב' דליה רוטמן המתגוררת כיום ברחובות, היא בתו של ר' ישראל אריה לייב ע"ה אחיו של הרבי שליט"א שיום האיירצייט שלו חל היום (י"ג אייר) • לגב' רוטמן היה קשר חם ומתמיד עם דודה, הרבי מה"מ • באדיבות חב"דפדיה

    ביום כ' בחשוון שנת תש"ה נולדה דליה, בתם היחידה של ר' ישראל אריה לייב וגניה שניאורסון. בבגרותה נישאה לאבנר רוטמן ובמשך מספר שנים עבדה במכון וייצמן למדע. לזוג נולדו שני ילדים: הבכור, אריאל, נולד כ"ד באלול שנת תשל"ה והשני, דניאל יהושע, נולד בז' באדר שנת תשל"ח. לאחר שנים רבות התגרשו בני הזוג רוטמן.

    מרת דליה הייתה בקשר מתמיד עם דודה, הרבי. בשנת תשל"ג שהתה לצורך לימודיה בוושינגטון והרבי ארגן, באמצעות השליח הרב שרגא פייביש זלמנוב, שיעבירו להמצות שמורות לחג הפסח. היא הייתה מבקרת עם ילדיה בביתם של הרבי והרבנית בניו יורק והרבי היה יוצא לקבלה ומסייע לה בהכנסת המזוודות לבית. במהלך הביקורים אצל הדודים הייתה ישנה בבית הרבי והרבנית בקומה השלישית, שהייתה רחבה וגדולה. בעלה, אבנר רוטמן, עסק בפיתוח תרופות. פעם, נסע לניו יורק, וישן בביתו של הרבי. הוא סיפר לאחמ"כ כי הרבי היה יושב עד שעות הבוקר המוקדמות בחדרו ועובד, ישן שעות ספורות, וקם מוקדם בבוקר ליום חדש. הוא סיפר גם כי היה מתייעץ עם הרבי בעניינים מקצועיים, פיתוח תרופות ועוד. באחד מביקוריה הביאה את הרבי ל-770 במכונית-ספורט אדומה שהייתה ברשותה.

    בשנת תשמ"ה התבקש הרב נפתלי ליפסקר (מהרב אפרים וולף, שקיבלה מהרב בנימין קליין, שככל הנראה הגיע מהרבי) שיקבע שיעור שבועי ביהדות עם בניה של גב' רויטמן, בביתם שברחובות. הגב' רוטמן נהנתה מהשיעור ואף עודדה אותו שימשיך, במתכונת ידידותית. כשהרב ליפסקר דיווח על כך לרבי, נענה שינהג לפי המצב באותו הזמן שלומד איתם.

    הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות והרב אלימלך שחר, מבקרים את גב' רוטמן פעמיים בשנה: לפני סוכות ובערב פסח, ומעניקים לה סט ארבעת המינים ומצות שמורות. הרב גלוכובסקי מספר כי קיבל בזמנו מסר מהרב שלמה מיידנצ'יק לדאוג שאנ"ש ברחובות לא יטרידו אותה, בהיותה האחיינית של הרבי. לאחר פטירת אימה, מרת גניה, פנתה גברת רוטמן לרב גלוכובסקי וביקשה לארגן מניין בימי ה'שבעה' בביתה.

    בשטר "מכירת חמץ" ציין הרבי למכירה גם את ה"חמץ" שבביתה (לצד נכסים שונים של הרבי).

    250px-גניה_ודליה_משוחחות_עם_הנשיא_שזר

    מרת גניה (שניה משמאל) משוחחת עם מר שז"ר. מאחוריה עומדת בתה דליה

    250px-גניה_שניאורסון

    מרת גניה שניאורסון (במרכז) עם בתה, מרת דליה רויטמן (מימין) והרב שלמה מיידנצ'יק (משמאל)

    250px-דליה

    מרת דליה (מימין) בשיחה עם מר שז"ר (משמאל) ור' שלמה מיידנצ'יק (באמצע)

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. משיח נאו
      י״ד באייר ה׳תשע״ד (14/05/2014) בשעה 21:21

      מה הקשר המשפחתי של מיידנציק לבית משפחת האחיינית של הרבי משהי יודעת??

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.