• גלגולים ודרישות – מפנקסה של שדכנית

    הגדלה

    בהמשך לטור הקודם שנכתב באתר, אנו שמחות להגיש טור נוסף ומוצלח "מפנקסה של שדכנית", המביא לגולשות את דעתו של הרבי בצורה מקצועית וכתובה בבהירות • פולקלור יהודי מספר על כך שבשעה שהקב"ה יושב ומזווג זיווגים. תופס הוא נשמה, ומעלה לה הצעות בזה אחר זה.. הוא דן ומתיעץ עם המלאכים סביבו ורק אז מוצא הוא את ההצעה הנכונה והמושלמת, וחותם את הענין.. • לטור המלא

    בהמשך לטור הקודם שנכתב באתר, אנו שמחות להגיש טור נוסף ומוצלח "מפנקסה של שדכנית", המביא לגולשות את דעתו של הרבי בצורה מקצועית וכתובה בבהירות:

    (ג') גלגולים:

    פולקלור יהודי מספר על כך שבשעה שהקב"ה יושב ומזווג זיווגים. תופס הוא נשמה, ומעלה לה הצעות בזה אחר זה.. הוא דן ומתיעץ עם המלאכים סביבו ורק אז מוצא הוא את ההצעה הנכונה והמושלמת, וחותם את הענין..

    אבל מכיוון שאצל הקב"ה היה נפקא-מיניה מסוימת לזווג בין שתי נשמות שונות, ולבסוף הוא לא חברם. אזי גם למטה, בעולם,  שתי נשמות אלו צריכות להיפגש,  ולאחר הפגישה לדון ולהתייעץ עם המשפחה והמשפיעים, ולבסוף להשיב בשלילה…

    אז אכן, זוהי רק אגדה. אבל בפועל היא מתחברת לפעמים למציאות כלל לא נעימה לה אני קוראת 'גלגולי שידוכים'..

    את נפגשת עם מספר בחורים, כבר לא יודעת מה להחליט.. הוא ממש לא מתאים לאופייך, וההוא לא תואם את רמתך החסידית, למראה של זה לא התחברת, והסגנון של ההוא נראה קצת רחוק ממך..

    זה אכן ממש לא נעים, זה אפילו מייאש, אבל הרבי מדגיש שעל אף הקושי צריך להמשיך ולהשתדל..

    'וברכך ה' בכל אשר תעשה' בכדי לקבל ברכה צריך עשייה. (- וגם אם היא מייאשת לפעמים…)

    הרבי אף מדגיש באחת האגרות, ומביא את אמרתו של ר' זוסיא מאניפאלי, שצריך ללמוד מכל אדם, וגם מאנשים שאינם הגונים, הוראה בעבודת ה'.

    ור' זוסיא עצמו, למד מגנב מספר עניינים, ואחד מהם הוא כשגנב מנסה בפעם הראשונה ואינו מצליח, ממשיך ומנסה עוד הפעם ועוד הפעם עד שמצליח לבצע את משימתו.. אזי גם כן בענייני שידוכים, על אף שבפעם הראשונה לא הצלחת, צריך לשוב ולנסות שוב ושוב ולא להתייאש.. עד שבעז"ה תמצאי את זיווגך המושלם.

     

    (ד') דרישה:

    לפני כל המילים היפות, ההסברים, הטלפונים לבירורים, וההתרוצצויות, בחיפוש אחר החתן המושלם.

    חשוב שתכיני רשימת דרישות..

    לא,לא, לא… כמובן שלא להיסחף…

    אני ממש לא מתכוונת שתכיני רשימה של דרוש לבן-זוג אותו את מבקשת. אלא להיפך – דרישות כלפי עצמך…

    תשבי עם עצמך, ותחשבי מי את? מה הרמה החסידית שלך? מה האופי של הבית אותו תרצי להקים? האם את רוצה לצאת לשליחות או לא? מה חשוב לך? ועוד…

    לאחר מכן, שהכול יהיה ברור לך.. כתבי את הדברים החשובים לך ביותר ואותם הציגי לשדכנית או להורים, ובעז"ה אאריך על כך בהמשך.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    4 תגובות

    1. גאולהה
      ט״ז בתמוז ה׳תשע״ה (03/07/2015) בשעה 16:14

      דיני….
      את צודקת במה שאת אומרת….אבל אני לא בגיל של לאט לאט…..אני ממש בתוך נושא השידוכים…ואני לא רוצה להיפגש עם בחרור שהוא פחות ממני בדרישות..ואז כשנתחתן פתאום אני ארצה יותר מסינה?? זה בעייתי!

    2. דיני
      ט״ו בתמוז ה׳תשע״ה (02/07/2015) בשעה 9:05

      לגאולה, את מתחילה עם הדרישות האלו כלפי עצמך. צעד אחר צעד. את לא יכולה לדרוש מהבעל שלך דברים שאת בעצמך לא מסוגלת להם, וכנ"ל מהילדים, בעז"ה.
      לאט לאט עם עבודה עקבית תגיעי למקום שאליו את שואפת.
      בהצלחה!

    3. שמחה
      י״ג בתמוז ה׳תשע״ה (30/06/2015) בשעה 18:09

      אפשר לקבל רשימת שדכניות חב"דניקיות עם מספרי טלפון?

    4. גאולהה
      י״א בתמוז ה׳תשע״ה (28/06/2015) בשעה 10:49

      שאלה:
      בנוגע לאות ד'…. אמרת שאני צריכה לכתוב דרישות לעצמי,
      השאלה היא מה קורה אם יש דרישות שאני רוצה אותם מאווד בבית שלי… אבל אני עדיין קצת רחוקה משם איך אני מתייחסת לדרישות אלה כלפי עצמי??
      לדו' אני רוצה בית חסידי הרבה יותר ממה שאני עכשיו… ולא שאני חושבת שצריך לחכות לחתונה ורק אז משתנים…אבל כרגע מאוד מאוד מאוד קשה לי להחזיק את זה…אבל בבית שלי הפרטי עם הילדים שלי אני מאודד מאוד רוצה אתזה!!
      השאלה איך אני בונה את זה בתוך הדרישות שלי מעצמי… ואיך אני מתאמת את זה מול הבן זוג העתידי..(איך אני בוחרת את רמתו החסידית).

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.