• עבודה מוצלחת מתחילה בקושי • טור חינוך

    הגדלה

    השבת אנו קוראים את פרשת בראשית, בה מסופר על סדר בריאת העולם. כל עבודה טובה וקדושה שלנו דומה לסדר בריאת העולם. קודם אנו צריכים לזכור שבראשית אלוקים ברא את השמים ואת הארץ, הקב"ה בורא ויוצר הכל, והעבודה נעשית דווקא על ידינו לביצוע רצונו של ה' • טור חינוך מאת חיה גילר • לקריאה

    באחת בערים ברוסיה,  עמד על תילו שנים מספר שלד גדול של בית כנסת שנבנה על ידי השלוחים המקומיים.  השליחים היו כמעט מיואשים ולא ראו את האור בקצה המנהרה כדי להשלים את הבנייה.  אך אחרי מאמצים רבים לא אבדה התקווה ולבסוף הצליחו להשיג את הכסף הדרוש ונבנה מרכז שליחות,  בניין מפואר כארמון.

    השבת אנו קוראים את פרשת בראשית,  בה מסופר על סדר בריאת העולם. כל עבודה טובה וקדושה שלנו דומה לסדר בריאת העולם. קודם אנו צריכים לזכור שבראשית אלוקים ברא את השמים ואת הארץ,  הקב"ה בורא ויוצר הכל, והעבודה נעשית דווקא על ידינו לביצוע רצונו של ה'.
    ‌רק שבהתחלה "הארץ היתה תוהו ובוהו וחושך" בתחילת העבודה שלנו נדמה לנו  ששורר בכל וקשה להשיג מטרות בעבודתינו, מספרת התורה שמיד אחרי תחילת הבריאה "ויאמר אלוקים ויהי אור"- הקב"ה עושה שבאותו מקום חשוך נהיה פתאום אור ולאחר מכן,  נבראו הצמחים החיות והאדם.

    ‌כך גם בחינוך,  כל התחלה לעבודה טובה וקדושה מתחיל בקושי. הילד עדיין לא קנה הרגלים טובים,  רב עם אחותו,  לא מקשיב להורים,  לא מצליח בלימודים… על ההורים להיות איתנים ונחושים לעמוד במטרה,  להמשיך לאהוב, לחבק,  לתמוך,  להאמין,  ולכוון,  להדריך ולעודד ואז אותו דבר אשר היה שרוי בחושך נהייה מואר לפתע,  וזה מהווה התחלה ליצירה ולצמיחה טובה ונעלית יותר. שנזכה לראות רק אור בחינוך ילדינו עד לאור הגדול בגאולה האמיתית והשלימה תכף ומיד ממש.

    (מבוסס על ליקוטי שיחות ב',  עמוד 339)

    חג שמח!!

    חיה גילר- מרצה ומנחת ועוסקת בחינוך מיוחד

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.