• ערב מרגש ועוצמתי לנשות החינוך של חב"ד

    45 | הצג גלריה

     קרוב לאלף נשות החינוך של חב"ד בישראל השתתפו במעמד הצדעה והוקרה בהיכל התרבות בתל אביב • לובי מושקע עם מסרים חינוכיים קיבל את פניהם • שרת התרבות הפתיעה בנאום שכולו אמונה • שופטת בכירה, בוגרת מוסדות חב"ד, הדהימה בווידוי מרגש • סיקור ענק וגלריית תמונות

    מעמד ההצדעה המרגש והעוצמתי שהתקיים אמש (רביעי) בהיכל התרבות בתל אביב, אותו נשות חינוך חב"ד באה"ק לא ישכחו, ישפיע רבות על העשייה החינוכית בקרב עשרות אלפי תלמידות בתי הספר וגני הילדים. צוות רשת חינוך חב"ד, 'אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש', מוצף מאמש באין-ספור תגובות של מנהלות, מורות וגננות, שלא מפסיקות להלל ולשבח את הכנס שהחדיר והעמיק בהן את תודעת השליחות בשדה החינוך, כרצון הרבי.

    לקראת השעה שש בערב אמש, ח"י אלול – יום הולדת של המאורות הגדולים הבעל שם טוב וכ"ק אדמו"ר הזקן, נהרו קרוב לאלף נשות החינוך של חב"ד להיכל התרבות. הן באו מכל קצוות תבל וגם מאילת הרחוקה. איזו אשת חינוך תפספס את המעמד המדובר כל כך בעולם החינוך החב"די ואשר מתקיים ברוב פאר והדר זו השנה הרביעית.

    לובי מושקע להפליא קידם את פניהן: שלושה מתחמים גדולים, כשכל מתחם העביר מסר עוצמתי אחר, הקשור ישירות למסר של מעמד ההצדעה השנתי: 'פעולה נמשכת'. זאת, לצד לובי בו הוגש כיבוד עשיר.

    במתחם הראשון "הבוגרים", פוזרו עשרות אלפי גלויות 'שנה טובה', כשכל אשת חינוך קיבלה לידיה שלוש גלויות, אותן בחרה לשגר לשלוש בוגרות מרחבי הארץ שלמדו אצלה במהלך השנים. את הגלויות שלשלו בתוך תיבת דואר שהוצבה במקום. צוות ה'רשת' העביר את הגלויות אל הכתובות של הבוגרות

    במתחם השני, "משפטים שנחקקים לעד", הוצבו פנקסים מעוצבים להפליא ועליהם משפטי חינוך שיחקקו בלב התלמידים וייצרבו בזיכרונם. כל אשת חינוך הוזמנה לקחת פנקסים עבור התלמידות. "כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע כתב בכללי חינוך והדרכה שצריך לומר לילדים משפטים שנחקקים בלב הילד, שישמרו לו לחיים, ועל פי זה החלטנו להקים את מתחם הפנקסים", הסבירו ב'רשת' את הקמת מתחם זה. המשפטים, איך לא, מבוססים על תורת הרבי, נשיא ה'רשת'.

    במתחם השלישי "שבתות חינוך", הוצב שולחן שבת ענק, בהמטרה לעודד את נשות החינוך לארח את התלמידות לסעודת שבת. ב"שולחן השבת" הוקרנו על מסכים מורות שמספרות על התועלת הרבה באירוח התלמידות. על השולחן פוזרו אלפי 'שירונים' של שבת. כל מורה הוזמנה לקחת לביתה מספר שירונים, בהם תוכל לפאר את שולחן השבת, באירוח התלמידות.

    שליחות חינוכית – זכות ואחריות

    לקראת השעה שמונה בערב, הוזמנו נשות החינוך החב"דיות להיכנס להיכל פנימה. לאורך כל המעמד, אפשר היה להבחין איך ב'רשת' שמים דגש על הפן השליחותי בעבודת ההוראה, בדיוק כפי שהתייחס לכך הרבי. "כשמורה או גננת מפנימה שכל תפקידה בחינוך התלמידות הוא שליחות, הכל נראה אחרת ומטבע הדברים גם התוצאות נראות בהתאם", הסביר מנכ"ל ה'רשת' הרב אליהו קריצ'בסקי.

    הזמר החסידי ר' שמחה פרידמן פותח את המעמד במחרוזת ערבה של שירי "הקהל את העם", כשברקע נראים הדמיות מרהיבות של מעמד הקהל פרי ערוץ יהדותון לצד קליפ מרגש עם המנון הרשת, בו רואים את הפעילות הייחודית בחינוך חב"ד.

    מי שנבחר לפתוח את הערב, הוא מ"מ מזכ"ל הסתדרות המורים ויו"ר ארגון המורים הדתיים מר גד דיעי. בנאומו העלה על נס את הקשר שלו עם עולם החינוך החב"די, מספר על הפעולות הגדולות של הארגון ומברך את נשות החינוך בשנה פורייה ומשגשגת.

    בסיום דבריו הוזמנה השליחה גב' דבורה ווקנין מבית ספר חב"ד יבנא-ל לאמירת פרקי תהילים, כשבלב כל המשתתפות עולה תפילה להצלחת החינוך בדור מאתגר זה.

    לאחר אמירת פרקי התהילים נושא דברים מנהל ה'רשת', הרב אליהו קריצ'בסקי שמפליא בדבריו לבאר את האחריות והזכות של כל אשת חינוך על פי משנת הרבי, כשהוא מביא ציטוטים מאלפים ממכתבי הרבי ל'הנהלת רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש'. בסיום דבריו הודה להנהלת הסתדרות המורים בראשות מר יוסי וסרמן וארגון המורים הדתיים בראשות מר גד דיעי, על השתדלותם הרבה לטובת צוותי החינוך ברשת חב"ד ביוזמת רבות במהלך השנה, לשרת התרבות הגב' מירי רגב על התגייסות משרדה לטובת נשות חינוך חב"ד וכן לכל אלו שפועלים במהלך השנה כולה להצלחת העבודה החשובה ברשת.

    בהמשך הערב צפו המשתתפות בקטעי וידאו עם ברכות חברי הוועדה החינוכית ברשת הרב חיים שלמה דיסקין והרב נפתלי הכהן רוט שחיזקו אותן בשליחותן החשובה.

    בשלב זה הוקרן קליפ וידאו מיוחד ומרגש על גולת הכותרת של המעמד "פעולה נמשכת", ובו מסרים חינוכיים עוצמתיים.

    הנאומים שסחפו

    שרת התרבות והספורט מירי רגב, הדהימה את המשתתפות בנאום ערכי ומרתק, הבנוי לתלפיות, בו דיברה באהדה רבה על אמונתה הבלתי מתפשרת בבורא עולם, כשבהמשך סיפרה על התרשמותה מבתי חב"ד ברחבי העולם בהם ביקרה במהלך השנים.

    "הרבה מאוד זמן לא היה פה כל-כך הרבה עוצמות, שמחה וקדושה כמו שיש כאן הערב", פתחה השרה את דבריה בהתרגשות, "באתי לכאן הערב כדי להצדיע לכן, המחנכות של דור העתיד".

    בהמשך דבריה, שיתפה בעבודתה כשרת התרבות, בחיזוק הנושאים הערכיים ושיתפה ברשמיה מביקור שערכה בבית חיינו – 770 באחרונה. דבריה יובאו בהמשך.

    נאום הערב, ללא ספק, היה של השופטת שולמית דותן, לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז ירושלים. קרוב לחצי שעה, ריגשה את נשות החינוך, כשסיפרה איך השפיעה תקופת הלימודים שלה בבית ספר חב"ד עיר גנים בירושלים על כהונתה כשופטת בבית משפט השלום. בסיום נאומה, במהלכו נשנקה מהתרגשות, גילתה כי נכדיה ונכדותיה לומדים במוסדות חינוך של חב"ד.

    עוד נשאו דברים במהלך הערב: גב' שרון אברהם, גב' שרה וילהלם, גב' חנה ארי'ה. כל אחת מהן ריגשה את המשתתפות בנאומים עוצמתיים. היוצרת והזמרת ציפי קולטיניוק הופיעה בהופעת בכורה עם שיר חדש לערב זה ובהמשך הובילה התוועדות מוזיקלית לרגל ח"י אלול עם הזמרות יפוש ברכהן, לאה דרור ויהודית לייזרוביץ.

    את המעמד שלא יישכח חתם הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, חבר הנהלת ה'רשת', סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד ברחובות. הרב, שמלווה את ה'רשת' לאורך השנה יחד עם הוועדה חינוכית של ה'רשת', נשא נאום חוצב להבות על תפקידם האחראי והחינוכי של נשות החינוך של חב"ד.

    מהרגע בו נחתם האירוע ועד לכתיבת שורות אלו, הנהלת ה'רשת' לא מפסיקה לקבל אין ספור תגובות, באמצעי המדיה השונים, תגובות של נשות החינוך שמביעות את תודתם הגדולה על ההפקה המרשימה והאיכותית של מעמד ההצדעה ומובילות לעשייה רבה יותר בחינוך התלמידות הן בכמות והן באיכות.

    האירוע הופק ע"י מיכאל כפלין הפקות.

    צילום: מנדי הכטמן

    DSC_6040

    DSC_6048

    DSC_6057

    DSC_6074

    DSC_6083

    DSC_6085

    DSC_6091

    DSC_6096

    DSC_6097

    DSC_6101

    DSC_6114

    DSC_6121

    DSC_6125

    DSC_6137

    DSC_6145

    DSC_6153

    DSC_6155

    DSC_6167

    DSC_6191

    DSC_6284

    DSC_6295

    DSC_6305

    DSC_6311

    DSC_6329

    DSC_6346

    DSC_6458

    DSC_6489

    DSC_6614

    DSC_6619

    DSC_6626

    DSC_6629

    DSC_6641

    DSC_6673

    DSC_6682

    DSC_6695

    DSC_6703

    DSC_6708

    DSC_6981

    DSC_6989

    DSC_6991

    DSC_6994

    DSC_7003

    DSC_7005

    DSC_7014

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.