• מאות נשים התכנסו לכבודה של אם המלכות

    17 | הצג גלריה

    אמש נחתמה בהצלחה רבה עצרת הזיכרון המרכזית לכבוד הרבנית חנה, אם המלכות. מכל רחבי הארץ, מבאר שבע שבדרום ועד לתענכים ולקריות בצפון, נהרו ובאו מאות נשים לאוהל האירועים בכפר חב"ד, להתייחד עם זכרה של הרבנית, בליל היארצייט, אור לו' בתשרי • דיווח ותמונות

    אמש נחתמה בהצלחה רבה עצרת הזיכרון המרכזית לכבוד הרבנית חנה, אם המלכות.

    מכל רחבי הארץ, מבאר שבע שבדרום ועד לתענכים ולקריות בצפון, נהרו ובאו מאות נשים לאוהל האירועים בכפר חב"ד, להתייחד עם זכרה של הרבנית, בליל היארצייט, אור לו' בתשרי.

    בר עשיר קידם את פניהן, לצד המכירה הסינית והמכירה הפומבית (אליהן ניתן עדיין להצטרף במשרד ארגון נשי ובנות חב"ד).

    התכנית הייחודית הייתה מרוממת ומכובדת, לכבודה של הרבנית חנה, ולכבודו של הרבי.

    את הערב הנחתה בטוב טעם ובכישרון הגב' חני סלאווין מכפר חב"ד. נר זיכרון לזכרה של הרבנית הודלק על ידי הגב' שרה רסקין, שבעלה ר' מנחם מענדל רסקין, זכה לשמש בקודש ולעמוד לעזר לר' לוי'ק ולרבנית חנה, בימיו האחרונים של ר' לוי'ק, בעיר גלותו באלמא אטא. בעקבות זכות זו, הרב רסקין וזוגתו זכו לקירוב פנימי מהרבי ומהרבנית חנה. משניות לעילוי נשמת הרבנית באותיות שמה, נקראו על ידי הקהל בהנחייתה של הגב' צביה קורץ, בתה של גב' רסקין, שחלקה עם המשתתפות את הזיכרונות האותנטיים עליהם גדלה כסיפור חיים.

    בתכנית העצרת השתלב מעמד סיום הרמב"ם, במסלול אותו תיקן הרבי לנשים ובנות – ספר המצוות. לאחר מראות קודש של הרבי בנושא, ערכה את הסיום הגב' דבורה לאה בוטמן מלוד.

    הרב זושא וולף נשא משא מרתק ובנוי לתלפיות בנושא "גדלות מתוך פשטות". בדבריו קישר בטוב טעם בין דמותה וקורותיה של הרבנית חנה, לסיום הרמב"ם החל בהשגחה פרטית ביום היארצייט, ולתפקיד הייחודי אותו התווה הרבי לנשי ובנות חב"ד, הכולל את הלימוד היומי בספר המצוות.

    באתנחתא מוזיקלית מרגשת, הפליאו בניגונים חסידיים קדושים ומרטיטים, ר' שמחה פרידמן – על הקלידים ובליווי שירה, ור' לב לייבמן – על חליל הצד.

    הגב' רות מפעי, נציגת נשי ובנות חב"ד ברחובות וחברת הוועד הפועל של הארגון הארצי, ערכה את המגבית המסורתית של "קרן חנה", שהוקמה על פי בקשת הרבי. מאות נשים הצטרפו כחברות קרן חנה לשנת תשע"ח, מתוך התקשרות לרבי ורצון פנימי למלא את בקשתו ולכבד את זכרה של אמו הרבנית. המצטרפות קיבלו שי איכותי: דיסק און קי מוטען בתכנים עשירים, ממראות הכנס הארצי האחרון לצד מראות קודש של דברי הרבי לנשים ובנות, ועוד.

    "והחי ייתן אל ליבו" הרב מיכאל טייב בדבריו המרתקים התוועד עם קהל הנשים, ועורר את נקודת ההתקשרות לרבי, כהחלטה מעשית ופעולה נמשכת מו' תשרי.

    רגעי הוד והתרוממות הורגשו בעת ההתוועדות מוזיקלית – ניגונים וסיפורים, בביצועם המיוחד של ר' שמחה פרידמן ור' לב לייבמן. הצלילים והתכנים הניעו את מיתרי הנשמה, בהחלטות טובות לשנה החדשה, ולעילוי נשמת הרבנית חנה. הערב נחתם בהגרלות ייחודיות – בין חברות קרן חנה, בין המצטרפות למסלול הלימוד החדש בספר המצוות, ובין המשתתפות במבצע נש"ק שהוכרז מהכנס הארצי עד ו' תשרי.

    תשורה ייחודית חולקה לכל משתתפת: קובץ בו מלוקטים מכתבי הרבי הריי"צ למחותנתו רבנית חנה, בהדפסה מיוחדת לכבוד העצרת.

    התודה והברכה לכל הנשים שנטלו חלק בארגון הערב המכובד, שהתקיים על ידי ארגון נשי ובנות חב"ד בראשות הגב' דבורה בוטמן, והיו"ר הגב' צפורה וישצקי. על מלאכת הפקת העצרת עמלו הרבנית הינדה גערליצקי, הגב' רבקה פביאן, הגב' יוכבד שניאורסון, מארגון נשי ובנות חב"ד.

    תודה מיוחדת ל"קול שר" ולקייטרינג ריבקין על סיועם.

































    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.