• אחרי החגים מתחילים להתכונן לשנה הבאה • טור כלכלי

    הגדלה

    זהו, זה נגמר. תקופת החגים תש"פ הגיעה לסיומה. איך אומרים? ויעקב הלך לדרכו, וגם הכסף, אבל אם כבר הוצאנו, לפחות העלנו אותו לקדושה. קודם כל, מקווה שנהנתן, ולקחתן איתכן המון צידה לדרך להמשך השנה כולה. כעת שאנו יודעות בדיוק כמה כסף הוצאנו בתקופת החגים, זה הזמן להתחיל להתכונן לשנה הבאה. • להמשך הכתבה

    זהו, זה נגמר. תקופת החגים תש"פ הגיעה לסיומה. איך אומרים? ויעקב הלך לדרכו, וגם הכסף, אבל אם כבר הוצאנו, לפחות העלנו אותו לקדושה.

    קודם כל, מקווה שנהנתן, ולקחתן איתכן המון צידה לדרך להמשך השנה כולה. כעת שאנו יודעות בדיוק כמה כסף הוצאנו בתקופת החגים, זה הזמן להתחיל להתכונן לשנה הבאה.

    אני מניחה שלחלקכן עולה המחשבה: "שנה הבאה? על מה היא מדברת? אפילו עוד לא הסתיים תשרי. אני יותר בקטע של לנקות לפסח. מי חושב על שנה הבאה בכלל? אני אולי נשמעת קצת הזויה, אבל כאן מגיע החלק החכם. אז למה זה כל כך חשוב להתכונן לשנה הבאה כבר מעכשיו?

    ובכן, את ההוצאות האלה אנו גם ככה נוציא, אז מדוע להגיע אל התקופה הזו של השנה כשאנו לחוצות, הלוואות, גמ"חים, כרטיס אשראי וחלוקה לתשלומים? אין צורך בכך. אנחנו מגיעות עם סכום קצוב מראש ומוגדר, יודעות בדיוק כמה אנו נוציא, ובהתאם לכך נוכל להתנהל בצורה חכמה ונבונה.

    אבל שניה, רויטל, מאיפה אני יודעת כמה נוציא שנה הבאה? מה אני מגדת עתידות? אני נביאה? צודקות. מגדות עתידות אתן לא. נביאות בטח שלא, כי הנבואה ניתנה לשוטים, ובטוח שאינכן שוטות. ברם, בגלל שיש לנו מסגרת תקציבית, בהתאם לזה נדע לתמרן, ונלמד להסתדר. הרי לכן דוג': אם החלטנו יותר לארח ופחות להתארח, אז זה אומר שארוחות החג גדלות, נכון? אם כך נקדיש חלק גדול מהתקציב שלנו לטובת הוצאות המזון, כלומר ארוחות החג, ונקזז מהוצאות אחרות של תקופת החגים. רוצים לטייל יותר בחול המועד? נוריד בהוצאות הביגוד או המזון (אפשר יותר להתארח).

    מה קורה אם בכל זאת כל מה שנוכל לחסוך לאורך השנה, רק לצורך הדוגמה, 3000 ש"ח, ועדיין לפי החישובים שלנו, נצטרך להוציא 4000 ש"ח (או כי כך אנו מעוניינים)? מעולה.

    לאורך השנה ישנם כאלה שמקבלים כל מיני מענקים חד פעמיים כאלה. למשל,להרבה שכירים במדינת ישראל מגיע מענק עבודה, או מה שנקרא בשפת העם, מס הכנסה שלילי. אפשר להפריש בצד את כולו או חלקו לטובת הוצאות החגים. עוד דוג', בית הבראה שלרוב מקבלים בקיץ. שוב נפריש חלק או את כל הסכום לטובת הוצאות החגים.

    רוצות לחסוך יותר, ואין לכן כל כך הרבה מענקים חד פעמיים שאתן זכאיות להם? בואו נגדיל הכנסות, ולא אני ממש לא אומרת לעבוד כל יום שעות נוספות.

    אפשרי בהחלט, תמורת שעות בודדות בחודש, לייצר הכנסות אקטיביות צדדיות למיניהן. נצלו את הכישרונות שלכן, ידע, תחביבים ויצירתיות. עוד דרך? כיום במאה ה-21 יש לנו שפע של דרכים לייצר הכנסות פאסיביות שאף הן דורשות מעט מאד השקעת זמן כגון הכנסות דרך האינטרנט.

    אז כפי שכבר הבנתן, מעכשיו תתכוננו לשנה הבאה. תחסכו, ותגיעו עם מסגרת תקציבית בטוחה אל אחת התקופות המעמיסות ביותר על משק הבית הישראלי, ושכל חברות האשראי, על כל סוגיהן, ישכחו מאיתנו.

    חורף בריא

    רויטל מרקוספלד, מאמנת ויועצת לכלכלת משפחה.
    ליויי כלכלי וסדנאות
    054-4562647.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.