• והפעם נדבר על… סוגי שפות • איטא וולמן

    5 | הצג גלריה

    שפה זה איך שאנחנו מתקשרים. שפה יכולה להיות מילולית, דרך הגוף, ויש עוד שלל דרכים לומר משהו. במצמוץ עין אני יכולה להעביר מסר וכן גם ע"י כיוון פנים, עקימת שפתיים או שפשוף ידיים. לפי מחקרים שונים, אפילו לתאומים לפעמים יש שפה משלהם! • לכתבה



    שפה זה איך שאנחנו מתקשרים. שפה יכולה להיות מילולית, דרך הגוף, ויש עוד שלל דרכים לומר משהו. במצמוץ עין אני יכולה להעביר מסר וכן גם ע"י כיוון פנים, עקימת שפתיים או שפשוף ידיים. גם לחיות יש שפה משלהן. לפי מחקרים שונים, אפילו לתאומים לפעמים יש שפה משלהם!

    אבל מה עושה שפה? מה גורם לה להיות משהו שנותנת לנו לתקשר?

    שפה נותנת לנו חיבור, ביטוי. במקום שכל אחד יחיה בעולמו, שנבין לפחות מעט מעולמו של השני.



    שפות אהבה:

    יש שיטה פסיכולוגית שנקראת 5 שפות אהבה. אם תדברי עם סיני בערבית הוא לא יבין מילה. ככה, למרות שיש לנו כוונות טובות, לפעמים אנחנו מדברים לשני בשפה הלא נכונה. כל בן אדם יש לו שפה אחרת. וכל אחד מרגיש "פגוע" ממשהו אחר. ולכן, במערכות יחסים, חברויות, משפחה וזוגיות, כדאי לדעת את שפת אהבה של השני כדי שנוכל לתת לו את מה שהוא צריך, ולדבר אליו בצורה שירגיש אהוב.

    יש 5 שפות אהבה עיקריות: מעשים ושירות, מגע, מילים טובות, זמן איכות ומתנות.

    מעשים ושירות: לפעמים קונים לשני מלא מתנות יקרות, אומרים מלא מילים טובות. והשני רק צריך שתבשל לו. שתכיני לו את הכריך למחר. ככה הוא מרגיש שדואגים לו ומרגיש הכי אהוב! זה שפה מאד נפוצה אצל גברים.

    מגע: יש כאלו שרק חיבוק חם וזהו, זה מספיק. המגע החם, בגלל שהוא פיזי מעניק לשני הרגשה שאתה פה.

    מילים: יש כאלו שצריכים לשמוע מילה טובה. לשמוע שאת גאה בהם. לשמוע שהם אהובים, חשובים, ראויים. שפת אהבה שלהם היא מילולית.

    זמן איכות: זה כשהשני צריך להרגיש שאת רואה אותו. רוצה להיות איתו. באמת נמצאת שם. זה יכול להיות הזמן שיוצאים ביחד, זמן שיחה, או כל זמן איכות אחר. אגב, שפת אהבה זו הינה מאד נפוצה אצל נשים כשפה עיקרית. אני שומעת לפעמים נשים אומרות: שלא יקנה לי, שרק יקשיב לי וירצה לבלות איתי זמן.

    מתנות: אם תקנה להם משהו הם ירגישו בעננים: הפרחים האלו עשו לה את היום. השוקולד שקנית לה חימם לה את להב. "וואו", חשבו עליי.

    לכל אחד יש את השפה העיקרית שלו.

    איך תדעי מה שלך? ומה של חברתך? בעלך?  על דרך השלילה. מה הכי מעצבן אותך שבעלך לא עושה? מה הכי מפריע לאמא שלך שאת עושה או לא עושה? נסי לחשוב, לא כדי לשפוט ולכעוס, אלא כדי לגלות מהי שפת האהבה שלך. כיצד את מרגישה הכי אהובה. ככה, תוכלי לשתף את השני, הוא ידע יותר למה את זקוקה וכולם ירגישו יותר שמחים ואהובים.

    כולנו צריכים את הכל. אבל לכל אחד מאיתנו יש שפת אם. גלי את שלך ושל הקרובים אלייך ותוכלי לנהל מערכות יחסים שמחות, אהובות ובריאות יותר.



    שפה ביהדות:

    ישנם 3 דברים שהבדילו את עמ"י ובזכות זה נגאלו ממצרים. לא שינו את לבושם, את שמם. ולא שינו את לשונם.

    שפה זה משהו שמייחד אותנו. כאנשים. כאזרחי מדינה מסוימת . ובמיוחד כיהודים.

    שפה מחברת אותנו. נדבר למישהו בשפה שלא מבין זה לא משנה כמה נהיה אמיתיים ומעניינים ובעלי רצון טוב. זה לא השפה שלו.

    השפה שבה הקב"ה ברא את העולם היה בלשון הקודש. זאת אומרת שזה לא עוד שפה. זה בריאה. כל אות בתורה יש לה משמעות.

    זה קצת יכול לתת לנו מושג של שפה לא רק בתור דיבור ותקשורת, אלא בתור יכולת לברוא. כל מה שאני אומרת בורא משהו. כל דבר שאני זורקת יש לו משמעות. המילים שלנו חשובות. זה לא סתם. בעולמות העליונים, המילים שלי הופכות למציאות.

    ומהי השפה שלנו עם הקב"ה? איך אנחנו הכי יכולות לתקשר איתו שיבין אותנו? ואנחנו נבין לו מעט ממנו? זה התורה ומצוות. ככה הוא אמר שנוכל להתחבר אליו ולחבר אותו אלינו. זה שפת האם שלנו איתו.



    תכל'ס:

    דברי בשפה של הקב"ה. הוא מבין הכל, אבל כל מצווה הכי מחברת אותך איתו והוא איתך. אז תתקשרי איתו. דברי בשפות אהבה של המשפחה וחברות שלך. תבדקי מהם, תבררי ותתחילי לדבר. תראי איך מערכות היחסים שלך נהיות טובות ואוהבות יותר. תזכרי שלכל מילה שלך יש משמעות. למילה של יהודי יש כח. יש לך כוח לברך. יש לך כוח לברוא. נבראת בצלמו של הקב"ה.

    אז קדימה, בואי נתחיל להבין אחד את השני יותר. בואי נשתמש בכוח השפה שלנו לטובה, בואי נתחבר לה' בשפה שלו.

    בואי נתחיל לדבר בשפת אם.

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.