• נגיעה נשית • פרשת וילך

    הגדלה

    מיהרתי לפני טיסה לרבי ולא היה לי זמן לשינויים ולהפתעות. אך גנית התחננה שהשיעור יהיה בלשכתה במקום כרגיל, בבית הכנסת בצריפין, ואף ניסתה ׳לפתות׳ אותי באומרה שיהיה הרבה אוכל "כי הייתה היום בלשכה שלי ׳פריסה׳ לחיילים שהשתחררו״. לבסוף נכנעתי. מתוך הטור השבועי של מירי שניאורסון • לטור המלא

    ״את הסוכריות האלה את לוקחת איתך לרבי״ מתעקשת גנית בתום השיעור שמסרתי בלשכתה בצבא.

    מיהרתי לפני טיסה לרבי ולא היה לי זמן לשינויים ולהפתעות. אך גנית התחננה שהשיעור יהיה בלשכתה במקום כרגיל, בבית הכנסת בצריפין, ואף ניסתה ׳לפתות׳ אותי באומרה שיהיה הרבה אוכל "כי הייתה היום בלשכה שלי ׳פריסה׳ לחיילים שהשתחררו״. לבסוף נכנעתי.

    גנית, קצינה בכירה שנראית זעירה וצעירה בשיער הבלונדיני והחיוך המסתיר אתגרי חיים מורכבים, היא משתתפת נאמנה בשיעורים שלי זה שנתיים. לפני כמה חודשים חוותה גירושים טראומטיים וקשים.

     

    כשהגעתי ללשכתה הצביעה בגאווה אימהית על בחורה מתוקה אך לא מוכרת וללא מדים, וסיפרה שזאת לירון ביתה הבכורה שהגיעה בהפתעה. במשך כל השיעור התבוננה במתח על הבת שהיא כנראה אנטי לכל דבר (ולא רק דבר שבקדושה).

    כשיצאתי מהשיעור ליוותה אותי גנית לאוטו והודתה לי בשמחה. זה כמה חודשים שהבת בחרה לגור עם אביה והתנתקה מאימה, "והיום, דווקא כשהיא הגיעה לבקר, זה היה כל כך "במקום" שיעור התורה" אמרה גנית. ״תראי איך בדיוק דיברת על כל המאבקים והמלחמות והיצר הרע וכיוונת למה שעובר עליי ועל הבת שלי״.

    ואז נתנה לי חופן של סוכריות טופי וביקשה: ״אל תשכחי להחזיר לכאן את הסוכריות אחרי שתניחי אותם אצל הרבי לברכה…״ והן נסעו איתי לרבי.

    **

    הפרשה פותחת במילים ״וילך משה״ שמסמלות את המצב האידיאלי, הליכה והתקדמות מדרגה לדרגה. ההתקדמות בפרשה מיוחסת אומנם למשה רבנו, אך לא רק לו. אצל כל אחת קיים בנפש פנימה ניצוץ משה קטן ולניצוץ הזה פונה התורה בציווי "וילך משה".

    את פרשת וילך קוראים לאחר ראש השנה, שבו נעשה הצעד הראשון לקראת ההליכה וההתקדמות לגאולה השלמה. וזה קשור גם אלינו. איך? אדמו"ר הזקן אמר שכשמשיח יבוא יכתבו עליו בעיתונים. לאחרונה התחלנו לראות פרסומים כאלה, אך זה לא מספיק וצריך לפרסם בכל כלי התקשורת כי משיח כבר פה.

    משיח אינו דמות או תקופה, ימי המשיח הם הנפלאות המתחילות לקרות כעת. אז הנה, יש לך סקופ. תפרסמי שמשיח כבר כאן.

    **

    יום כיפור כבר בפתח, וגנית שוב פותחת את הלב כשאנו נפגשות בשיעור השבועי. היא מקבלת אותי ספקנית: ״בטוח שכחת, אה?" אך הפעם תורי להפתיע. כמו קוסם אני שולפת את שקיק הסוכריות מהתיק ועיניה נוצצות בשמחה. היא משחררת אחת מהעטיפה ומברכת בקול רם ובכוונה ואז פותחת בווידוי שנוגע במתיקותו.

    ״מאמי, אני רוצה לספר לך איך אני מסיימת את השנה שלי. השנה הייתי פחות בהילולות והייתי חזקה יותר בתיקון המידות. ביותר אהבת חינם, להסתכל על הפרט. פחות התעסקתי בדת ויותר בלדון לכף זכות. אמרתי לו (מצביעה לשמיים): "הנה הורדתי ממידת הכעס ולשון הרע ולשמח אותך במנחה זה היה דה-בסט אצלי השנה. זאת הצלחה מבחינתי". גנית משתפת גם בשינוי בהתנהלות החומרית. "קניתי פחות, מיתנתי את עצמי כלכלית." ומסכמת: "לא האמנתי שתזכרי אותי בין כל הנשים שביקשו ממך ברכות".

     

    הרבי הרש״ב נתן סגולה לפרנסה טובה, באמצעות הקפדה בשלושה אירועים מיוחדים בחודש תשרי:

    1.      קריאת הפרק ״לדוד מזמור לה׳ הארץ ומלואה״ מתוך תהילים בסוף תפילת ערבית בליל ראש השנה.

    2.      השקעה והידור בסעודת חג במוצאי יום הכיפורים.

    3.      הוספה והתעלות בשמחה בשמחת תורה.

    כמעט שבוע חלף מראש השנה. אני מזמינה אותך לשבת ולקבל החלטה כמה את רוצה להרוויח השנה, ולנדור לתת את סכום המעשר לצדקה. ליטול ידיים, להדליק נר, ולחתום ולדווח לרבי. כך תקבלי ברכה לעשירות מופלגה וחתימה טובה ושנה טובה ומתוקה.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.