• הצצה לדינר השנתי של תש(רי) ע(ם) ה(רבי)

    הגדלה

    יום חמישי אור לט' תשרי. יום כיפור בפתח והתור לעריכת ה"כפרות" ברחוב "פרזידנט" ב"קראון הייטס" הולך ומתארך. אך נדמה שלאורחות המלך עצר השעון מלכת! כאלף נשים ובנות שמות פעמיהן אל עבר האולם המפואר של ה"ליובאוויטשער ישיבה" שם נערך על ידי "בית מדרש לנשים ובנות" הערב המסורתי לכבודה של אם המלכות • שבוע אחרי הדינר המרשים, אנו מגישות דיווח מלא ומפורט

    יום חמישי אור לט' תשרי. יום כיפור בפתח והתור לעריכת ה"כפרות" ברחוב "פרזידנט" ב"קראון הייטס" הולך ומתארך. אך נדמה שלאורחות המלך עצר השעון מלכת! כאלף נשים ובנות שמות פעמיהן אל עבר האולם המפואר של ה"ליובאוויטשער ישיבה" שם נערך על ידי "בית מדרש לנשים ובנות" הערב המסורתי לכבודה של אם המלכות – הרבנית חנה שניאורסאהן ע"ה, זו השנה ה-26 ברציפות! והפעם, במתכונת חגיגית במיוחד במלאת יובל להסתלקותה.

    את פני הבאות מקדם בר עשיר ומפואר עמוס בכל טוב: בשרים, סלטים, תוספות וקינוחים כיד המלך.

    הדינר נפתח ואיתו הלבבות בשירת המנון הדינר השנתי הקודם שליווה את שנת ע"ד יחד עם 'קליפ' הווידיאו שלו שמשתקף מן המסכים. בתשרי אצל הרבי מלך-המשיח הדרך היא קצרה לחיבור, פתיחת לבבות ותחושת אחדות שמפילה את כל מחיצות הגיל והמעמד ו…כולן נמשכות בשיר.

    על הבמה עולה המנחה, הגב' בלומי לנדא שפותחת בחן את האירוע באמירת פרקי התהילים של הרבי מה"מ שליט"א ושל הרבנית חנה ע"ה.

    פותחין בדבר מלכות – על המרקע מופיע הרבי מלך המשיח בספרו על מסירות נפשה של אימו למען אביו ותורתו והלקח הנלמד מכך כשאנו נתקלים בקשיים.

    הרבנית רחל הענדל מקימת ארגון "אשל" הכנסת אורחים בצד הנשי, עולה על הבמה וכדרכה מיד מכניסה את המשתתפות להתוועדות חסידית חמה. היא מספרת כי בערב הקודם מסרה שיעור תניא בוויליאמסבורג, מקום שבעבר היה מוצף בשנאה תהומית לתנועת חב"ד וכיום פותח את שעריו ללימוד חסידות. "שיעור התניא נותן לנו 'אנרגי'" – אומרות לה שם הנשים המגלות לפתע את עולם נשמתן. אחת מהן, רבנית מכובדת ונכדת "התולדות אהרון" זצ"ל חושפת לה סוד העובר במשפחתה מזה שנים: סבה הצדיק אמר כי יבוא יום שכולם יכירו כי הרבי מליובאוויטש הוא-הוא מלך המשיח!

    אכן, העולם מוכן! אפילו המקום הקרוב-רחוק הזה… אך, האם גם אנחנו מוכנות מבפנים, האם הרבי חי בתוכנו, במעשנו?! – וזו בעצם שאלת הערב.

    מנהלת "בית מדרש לנשים ובנות – בית משיח", הרבנית אריאלה בן חיון, מי שעומדת, יוזמת ומממנת את כל האירוע האדיר הזה, בתוך כלל תכניות תשרי לאורחות המלך מספרת פנינים מחיי הרבנית ומסירותה לבעלה הקדוש ומרחיבה על יחס הכבוד והערכה שהעניק הרבי מה"מ לאימו. היא מסכמת בהדגשת התוספות הרוחניות אותן מבקש הרבי שליט"א מאלה הבאים לשהות בד' אמותיו.

    ו"אם אין קמח אין תורה", גם הרב מנחם מענדל הכהן הענדל מנהל "אשל – הכנסת אורחים" מכבד את האירוע בנוכחותו ומבהיר לאורחות את האחריות המוטלת עליהן כמייצגות את המלך. הוא מיקד את זווית המבט על תושבי שכונת המלך – אחת השכונות היפות בעולם, שכולם, אפילו הדלים שבה, חוסכים מפתם במהלך השנה על מנת שיוכלו לארח בחגים! הוא גם נתן הוראות בטיחות והמלצות כיצד להפוך את החודש למועיל ונעים יותר הן לאורחים והן למתארחים.

    הרב סימון ג'ייקובסון, עורך רב המכר "הדרך לחיים של משמעות" נושא משא מאלף על הקשר בין תחילת השנה – הזמן של בניית המלכות והרבנית חנה כמסמלת עקרת ויסוד הבית ומרחיב בנושא הקשר המדהים שהיה בינה לבין הרבי שליט"א, קשר של פנים בפנים. הוא תיבל את דבריו בסיפורים מרתקים, מהם בפרסום ראשון, שהמחישו את עוצמתה של האישה ואת כוחה בהבאת הגאולה.

    הגב' מלי קופצ'יק עורכת מגזין הנשים "עטרת חיה" ומעובדות 'בית המדרש' מודה לאורחות שכל אחת מהן בעצם בואה לכאן מוכיחה ומכריזה כי יש רבי חי בישראל. היא גם נושאת דברים אודות הזכות והחובה לראות ולהראות בפני המלך כיאה וכמצופה מבנות חנה המהוות מודל לחיקוי, ומזכירה לשים לב לכך שכל אורחת תרגיש בטוב – בגשמיות וברוחניות – בבית המלך. אולם, בכדי להמשיך את ה'אורות', הכוחות, האמונה, המרץ וההתלהבות לאורך ימים, היא ממליצה להכין 'כלים' המתבטאים בהחלטות מעשיות.

    בשליחה מבית שאן, הגב' רוחלה שמולביץ מי שמינפה את תוכניות הלימוד בתשרי השנה ופיקדה על כל הפעילות ביד רמה נושאת דברים ברוח הערב, שנקודתם היא שתשרי עם הרבי לא יהיה כסרט מרגש ומפעים אלא יופנם ויהפוך לחלק פועם וחי מהחיים היום-יומיים.

    במהלך הערב, כל משתתפת מוציאה את סיפור הקומיקס אותו קיבלה בערכת השי שעל כסאה, ובאמצעות הפנס המצורף, קוראת את הסיפור הממחיש כי דבר וודאי לא חושבים עליו אלא חיים אותו…

    ערב יום כיפור קורא לחשבון נפש. במבחן עצמי אור-קולי המופיע על המסך, כל אחת בוחנת עד כמה הרבי-המשיח חי אצלה וכיצד זה משתקף בהתנהגותה ובמוכנותה לקראתו. בסיום הערב, ברגע של שתיקה, כל משתתפת מקבלת על עצמה החלטה להשתפרות בנושא וכשמגיעה לכך מדליקה את פנסה. היה זה מחזה מרהיב לראות עוד ועוד נקודות אור נדלקות, של נשמות מקושרות יותר, חיות יותר, מאמינות יותר. אורות קטנים מרצדים שהופכים לאור גדול שמביא להתגלות אורו של משיח לעד.

    הערב הנפלא הסתיים בשירה עוצמתית וריקודים ספונטניים לצלילי המנון הדינר "כן יש לי רבי חי ניכר בכל עיתוי" (השיר המלא במסגרת), ו"תשרי עי"ן ה"א עם הרבי מלך המשיח שליט"א"… עוצמה מהדהדת של דור עיקש שיהפוך את תשרי עם הרבי, מראשי התיבות של השנה למציאות עכשווית, מוחשית וגלויה לעין כל, בה נעבור מיד לירושלים הבנויה.

     

    השיר

    לחן: ("מגיננו ראה אלוקים")

    מהמגיד הוא חוזר, בעיניו האור בוהק

    השווער אינו מבין: מה התחדש הוא מזדעק

    הנה המשרתת בלי רעש חיל ורטט

    תאמר היא בבטחה יש אלוקים

    הרבי מחייך, במזריטש החידוש

    לא רק לומר אלא לדעת בפירוש…

     

    נשיא הדור דבר מוכרח

    ובלעדיו קיום מופרך

    השאלה היא מה איתך

    האם הרבי חי אצלך?!

     

    בפנימיות, להלכה

    לאמונה יש השלכה

    בכל צומת מבוכה

    הרבי למולך?

     

    אהה.. היי…

    כן יש לי רבי חי, ניכר בכל עיתוי

    אמונה בוערת באה לביטוי

    ברור לי במוחש, אותי עכשיו הוא חש, מביט בוחן כליות ולב

    אהה.. היי…..

    בעיניי כחדשים ההוראות,

    בסעוון סעוונטי דורשת רק לראות

    וכשלפתע יתגלה, וכאן עכשיו אותי מוצא, יהיה הרב'ה מרוצה!

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    3 תגובות

    1. מחכה לגאולה
      י״ג בתשרי ה׳תשע״ה (07/10/2014) בשעה 21:44

      נשמע מהמם!!אשריכם……

    2. חני770
      י״ג בתשרי ה׳תשע״ה (07/10/2014) בשעה 16:39

      אפשר לעלות את הקליפ???????????????

    3. חדורה בד"ם (דבר מלכות)!…
      י״ג בתשרי ה׳תשע״ה (07/10/2014) בשעה 16:33

      אפשר להעלות גם הקלטה/ סרטון?
      תודה. יחי המלך!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.