• רשמים של אמא מיום ביקור ב'אורו'

    2 | הצג גלריה

    "תמיד חשבתי שיום ביקור אמהות במחנה "אורו", נועד בשביל הילדות, הן מתגעגעות,רוצות חיבוק מאמא ולהרגיש את המשפחה, קצת ריח וטעם של עוגיות ביתיות, השלמת ציוד ביתי של- בגדים/ מגבונים/ מצעים וכו', להרעיף עליהן מאהבת הבית.." מאת מורן קורס, באדיבות מגזין עטרת חיה של בית משיח • לטור המלא

    תמיד חשבתי שיום ביקור אמהות במחנה "אורו", נועד בשביל הילדות, הן מתגעגעות,רוצות חיבוק מאמא ולהרגיש את המשפחה, קצת ריח וטעם של עוגיות ביתיות, השלמת ציוד ביתי של- בגדים/ מגבונים/ מצעים וכו', להרעיף עליהן מאהבת הבית..

    אך האמת, שהשנה הרגשתי שככל שהבנות גדלות, ונסיונות הדור מתרבים,הביקור נועד בכדי שהאמהות יתחזקו ויתענגו לראות איך בכח המשלח אנו- הנשים הצדקניות (וכל אישה בדורנו היא צדקנית בעצמיות שלה. רק תחשבו חברותי האמהות, עצם זה שהבאנו חיים חדשים לעולם ומגדלות את ילדינו- רק על זה מגיע לנו צלש מיוחד- בדמוי חיוך ענקי ואבהי מהרבי שליט"א! )

    זה ממש לא ברור מאליו להגיע לקעמפ, לחוות ולהתבשם מהעונג הצרוף המוצע לנו מול העיניים- גדודים שלמים של בנות, שיש להן רק מילה אחת בראש שמניעה אותן במשך 11 יום והמילה היא- רבי!  ושאיפתן העמוקה היא- לעשות נחת רוח למשלח!! (וכמובן המשימה שאחרי- היא להמשיך ולהחדיר למשך היום יום)

    כשביתי חזרה מהקעמפ עם שלל האורות המרובים נזכרתי בסיפור על מלך גדול ורם מעלה שהיה בידידות עם הרב יונתן אייבשיץ, יום אחד קרא לו לחדרו, ושאל שאלה שהטרידה את מנוחתו של המלך:" כבוד הרב, לא מובן לי, למה היהודים מקיימים מצוות ה' הרי הוא נתן את התורה בעבר? איך זה קשור להיום? פעם כשה' נתן לכם את התורה- קיימתם אותה אבל מי אומר שהיא רלוונטית לעכשיו?  מהי ההוכחה שהתורה רלוונטית גם להיום? ובכלל מהי ההוכחה  שגם היום ה' קיים?" לפני שהרב אייבשיץ החל לענות, ביתו של המלך נכנסה לאולם, נרגשת ומחוייכת עם תעודת דיפלומה בידיה- בה כתוב שאחרי 7 שנות לימוד היא מומחית בתחום המוזיקה. המלך התרגש ושמח עד מאד, אך פני הרב הרצינו, המלך לא הבין- זהו הרי יום שמח- "על מה ולמה פני הרב רציניות?" "ובכן" ענה הרב: "מי אמר שהבת יודעת אכן לנגן כמו שצריך? בואי הראי לנו, הוכיחי לנו שאכן את יודעת לנגן". הבת נפגעה עד עמקי נשמתה. "מה זאת אומרת להוכיח? הרי התעודה מוכיחה שלמדתי 7 שנים וכעת אני מקצועית בתחום המוזיקה, התעודה היא ההוכחה". כעת פני הרב שבו לחייך במאור פנים. והוא השיב למלך:" זוהי התשובה, העם היהודי, הוא ההוכחה, תעודת הדיפלומה לקיום התורה הנצחית. התורה היא התעודה שלנו מאת בורא עולם ומנהיגו שהוא מנהיג את העולם לא רק בעבר כי אם בהווה וימשיך להנהיג בעתיד."

    ואני הקטנה מוסיפה ואומרת.. קעמפ אורו של משיח זאת הדיפלומה, 'ה'תעודה שאכן הדור שלנו זכאי וכבר כלו כל הקיצין,והגיע זמן גאולתכן! לראות בנות חדורות, שמשיח זה כל ענינן, הייתן צריכות לראותן לומדות ונבחנות בחיות אדירה על הלכות בית הבחירה מקימות בהתלהבות את הוראת הרבי לחיות את עניני הגאולה מתוך שמחה וחיות!

    מי שאומר,חושב או מרגיש שהדור ירוד, שיקפוץ קפיצה חסידית לעומקי הקעמפ, כזאת חיות, התלהבות ודבקות בשיחות של הרבי מתוך שמחה  אמיתית. לראות בנות בנות- עשרה שמתעסקות בקודש ועולות ומתעלות למעלה. זאת גאולה! אין מילה אחרת שיכולה לתאר את המראה הקדוש הנל. על במה זו אני רוצה לברך ולהוקיר בשם כל האמהות את גודל הזכות,הנחת, המאמץ וההשקעה של כל המפקדות, הגנרליות וכל שאר הצוות היקר. ותודה מיוחדת להנהלה המסורה שהשקיעה חשיבה ומאמץ רב בהפקת המערך העצום והמופלא על כל שלל פרטיו המרובים.

    ב"ה שזכינו להתענג על המתיקות החסידית, ההווי האותנטי של בנותינו, החיות הפנימית- שכל רצונן הוא להביא בפועל ממש את משיח צדקינו תכף ומיד ממש!!



    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.