• באר שבע: הדפסת התניא בבית-ספר חב"ד בנות

    18 | הצג גלריה

    ביום חמישי י"ד כסלו, יום הנישואין של הרבי מלך המשיח והרבנית, זכה ביה"ס חב"ד בנות בבאר שבע, לאירוע מיוחד מכובד ומרומם. לב האירוע התמקד בהדפסת הספר הקדוש בבית-הספר לראשונה. כפי בקשתו הק' של הרבי שידפיסו בכל מקום את התניא. הבאים בשערי ביה"ס חשו מיד באווירת החג הייחודית • לדיווח מלא וגלריית תמונות

    ביום חמישי, י"ד כסלו, יום הנישואין של הרבי והרבנית, זכה ביה"ס חב"ד בנות בבאר שבע, לקיים אירוע מיוחד מכובד ומרומם

    הבאים בשערי ביה"ס חשו מיד באווירת החג הייחודית, את פני התלמידות והאורחים, קידם שער מיוחד שהכריז בנוכחותו כי לא מדובר בעוד אירוע: באולם ביה"ס המאורגן להפליא עמדו שישה מוצגים, מעשי ידי התלמידות. מתברר שביה"ס הפך לשבוע ימים "למפעל התניא".

    כיתה ג' המחישה ביצירתיות את אגף הכתיבה, כיתה ד' את אגף המחקר, כיתה ה' את ההכנה לדפוס, כיתה ו' את ההדפסה, כיתה ז' את ההפצה וכיתה ח' את אגף הדוברות. אי אפשר היה שלא להתפעל מן היצירתיות הרבה והנשמה שהוכנסה במוצגים, שהצליחו להעביר – למבקרים את גודל החשיבות והזכות בלימוד ספר היסוד של חסידות חב"ד.

    לב האירוע התמקד בהדפסת הספר הקדוש בתוך כותלי ביה"ס לראשונה. ידועה בקשתו הקדושה של הרבי שידפיסו בכל מקום אפשרי את התניא ואשר זכות ההדפסה תגן על המקום ויושביו. עם הציוד המתאים ותהליך ההדפסה החל לעיניהם המתרגשות של כל הנוכחים.

    המנהלת הנמרצת של ביה"ס, הגב' איילת ויינטרוב פתחה את האירוע, ובדבריה הסבירה בטוב טעם לתלמידות הצעירות והבוגרות כאחד, את גודל הזכות שנפלה בחלקנו, להעניק לרבי ולרבנית מתנה נפלאה לכבוד היום שקושר את הרבי איתנו, ואותנו איתו.

    לאחר מכן, סיפר הרב זלמן גרליק, מנהל בית חב"ד המרכזי, על היחידות הראשונה לה זכה, בהיותו נער צעיר, עולה חדש מאחורי מסך הברזל, בתאריך י"ד בכסלו.

    הרב רוט שליח הרבי בשכונת 'נאות אלון', לימד את ראשית פרק ל"ב מתוך הדפים הטריים, שזה עתה יצאו ממכבש הדפוס.

    על אף העובדה, שהאולם היה מלא מפה לפה, שרר שקט מוחלט כשכולם מכבדים את המעמד ומודעים לזכות הגדולה בעצם היותנו מקושרים לרבי ונמנים על הלומדים בעקביות בספר התניא.

    את המעמד, כיבדו בנוכחותם: הרב זלמן גרליק, הרב יצחק בן שימול – מנהל רשת גני חב"ד בעיר, הרב רוט, הרב נחימובסקי, הרב קריאף, הורי התלמידות, הצוות והתלמידות. לאחר סיום ההדפסה, עלו הבנות לכיתות ובחברת האימהות למדו בצוותא את המשך פרק ל"ב, את מעגלי הלימוד הובילו מספר אימהות בחן ובעניין. בכתות הגבוהות למדו התלמידות בחברותות בעזרת דפי עזר שהוכנו במיוחד ליום קדוש זה.

    "מפעל התניא" לא "נסגר" בשלב זה, את הלימוד החוויתי תמשכנה התלמידות בכל יום עד לראש השנה לחסידות, באמצעות סרטון יומי, חידה, ופעילות יום יומית שתועבר ע"י שגרירות הכיתות השונות.

    נקל לתאר שמאחורי אירוע כה מיוחד עומדים אנשים מסורים, חסידיים, ובעלי יוזמה להם הודתה האירוע את האירוע שיזמה המורה פנינה קרייף המורה: המנהלת במילים חמות ובברכות רבות, וועד ההורים בראשות הגב' חנה אופן, שארגנה את התרומות הרבות שתרמו הורים רבים בהתלהבות רבה.

    כמו"כ מספר תלמידות שחשו זכות לתת מכספן האישי כדי לזכות בשורה, עמוד או פרק בהדפסה.

    הרכזות החברתיות הגב' מוסי אלישביץ וקורל זילברמן, וצוות המורות המסור שליוו באינטנסיביות את "מפעל התניא" וניהלו את כל האירוע, החל מהתוכן ועד לפרטים הקטנים ביותר. המזכירה המיוחדת הגב' עופרה אבידן.

    אין ספק שפעולה קדושה זו תזרז ותחיש את קיום הייעוד "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" ובקרוב נזכה בהתממשות דברי המשיח לבעש"ט, על שאלתו "אימתי קראתי מר"? – "לכשיפוצו מעיינותך חוצה".









     























    תגיות: , ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.