• מרק שעועית נהדר ומחשבות על בריאות..

    הגדלה

    בואו נדבר קצת על הנושא הכאוב שנקרא ארוחות ילדים. ולא, אני לא מדברת על ארוחות ילדים מוקטנות שכוללות בורגר צ'יפס וקולה. או כמו בספרי ילדים מבשלים לבד: פסטה, נקניקיות ותפוחי אדמה.. חיה אביטל

    בואו נדבר קצת על הנושא הכאוב שנקרא ארוחות ילדים. ולא, אני לא מדברת על ארוחות ילדים מוקטנות שכוללות בורגר צ'יפס וקולה. או כמו בספרי ילדים מבשלים לבד : פסטה, נקניקיות ותפוחי אדמה..

    אני מדברת על אוכל אמיתי. כמו זה שאנחנו גדלנו עליו. כזה שכששואלים אותי מה הכנת היום לארוחת צהריים ואני אומרת מרק אפונה או שעועית לוביה ברוטב ואני מקבלת בתגובה אנחה של "אין מצב שהילדים שלי יסכימו לאכול את זה". ואז כשאני שואלת בהשתתפות אז מה הם כן הם מוכנים לאכול? התשובות הם: פסטה, אורז (עם מה?) שניצל, צ'יפס, תפוחי אדמה. וכאן בערך נגמרות האופציות..

    חשבתם פעם איך נוצר המצב הזה? זאת אומרת איך הכל התחיל.

    האמת שהכל התחיל אצלנו. זה הארוחות שאנחנו מבשלות. מאז שהם קטנים. וזה מה שהם מכירים. נכון. ניסינו עוד כל מיני דברים אבל הם לא אהבו. אז חזרנו לרגיל, המוכר והבטוח (בטוח?)

    אני רוצה לשתף אתכם מה קורה אצלי. אני גדלתי בבית רגיל. כמו רובנו. אכלנו קציצות עם אפונה/ שעועית. מדי פעם גם פסטה או שניצל אבל לא באופן קבוע. ועם סלט ירקות בכל ארוחה.

    קטניות שרובנו מכירים בעיקר מהחמין ומהארבעס. היו אצלנו גם בעוד הזדמנויות יחד עם האורז או הקוסקוס.

    ואז גדלתי, התחתנתי ברוך ה' ונכנסתי לענייני הבריאות. באיזשהו שלב הבנתי שבריא זה לא רק קמח מלא.. וגם אם יש קמח מלא בעוגה זה לא הופך אותה לבריאה.

    קראתי המון. עשיתי כמה סדנאות, דיברתי עם אנשים שבתוך זה. והבנתי שבריאות מתחילה קודם כל בפתיחות. פתיחות לשמוע, להתעניין, להתנסות, לרצות.

    תגידו לי אבל לילדים שלנו אין את הפתיחות הזאת. הילד שלי מוכן לאכול רק מלפפונים/ גמבה וכו.

    תהיו כנים עם עצמיכם לרגע. האם אתם פתוחים לנסות? האם בריא אצליכם נתפס כלאכול עשבים כל היום??

    אני באופן אישי מאוד אוהבת ירקות (וזה לא סותר את זה שאני אוד אוהבת שוקולדים כן? אבל זה כבר נושא לטור אחר..) וגם הילדים שלי. עד ש.. הבכור שלי נכנס לגן. מאז הוא כבר פחות אהב  ירקות. התחיל לברור את התפוחי אדמה מהמרק (לטובת התפו"א כמובן), האפונה נשארת מיותמת בצלחת כשאורז נאכל עד תום וכשהוא מבקש ארוחה מיוחדת למחר בצהריים, הוא מתכוון לפסטה..

    הבנתי שאני חייבת לעשות עם זה משהו. לא בלחץ חלילה שהוא לא ישנא את זה. אבל לעשות איזה שינוי. לא יכלתי לדמיין את הבן שלי מהילדים עם המשקל העודף שאוכלים רק פחמימות ריקות כל היום. אין מצב.

    מה עשיתי? הוצאתי את הפחמימות החביבות מהתפריט. במרק כבר אין תפוחי אדמה. האורז מתבשל ביחד עם הירקות. הבטטה החליפה את התפוח אדמה לצד שעועית ירוקה. ועוד דוגמאות כאלה.

    מה קרה? היו קצת פרצופים בהתחלה. אני לא אוהב וכו. הסברתי לו שזה מה שיש לאכול. וזה האוכל עד ארוחת הערב. ניסינו לבדוק ביחד מה הוא כן אוהב מתוך מה שיש לו בצלחת. סיפרנו סיפורים מעניינים בזמן האוכל.

    והעיקר היוויתי דוגמא אישית. אכלתי בעצמי מהאוכל. והוא ראה שטעים לי.

    כמובן שזה דורש עמידה על מה שאנו אומרים. שזה אומר שבאמת אין נשנושים אחר הצהריים, זה אומר שאנחנו   חזקים למרות התלונות והבכיות. ולאט לאט הילדים מתחילים להיפתח. הם מבינים שזה מה שיש. וילד רעב אוכל. לא חייב באותו רגע.

    בהצלחה לכולן!


    מרק קטניות

    מרק נהדר ליומים חורפיים כאלה. לקוח מהאתר הזה: http://thevlog.co.il/

    אתר טבעוני נהדר. לחובבות הבריאות, לרגישות לכל מיני.. פרווה (עוגת גבינה פרווה?) ואוכל טעים
    בצל גדול
    שיני שום5
    כוס שעועית מבושלת לבנה, שחורה, חומה, אדזוקי מה שתרצו

    כוס חומוס מבושל
    2 עגבניות בשלות
    חופן פטרוזליה קצוצה

    חופן כוסברה קצוצה
    כף פפריקה אדומה
    חצי כפית פלפל שחור
    כפית כמון
    כפית כורכום
    אופן ההכנה:
    מטגנים במעט שמן זית בצל גדול קצוץ עד להזהבה. מוסיפים 5 שיני שום קצוצים.
    מוסיפים את התבלינים והמלח . מבשלים 2-3 דקות ומוסיפים 2 עגבניות חתוכות, גבעול כרפס אחד חתוך ואת המים, בערך חצי סיר
    מוסיפים את השעועית
    מוסיפים חופן פטרוזליה וחופן גדול של כוסברה

    מבשלים כשעה על אש בנונית.

    ניתן להוסיף ירקות כמו גזר קישוא ותפוח אדמה חתוכים או מגורדים


     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. גאולה
      כ׳ בשבט ה׳תשע״ז (16/02/2017) בשעה 8:34

      ישר כח על העלאת המודעות!!!

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.