• קראון הייטס: מרת רחל לאה הבר ע"ה

    הגדלה

    בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתה של מרת רחל לאה הבר ע"ה, מקראון הייטס, בשנת השבעים לחייה. הותירה אחריה את בעלה הרב שמואל הלוי הבר, ואת בניה ובנותיה, שלוחים ומקושרים לכ"ק אדמו"ר מה"מ • אביה, השו"ב הרב ישראל שמעון קלמנסון ע"ה, מחסידי חב"ד שיצאו מרוסיה, והיה מפורסם ביראת השמים הנדירה שלו, זכה שהרבי היה מקבל ממנו את היין (שנעשה ללא סוכר) לחג הפסח מידי שנה • לכתבה המלאה

    בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתה של מרת רחל לאה הבר ע"ה, מקראון הייטס, בשנת השבעים לחייה. הותירה אחריה את בעלה הרב שמואל הלוי הבר, ואת בניה ובנותיה:

    ר' משה מאניס – קראון הייטס; ר' לוי – קראון הייטס; מרת מנוחה מרוזוב – קראון הייטס; ר' מנחם מענדל – שליח בלונג איילנד; מרת חנה לשס – קראון הייטס; ר' שניאור זלמן – שליח בטוקומה, וושינגטון; מרת יהודית בלומינג, שלוחה בדורהם וצא'פל היל, צפון קרוליינה; ר' יהודה לייב, שליח בווסטצ'סטר, ניו יורק; מרת נחמה ווייזער – קראון הייטס. נכדים ונינים רבים כ"י.

    הותירה גם את אחיה ואחיותיה: מרת מרים בליז'ינסקי, קראון הייטס; הרב מרדכי קלמנסון, קראון הייטס; הרב שלום בער קלמנסון, סינסנטי, אוהיו; מרת ביילא גרינבאום, קליפורניה.

    אביה, השו"ב הרב ישראל שמעון קלמנסון ע"ה, מחסידי חב"ד שיצאו מרוסיה, והיה מפורסם ביראת השמים הנדירה שלו, זכה שהרבי היה מקבל ממנו את היין (שנעשה ללא סוכר) לחג הפסח מידי שנה, היין היחיד שהיה נכנס לבית הרבי והרבנית ובו היו משתמשים לד' כוסות בליל הסדר ובסעודת משיח. וכן היה השוחט המפורסם שהיה עומד ומשמש את הרבי באשמורת הבוקר בערב יום הכיפורים מידי שנה בשנה מאז ה'תשל"ד. לאחר פטירת גבאי בית חיינו ר' יוחנן גורדון, קיבל גם את ה'חזקה' להיות בתפקיד ה'מלקה' כמנהג של ערב יום הכיפורים.

    ויה"ר שתיכף ומיד יקויים הייעוד "הקיצו ורננו שוכני עפר", והיא בתוכם.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.