• גילויים של 770 • טור מרגש

    הגדלה

    כבר שנים שאת תשרי (אצל הרבי) אני זוכה לחוות רק דרך החצי השני שלי... קרוב לעשר שנים, שבעלי טס בקביעות לסוכות, והזכות שלי היא לאפשר לו את זה. השנה, על אף שלא הייתי 'מהחוזרות' זכיתי להשתתף בהתוועדות חוזרות מהרבי, בזכות יומולדת של חברה, שזכתה 'להיות שם' ולהיוולד מיד אחרי החגים. • לטור המלא | התמונה באדיבות הצלם חיים טויטו |

    ב"ה

    גילויים של 770

    כבר שנים שאת תשרי (אצל הרבי) אני זוכה לחוות רק דרך החצי השני שלי… קרוב לעשר שנים, שבעלי טס בקביעות לסוכות, והזכות שלי היא לאפשר לו את זה.

    השנה, על אף שלא הייתי 'מהחוזרות' זכיתי להשתתף בהתוועדות חוזרות מהרבי, בזכות יומולדת של חברה, שזכתה 'להיות שם' ולהיוולד מיד אחרי החגים.

    ושם, שם באמת יכולתי לחוש ולחוות מעט תשרי מהו. הסיפורים קלחו, החוויות והטעם… טעם גן עדן עלי אדמות.

    אך יותר מכל תפס אותי סיפורה של בחורה צעירה. הוריה אינם שומרי מצוות לעת עתה, והיא, יחד עם שתי אחיותיה, עשו את הדרך העולה בית קל. הפעם, זכות הייתה לה להיות לראשונה אצל הרבי בחודש החגים.

    היא תיארה בהרחבה את ההכנות שעשו לה – סיפורי הצפיפות, הספסלים, הריקודים. בעיקר, אמרה, תיארו והגישו את הדוחק וההמונים, שיוצרים את האווירה.

    "כשהייתי שם, תהיתי לעצמי למה הכינו אותי דווקא לצפיפות. הרי יותר מכל זה הקדושה, הרוחניות, תחושת גן העדן? אך הבנתי, שאת זה פשוט אי אפשר לתאר. זו חוויה שאתה יכול רק לחוש בעצמך".

    היא שיתפה שהיו לה הרבה מאוד גילויים מהרבי ("ביקשתי מהרבי שימלא אותי בגילויים, כי אני צריכה הרבה כוח למשך השנה"), וחלקה אתנו את המיוחד שבהם:

    "ישבנו כמה חברות ב-770. אחת מהן העלתה שאלה מעניינת, שרק תשרי יכול לייצר: אם אכן הרבי פה אלא שאיננו רואים אותו, האם פירוש הדבר, שהרבי אומר שיחות ומאמרים, רק שאיננו זוכים לשמוע?

    דיברנו על כך שהעובדה שאיננו שומעים אינה מעידה שהתורה אינה יורדת לעולם בדרך כלשהי, ובבוא העת, בגאולה נזכה לתפוס זאת בחושים הגשמיים שלנו.

    השיחה הלכה והעמיקה – באיזה אופן הרבי נמצא ב-770? דיברנו על השביל, חלוקת דולרים וכו'. שיחה שכל תשראי ממוצע נקלע אליה לפחות פעם אחת במהלך החודש.

    אחת הבנות סיפרה, שיש סרטון שמישהו צילם לפני מספר שנים, ובו רואים את השביל ולשבריר של שניה בסרטון נצפית דמות שעוברת בשביל וממש נראית כמו הרבי.

    ראינו את הסרטון והתפלמסנו עליו.

    למחרת, נשארתי עדין אחוזת מחשבות. הדבר לא נתן לי מנוח. חברה שלי ואני החלטנו לכתוב לרבי ולשאול מה העניין בסרטון הזה והאם באמת הרבי בסרטון.

    קיבלנו את המענה הבא, ככתבו וכלשונו:

    "במענה על מכתבו מי"ט סיון בו כותב איך שזכה לראות את פני הקדש של כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) נ"ע וגם זכה לשמוע ממנו תורה. כיון שכפי מכתבו היה זה בחג השבועות, ואף שכנראה ממכתבו אינו זוכר בבירור התורה ששמע, אבל הרי ידוע המובא בכמה מקומות והביא זאת רבינו הזקן בעל השו"ע והתניא לפסק הלכה בהלכות ת"ת שלו (פרק ב' סעיף יו"ד) וזה לשונו: לעתיד לבוא יזכירוהו כל לימוד ששכח מחמת אונסו כו' וגם עתה הנה זאת התורה היא העולה למעלה כו' השכחה באה מצד הקליפה ואינה מגעת לינק אלא עד הכסא כו'. שמזה מובן שלמעלה בתורתו לא שלטה השכחה כלל וכלל…

    …מוסף גם פה קטע משיחת ש"ק מברכים סיון. אשר באמת תוכנו כל השנה זמנו הוא. מאחר שנתינת התורה ובמילא גם קבלת התורה היא בכל יום, וכנוסח הברכה נותן התורה לשון הווה. ומהראוי לפרסם תוכנו בחוגים היותר רחבים באופן המתאים.

    בברכה".

    *

     

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.