• כיצד נהיה קשובים לילדנו ונגיב באמפתיה?

    אילוסטרציה
    הגדלה

    ציפי בת ה-5 שכל כך רצתה להכין בקבוק מטרנה לתינוקת, הכניסה את הכפית מטרנה האחרונה לבקבוק, ולפתע, טרחחחח כל תכולת הבקבוק נשפכת על השולחן, הכיסא, הבגדים והרצפה... באותו יום ביקשה אף לשבור ביצה רכה לתוך הכוס, ואופסססה כל הביצה פוזלת החוצה. לקריאה

    מאת מנחת הורים חיה גילר, בוגרת מרכז ינר

    ציפי בת ה-5 שכל כך רצתה להכין בקבוק מטרנה לתינוקת, הכניסה את הכפית מטרנה האחרונה לבקבוק, ולפתע, טרחחחח כל תכולת הבקבוק נשפכת על השולחן, הכיסא, הבגדים והרצפה…
    באותו יום ביקשה אף לשבור ביצה רכה לתוך הכוס, ואופסססה כל הביצה פוזלת החוצה.
    השיא היה כאשר ציפי שלנו רצתה להגיש על השולחן מהמטבח לסלון את עוגת הקצפת לכבוד יום הולדת של אבא, ואבוי!!! ציפי מועדת והעוגה מתהפכת על הפנים הישר לרצפה.

    כיצד אתם הייתם מגיבים??

    פרשת עקב מספרת לנו על המן שירד לבני ישראל במדבר, שבה לתת כוח להתמודד מול שתי סוגים של קשיים שהאדם עומד לפניהם: מבחן העושר, ומבחן העוני. העשיר לומד מהמן, כי העושר בא מלמעלה, ולא 'כוחי ועוצם ידי', והעני לומד מהמן, ש'אין רע יורד מלמעלה', והשפע האלוקי, הוא טוב מופלא, אלא שלא תמיד האדם קולט אותו כראוי. כשנאמין בכך, נוכל לזכות לקבל את הטוב העילאי בעולם הזה.

    נוכל להשליך זאת על תגובתנו לתקריות הכואבות של ציפי'לה, אנחנו צריכים להשתחרר מהתחושה שהכל תלוי בנו, נוריד שליטה, נרפה ונסמוך על ה' שהכל לטובה. אז נוכל להיות קשובים לילדה להגיב באמפתיה ובהבנה ואפילו בהומור, כמו "איזה שלולית יפה נוצרה לנו באמצע הקיץ" 🙂 וכך נוכל לגדל ילדים מלאי ביטחון, שיהיו מסוגלים לקבל את טעויותיהם ולהתנסות עוד ועוד.

    (מבוסס על לקוטי שיחות כרך ד', עמוד 1099)

    שבת שלום!

    להרצאות, סדנאות וייעוץ אישי: 054-9404776

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.