• דולר ועוד דולר, והמקווה נבנה • הזוכה בגורל

    5 | הצג גלריה

    "חיפשו אותך", "מתי ההגרלה?" ו- "כבר תרמנו..."- אלו המילים שנאמרו לי הכי הרבה בחודש האחרון... כל אחת שהיתה בתשרי יודעת במה מדובר... "תורמים שלוש דולר לבניית מקווה בהאמפי- הודו, לעילוי נשמת בת השלוחים, ונכנסים להגרלה על דולר של הרעבע" • נחמי מרום, דודתה של התינוקת השליחה דבורה לאה גאולה גרומך ע"ה, בטור אישי ומרגש • בפנים: מי הזוכה בגורל על דולר מהרבי מה"מ

    "חיפשו אותך", "מתי ההגרלה?" ו- "כבר תרמנו…"- אלו המילים  שנאמרו לי הכי הרבה בחודש האחרון…

    כל אחת שהיתה בתשרי יודעת במה מדובר…

    "תורמים שלוש דולר לבניית מקווה בהאמפי- הודו, לעילוי נשמת התינוקת השליחה –דבורה לאה גאולה גרומך, ונכנסים להגרלה על דולר של הרעבע, תורמים חמש דולר- ונכנסים פעמיים"- מכל כיוון דיקלמו הכרזות את התוכן הנ"ל..

    מלכתחילה לא הגעתי עם ציפיות בשמיים.. אבל גם למה שציפיתי- היו חברות מסביב שאמרו לי "תשכחי מזה, את חולמת… אז מה אם את עושה הגרלה על דולר של הרעבע בין התורמים.. אל תשכחי שיש בנות שלקחו הלוואות כדי להגיע לתשרי, ושלוש דולר זה הרבה מדי בשבילם..!".

    ובאמת.. זה לא היה קל.. בכלל לא.. אבל אף אחד לא הבטיח שזה יהיה קל.
    להכריז לפני כל תפילה, ולהזכיר אחרי כל תפילה. לעבור בזמן ההמתנה לכניסה לחדר אוכל, לתמרן בזמן חברותות…

    וכל הזמן השתדלתי לומר לעצמי- את עושה מה שאת יכולה.. את השאר? הרעבע עושה.

    "בנות, דולר ועוד דולר, ובזכותכן הבנייה מתקדמת!" – פשוט להבין את זה, קשה ליישם את זה. מאד קל לומר- נו באמת, מה כבר הדולר שלי יוסיף? אבל כשמעמיקים בזה, כן! את אחת מתוך.. אלפים. וכשכל אחת תתן את חלקה הקטן- החלק הגדול יגדל עוד יותר!

    באחד הלילות, ערב יום כיפור יותר נכון, פשוט לא יכולתי להרדם..!
    חשבתי לעצמי "איך ייתכן שאני באמת כ"כ מתאמצת, ורחוקה מאד מלהשיג את שרציתי..? מה עוד אני יכולה לעשות שלא עשיתי.. נראה שניסיתי הכל ואני משקיעה באמת את כל הכוחות.. אז איך זה רעבע שאני לא רואה הצלחה במוחש? הרי אני בסך הכל רוצה לעשות משהו טוב, שיגרום לך הרבה נחת רוח.. אם כן, תעזור לי…".. העניין ממש הטריד אותי, ועם מחשבות אלו נרדמתי כשהופיעו קרני אור ראשונות של שחר בשמיים..

    קמתי בבוקר, ובעודי על קינגסטון, קצת לפני שחרית, ניגשת אלי ילדה צעירה בשנות היסודי ואומרת "טוב לפגוש אותך.. הרעבע אמר לי לתרום כסף והחלטתי לתרום למקווה- להתרמה הזאת שאת עושה"… "מז'תומרת"?" שאלתי אותה.. "בלי הרבה סיפורים, הרעבע אמר לי לתרום והחלטתי לתרום 1,000 שקל למקווה..". עד עכשיו אני לא בדיוק יודעת איך בדיוק הרעבע אמר לה ומתי זה קרה .. אבל מה שאני בטוח יודעת זה, שהרעבע הרגיש אותי, ופשוט שלח לי עידוד וחיוך!

    מאותו רגע קיבלתי כוחות חדשים, והמשכתי להתרים בשיא השטורעם.. וזה באמת לא קל.. הרי באמת מדובר בבנות שחיות על תקציב מצומצם וספור, כל דולר חשוב ומדוד.. ובכל אופן, ניסיתי להחדיר בבנות, שדולר ועוד דולר- והמקווה נבנה!

    סיפור נוסף, של בחורה שאבד לה תיק יקר ערך, ובו דולר של הרעבע, וארנק עם כסף.. התיק- לא היה שלה בכלל, אלא של חברה שלה. היא שמרה עליו והוא אבד לה.. אותה בחורה הרגישה כל כך רע עם זה, והשקיעה הרבה כוחות בחיפושים אחריו.. כעבור יממה וחצי של חיפושים ואכזבות, אחת החברות אומרת לה שכדאי לה אולי לתרום צדקה, כדי לזרז את מציאת התיק.
    באותם רגעים היא הבטיחה לתרום לבניית המקווה בהאמפי- הודו.. לא עברו כמה שניות ומישהי ניגשת אליה עם התיק- ושואלת אם אותו היא מחפשת..

    ישנם עוד סיפורים קטנים כאלו ואחרים על בנות שהרעבע כתב להן לתרום למקווה וכדו'..

    ***

    "תגידי, את מקבלת אחוזים"? –שאלו אותי הרבה בנות…. "ממש לא! אני אמנם מקבלת זכויות.. אבל לא, לא מקבלת אחוזים.. למה?" , "כי את ממש חדורה בעניין, עקבית כזאת.. רואה את המטרה תמיד מול העיניים.. לא נמאס לך לעבור בין בנות, להסביר את פרטי המבצע, לענות על שאלות..!"..

    נכון, היו בנות ששאלתי אותן 770 פעם אם הן כבר זכו לתרום ונכנסו להגרלה, אבל זה היה שווה בשביל הבת ה-771 שלא זכתה עדיין לתרום.. וזו זכות עצומה באמת!

    בדיוק יצא לי ללמוד בהשגחה פרטית שיחה של הרעבע, בה הרעבע אומר שצריך לעסוק בענייני גאולה ומשיח, ללמוד וכו.. וכל זה למה? כי כשלאדם יש משהו בראש, אזי כל העניינים מתקשרים לאותו עניין. ואני למדתי זאת על בשרי.. במשך כל החודש, כל דבר, לא משנה באיזה נושא, הכל התקשר לי להגרלה, להתרמה ולבניית במקווה..! כי זה מה שהיה חשוב לי , וזה מה שממש רציתי, אז יצא שכל דבר התחבר איכשהו לעניין בניית המקווה, ההתרמה והדולר..

    ככה בדיוק זה בענייני גאולה ומשיח, כשזה יהיה מונח לנו בראש, נקשר כל דבר לגאולה, ופשוט נחיה את זה! עד שבעז"ה נזכה לחיות את זה באמת, ולא רק לחַיות את זה..

    ***

    זה המקום להודות לכל מי שלקח חלק במבצע הזה, לכל מי שעזר להתרים ולכל מי שתרם!
    תודה רבה לתורמת הדולר, גב' החפצה בעילום שמה.. שתרמה בשמחה לצורך מטרת קודש זו  את הדולר שניתן לה מידיו הקדושות של הרעבע בתאריך ו' תשרי נ"ב.

    שבעזה יהיו לכולם רק בשורות טובות, והרבה הצלחה בשליחות!

     

    ברכותינו לזוכה בדולר- הגב' אמי קליינמן- מכפ"ח ב'.

     

    לאחר ההגרלה, דיווחתי לרעבע על הזוכה , ועל השתלשלות ההתרמות.. וזה המענה שהתקבל:

    ב"ה, י"ב תמוז, חג הגאולה, ה'תשל"א

     

     

    ברוקלין, נ.י.

     

     

    לכל אחד ואחד מהברי מצוה יתומי המלחמה והחבלנות בארצנו הקדושה שליט"א

     

    שלום רב וברכה!

     

    ביום זה הבהיר יום הולדת וגאולת כ"ק מו"ח אדמו"ר אשר מסר נפשו על הפצת התורה ומצותי' ועל טובת בני ישראל הגשמית והרוחנית, משתתף הנני בשמחתך לרגל הגיעך לעונת בר מצוה,

     

     

    ויהי רצון שתקבל עליך עול תורתנו תורת חיים ומצותי' בשמחה ותקיימם מתוך בריאות ומנוחה, כי יתן ה' שלום בארץ. וגדול זכות התורה והמצוות להגן על הארץ ועמנו בכל מקום שהם, ולהפיל אימתה ופחד על כל אויב וצר, וסגולה מיוחדת במצות תפילין אשר, כהודעת חז"ל, כל עמי הארץ יראו ממך ומביאה נצחון לאנשי המלחמה,

     

     

    ובכל זה תגרום נחת רוח אמיתי לאביך ה' יקום דמו, אשר מעולם האמת בו הוא נמצא משגיח בהנעשה את ילדיו, מתענג עונג רב בהנהגתם הטובה, ושמח שמחה גדולה בראותו אשר הולכים הם מחיל אל חיל בתורתנו תורת אמת ומצותי'.

     

     

     

    בברכת מזל טוב ולכל המשפחה שליט"א,

     

     

    להמשך הפעילות…

     

    אם ברצונך לתרום סכום כסף כל שהוא לבניית מקווה "מי גאולה" [אפשר גם מעשרות! וזכרי- שקל לשקל מצטרף..!], או לתרום דולר\ מטבע של הרעבע על מנת לעשות סבב נוסף של התרמה והגרלה בין התורמים, צרי קשר:

    058.444.7707  [email protected].

    לתרומה און-ליין – בכרטיס אשראי- לחצי על האותיות הכחולות.

    להעברה בנקאית:

    בנק מסד 46 סניף 505 חשבון 9099
    על שם מרדכי וליבי גרומך.

    תודה רבה!!! יישר כח!

    התודה והברכה סופי

    לאתר

    20141023_111108

    IMG_7034

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    3 תגובות

    1. מוש ס
      ב׳ במרחשוון ה׳תשע״ה (26/10/2014) בשעה 20:53

      אשרייך נחמי!!!!

    2. נחמה חיה
      כ״ט בתשרי ה׳תשע״ה (23/10/2014) בשעה 20:56

      נחמי כול הכבוד!!!

      • תהילה
        א׳ במרחשוון ה׳תשע״ה (25/10/2014) בשעה 19:35

        נחמי את אלופהההההה מרגשתתתתת ואחת בדור!!!!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.