• מתכון: שעועית מוקפצת עם פטריות

    הגדלה

    את המתכון הזה טעמתי אצל מישהי שמכינה אותו לשבת, כל שבוע בקביעות. כמובן שהייתי חייבת לשדרג והוספתי לו את השום, הפטריות והגמבה. אצלנו המנה הזאת מתנשנשת היישר מהסיר. אז.. תשתדלו להשאיר משהו לארוחה.. • חיה אביטל

    ארוחת ערב היא משהו שאני תמיד צריכה לחשוב עליו מראש. אם ארוחת ערב במשפחה "רגילה" היא חביתות, גבינות וכו. אצלי, בתור אחת שלא מכניסה חלבי הביתה מסיבות בריאותיות (תשאלו מדוע? לא ארחיב יותר מדי, אבל את מי שזה מעניין יש היום ב"ה המון מידע מדעי בנושא ומסתבר שמה שתמיד חשבנו זה את מה שתעשיית החלב רצתה שנחשוב מטעמים כלכליים כמובן, ולא אם זה באמת טוב ובריא לנו.. מספיק אם אציין שחלב גורם להשמנה, לבריחת סידן! כן כן. מוצרי חלב הם מאוד חומציים וכדי לנטרל את עודף החומציות הזאת הגוף משחרר מינרלים כמו סידן- שנמצא כידוע בעצמות וכך נוצרת בריחת סידן, החלב כידוע עשיר בלקטוז שכדי לפרק אותו, אנו זקוקים לאנזימים מסויימים, הבעיה מתחילה מכך שמרגע שתינוק מפסיק לינוק הגוף כבר לא מייצר את האנזימים הללו והלקטוז מצטבר כרעל בגוף שגורם לתופעות לוואי כמו כאבי בטן, ליחה ועוד ובהמשך זה יכול להתפתח לתופעות חמורות יותר. וכל המידע הזה הוא עוד לפני שדיברנו על איכות החלב. כידוע הפרות מקבלות כמויות של אנטיביוטיקה, בגלל תנאי התברואה הלא כל כך נאותים שלהם בנוסף לכך, עטיני הפרות מודלקים ומוגלתיים, וכל זה נכנס לחלב. בנוסף החלב עובר פסטור שהורג את כל הדברים הכן טובים. התוצאה משקה לא מועיל בכלל ואפילו מזיק. עכשיו תחשבו אם אתם עדיין חושבים שחלב זה בריא, חשוב להתפתחות וכו. וזה רק מידע על קצה המזלג!)

    אז ב"ה אחרי כמה שנים כבר אימצתי לי כמה סוגי ארוחות (משתדלת שיהיו בריאות)  כמו דייסת קוואקר, בורגול וסלט, מוקרם על בסיס חלב קוקוס וכו. ועדיין אני מחפשת לגוון. את המתכון הזה טעמתי אצל מישהי שמכינה אותו לשבת, כל שבוע בקביעות. כמובן שהייתי חייבת לשדרג והוספתי לו את השום, הפטריות והגמבה.

    בכלל, שעועית היא ירק נהדר. ניתן לצרף אותה כמעט לכל ארוחה, לסדר לה רוטב מלוח, חמוץ או מתוק. טעם עדין ואלגנטי או רוטב אדום פשוט.

    המתכון הזה הוא מתכון מצויין. בטעם פשוט וטעים. מהיר וקל להכנה. יכול לשמש כתוספת לארוחת שבת או סתם לארוחת צהריים עם אורז צהוב / פירה/ תפודים בתנור וכמובן סלט גדול.

    אצלנו המנה הזאת מתנשנשת היישר מהסיר. אז.. תשתדלו להשאיר משהו לארוחה..

     

    שעועית מוקפצת עם פטריות

    שקית של שעועית ירוקה עדינה (שלימה). עדיף של סנפרוסט.

    סלסלת פטריות שמפניון

    3 שיני שום

    פלפל אדום

    2 כפות שמן זית

    3 כפות רוטב סויה

    פלפל

    מלח

    אופן ההכנה:

    חולטים את השעועית 7 דקות בקערה עם מים רותחים מעביריםלמי קרח (לעצירת הבישול) ומסננים.

    חותכים את הפלפל האדום לרצועות דקות. וכל רצועה לחצי.

    חותכים את הפטריות לפרוסות

    פורסים את השום ומטגנים עד להזהבה (לא להשחים!)

    מוסיפים את הפטריות ומטגנים על אש גבוהה עד להזהבה קלה.

    מוסיפים את הגמבה ולאחר כ-2 דקות גם את השעועית.

    לתבל בסויה, מלח ופלפל (תוכלו להוסיף גם רוטב צ'ילי) להקפיץ עוד כמה דקות ולהגיש.

     

    ניתן להוסיף אטריות אורז דקות בסוף הבישול.

    אם אתם ממש מתעקשים על משהו בשרי ליד, חזה עוף פרוס דק, צרוב על מחבת פסים עם תבלון עדין כמו פפריקה, פלפל, מלח יכול להשתלב נהדר.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.