• כבר לא לבד • טיפול הוליסטי המאחד גוף ונפש

    אילוסטרציה
    הגדלה

    "היום אנשים מחפשים להתחבר לידע של החסידות לא רק באמצעות השכל, אלא גם דרך הלב ואפילו דרך הגוף" * הכירו את גלי'ה אשרוב, מאמנת ומטפלת רגשית בשילוב אמנויות וכלים הוליסטיים שמגלה בתוכנו את הכוחות איתם נצעד לגאולה פנימית ופרטית • באדיבות מוסף עטרת חיה של בית משיח • לכתבה המלאה

     

     

    היום, ברוך השם, החברה הועשרה בקורסים להעצמה אישית ושיטות רבות ומגוונות לטיפול בנפש. גלי'ה אשרוב התברכה בכושר ייחודי להתאים רעיונות מקוריים ויצירתיים בעבודתה עם נשים וילדים ובסדנאות שהיא מעבירה וזוכה להצלחה רבה. בכך היא מגשימה את חלום הילדות שלה וממלאת את שליחות חייה.

    ילדות בצל ה'פצע הלאומי'

    גלי'ה מספרת, "גדלתי בכרמיאל בבית ישראלי טיפוסי. אבי ע"ה היה ניצול שואה שבילדותו היה במרדף תמידי לחפש מקלט עד שהגיע לארץ ישראל בעליית הנוער. אמי תחי' עברה המון קשיים בילדותה בתקופת הצנע, כמו מגורים בפחונים ובמעברות. 'הפצע הלאומי' השתקף בבית ילדותי ותמיד הרגשתי את המטען הכבד שהוריי נשאו בליבם. במידה מסויימת המסע האישי שלי כמטפלת רגשית התחיל כשהייתי בת שמונה, כשמתוך מה שחוויתי במשפחתי פיתחתי רגישות רבה לזולת".

    תשובות לנשמה

    "כשהתחלתי את חיי הבוגרים הלכתי ללמוד פסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, ולאחר מכן עבדתי כיועצת ארגונית. הקמתי פרויקטים עבור ארגונים וחברות גדולות ועזרתי לאנשים רבים לבנות ולשפר את העסק שלהם. למרות המעמד והתנאים הגשמיים הגבוהים לא הייתי יכולה להתעלם מהתחושה שמשהו מאד בסיסי חסר בחיי.

    "בגיל שלושים וארבע עצרתי את הקריירה המצליחה בכדי לחפש תשובות עבור הנשמה שלי. יצאתי לטיול של שנה וחצי להודו ולאחר מכן לארה"ב. עשיתי את המסלול לבד וכמו צעירים רבים הוקסמתי מבתי חב"ד הפרוסים בדרכי – בהם התארחתי. השלוחות כיוונו אותי להגיע ל"מכון חנה" (בקראון הייטס). ברוך השם מיד כשהגעתי, הרגשתי שמצאתי את המעיין שממנו כה השתוקקתי לשתות עוד ועוד… מעין החסידות".

    המשולש: שכל, לב ונשמה

    "לאחר כמה שבועות הייתי חייבת לחזור ארצה אבל חיי השתנו לחלוטין. עזבתי את הקריירה הנוצצת והתחלתי מסלול לימודים בכדי להיות מטפלת רגשית. למדתי C.B.T. בבית הרפואה "תל השומר" ושיטות טיפול נוספות שנתנו מענה למערך המשולש של השכל, הלב והנשמה שהרגשתי שצריך לקבל מענה. הידע שצברתי בתורת החסידות השלים את הכלים המקצועיים ואין לתאר את התרגשותי כשגיליתי ורכשתי כלים חדשים אלו. למדתי ב"בית הספר לתורת הנפש" אצל הרב יצחק גינזבורג והתחלתי ללמד אימון חסידי ב"אור חיה" בירושלים.

    "התחלתי לעבוד כמטפלת רגשית לנשים וילדים ולהעביר סדנאות. היום אנשים מחפשים להתחבר לידע של החסידות לא רק באמצעות השכל, אלא גם דרך הלב ואפילו דרך הגוף. לכן אני מלמדת טכניקות שונות של עבודת גוף–נפש וביניהן עבודה עם נשימות ארוכות ומודעות המביאות רוגע וחיבור פנימה. בנוסף אני משלבת אמנויות שונות כמו נגינה, ריקוד ותנועה בטיפול הרגשי. אמצעים אלו מזרימים חיות חדשה לכוחות הנפש. למשל, פעם הייתה לי פגישה טיפולית עם אישה שדיברה מאד לענין אך המבט בעיניה היה קפוא. בעשר הדקות האחרונות השמעתי לה ניגונים וכיוונתי אותה להזיז את הגוף יחד איתי. עשינו נשימות וכשלפתע היא החלה לבכות הבנתי שהמטען הרגשי שלה מתחיל להשתחרר".

    פרק ב' חב"ד

    לפני שש שנים גלי'ה בנתה בית פרק ב' והצטרפה לקהילת חב"ד החמה ברחובות. גלי'ה מסבירה, "תהליך זיווג שני, במיוחד כשהוא כולל התמודדות של ילדים המסתגלים לבית החדש, הוא מאד מורכב. הכלים שרכשתי מלווים אותי כל הזמן כדי לצלוח את הרגעים הקשים ולצמוח". היום גלי'ה מהווה כתובת לחיזוק, הכוונה וריפוי לנשים וילדים העוברים משברים שונים בחייהם.

     

    הגיע זמן גאולתך!

    כמו מעיין נובע, גלי'ה ממשיכה להתחדש ולהעשיר את הסדנאות להעצמה אישית שהיא מעבירה. "אני עומדת לפתוח קורס, 'אימון * אמנות * אמונה', המיועד לנשים שרוצות לעשות מסע פנימה בכדי לזהות ולהתגבר על החסמים הרגשיים ולהתקדם צעד אחד קדימה לגאולתן הפרטית. השיעורים מבוססים על תורת הנפש לפי שיטת הרב גינזבורג בשילוב כלים אמנותיים וטיפוליים מגוונים כמו דמיון מודרך, ציור, ריקוד, תנועה, ביבליותרפיה ועוד. רעיון זה הגיע מהמסע האישי שעברתי במשך חיי. ברגעים של הצפת רגשות תמיד חיפשתי כמה דקות של שקט ושמעתי ניגונים, רקדתי או כתבתי שירים, וכך ליבי נפתח לשיחה זורמת עם הקב"ה".

    גלי'ה מסיימת, "חז"ל אומרים שבזכות הנשים תבוא הגאולה. בימים אלו, ספירת העומר, אנו במיוחד מסוגלות לעשות עבודה פנימית ולהדליק את האור שבתוך נפשנו… הגיע זמן גאולתנו!".

    אמרה חסידית המלווה אותי: עיני השכל של היהודי כבר מזמן רואות את הגאולה האמתית והשלימה. עכשיו כל שנותר זה לפקוח את העיניים הגשמיות ולראות שהגאולה כבר כאן. (תוכן שיחת הרבי מה"מ פרשת בא, ו' שבט תשנ"ב)

    צידה לדרך: בכוח שלך את יכולה לבחור בכל יום מחדש להכניס גאולה לחייך, למשפחתך ולכל הסביבה.

     

    מאת שרה יוטא גופין

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.