• הום סטיילינג: 10 טיפים לתכנון ועיצוב חללים קטנים

    הגדלה

    מי לא היה רוצה לחיות באחוזת ענק וליהנות ממרחבים אינסופיים? נדמה שזהו חלום שרובינו היינו רוצים להגשים אך 'מצוקת הדיור' נוגסת בכל חלקה טובה והמטראז' עליו אנו חיים הולך ומצטמצם לו תחת רגלינו... היום אני רוצה להתייחס לנושא הזה וללמד אתכם איך לגרום גם לחללים קטנים להיראות רחבי ידיים.. • מינדי ויזל - מעצבת פנים, מגישה טור קבוע באתר • לקריאה

     

    1. ה"אופן ספייס" הוא ההמצאה של דור דירות הסטודיו הקטנות. בשיטת תכנון זו ההעדפה היא לצרף מספר חללים יחד. זאת על מנת לייתר את הצורך בקירות וליצור חלל מאוורר יותר. לדומא: צירוף הסלון, המטבח ופינת האוכל לחלל אחד. בפן העיצובי ניתן לייצר הפרדה בין הפונקציות השונות בחלל על ידי צבע או טקסטורה שונים. למשל: ניתן לצבוע את הקיר מאחורי פינת האוכל בצבע שונה וכך ליצור הפרדה ויזואלית בין הפונקציות מבלי לעשות שימוש בקירות.
    2. דרך אלטרנטיבית נוספת ליצירת הפרדה בין חללים היא החלפת הקירות הקונבנציונאליים בקירות שקופים או שקופים למחצה. קירות כאילו יוצרים מעין המשכיות וגורמים לאשליה של מרחב. גם קירות שאינם מגיעים עד התקרה מייצרים תחושה של גובה ואווריריות. ניתן להשתמש גם במחיצות מחומרים אחרים כמו עץ או פלסטיק על מנת ליצור עניין בחלל.
    3. אור מייצר מרחב! בדירות קטנות ההמלצה הגורפת היא לייצר חלונות גדולים כמה שיותר על מנת להכניס כמות נכבדת של אור וגם על מנת להעניק לחלל תחושה קלילה ואוורירית. גם דלתות גדולות וגבוהות מייצרות תחושה דומה. כמו כן, כאשר יש מרפסת או חצר מומלץ לרצף אותם בריצוף זהה לריצוף הפנים על מנת לייצר תחושת המשכיות. בנוסף, צבעים בהירים מייצרים אפקט זהה לאור ולכן מומלץ לבחור בריצוף ובקירות בהירים על מנת לייצר אשליה של מרחב בחלל.
    4. מומלץ לשלב בחללים קטנים טקסטורות מבריקות. ברק מייצר עומק! אל תחששו ללכת על משטחי מטבח וחיפויים מבריקים. גם ריצוף או תקרה מבריקה ייצרו תחושה של מרחק ושל גובה לחלל.

    5.יצירת המשכיות תתאפשר בעזרת קירות בגוונים מונוכרומטיים  (גוונים שונים של צבע אחד) השתדלו לייצר את העניין בחלל קטן ע"י אביזרים ולא על ידי גיוון אגרסיבי בצבע הקירות.

    1. כמו בחלונות, גם תאורה מלאכותית בווריאציות שונות תגרום לחלל להיראות מרווח יותר ודינאמי יותר. ככל שאפשרויות התאורה תהיינה מגוונות יותר, תהיה אפשרות משחק רחבה יותר ותיווצר אשליה של עומק בחלל.  ניתן להשתמש בתאורת קיר, רצפה ותקרה וכן ניתן להאיר פסי לד מתחת לרהיטים צפים על מנת להדגיש את הרווח ביניהם לרצפה ולייצר אשליה של מרחב.
    2. רהיטים רב תכליתיים ומודולאריים יחסכו במקום בחלל ויאפשרו לכם לשנות אותו בהתאם לצורך. לדוגמא: שלחן נפתח יאפשר לכם לארח ברווח וליהנות מהמרחב שסביבו כשהוא סגור, מיטה עם ארגז מצעים תחסוך לכם במקום אחסון, ספסל שהוא גם ארגז אחסון, וכדו'.
    3. פתרונות אחסון הכרחיים בדירות קטנות. נסו לחשוב על פתרונות יצירתיים שיאפשרו לכם לאחסן כמה שיותר מבלי להשתמש בשטח הרצפה. השתמשו בגובה של החלל, יצרו פתרונות אחסון לגובה, השתמשו בחכמה בנישות. התייחסו לארונות כאלמנט המייצר עומק בחלל ויכול לתת אשליה של גודל ע"י צביעות הדלתות בצבע הקיר, או לחלופין בצבעים שונים על מנת לייצר עניין בחלל.
    4. השתמשו באביזרים בעלי מכנה משותף על מנת לייצר עניין ועדיין לשמור על סדר וקוהרנטיות. אביזרים אקראיים ושונים ייצרו תחושה של עומס ובלאגן שיקטינו את החלל. השתמשו במראות על חזיתות של רהיטים או סתם על הקיר על מנת ליצור אשליה של עומק והמשכיות לחלל.
    5. השתמשו בטקסטורות שיעניקו עומק לחלל כמו תמונה בעלת כמה רבדים או שימוש באלמנטים תלת מימדיים.

    בהצלחה!

    עד כאן להיום… אשמח אם תשתפנה אותי בלבטים שיש לכן בנוגע לתכנון ועיצוב הבית או שתעלינה נושאים שמעניין אתכן לשמוע עליהם..

    אם אתן בדיוק לפני תהליך של שיפוץ, אשמח להגיע אליכן לפגישת ייעוץ חינם!

    מעוניינות לקרוא עוד על עיצוב הבית? כנסנה לאתר שלי: www.mindyvizel.com

    שלכן,

    מינדי ויזל- מעצבת פנים

    052-7632491

    www.mindyvizel.com

    [email protected]

    תגיות: ,

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.