• מנהלת ביה"ס האינטרנטי במסר מיוחד

    הגדלה

    במצב של האנדרלמוסיה הכללית השוררת בשל נגיף הקורונה, כשהילדים מטפסים על הקירות, ההורים משוועים לדרך לסדר את היום ולהרגיע את המצב בבית. בתור שליחת הרבי במומביי החיים שלי הצריכו ממני ליצור, כמו להרבה שליחות של חב"ד בעולם, מערכת חינוך ביתית. בנוסף זכיתי ואני מנהלת מערכת חינוך אונליין לילדי השלוחים של חב"ד ברחבי העולם, ויש לי טיפים שיעזרו לכם לסדר את היום • לקריאה

    אלישבע רוסו, ישראל היום

    במצב של האנדרלמוסיה הכללית השוררת בשל נגיף הקורונה, כשהילדים מטפסים על הקירות, ההורים משוועים לדרך לסדר את היום ולהרגיע את המצב בבית. בתור שליחת הרבי במומביי החיים שלי הצריכו ממני ליצור, כמו להרבה שליחות של חב"ד בעולם, מערכת חינוך ביתית. בנוסף זכיתי ואני מנהלת מערכת חינוך אונליין לילדי השלוחים של חב"ד ברחבי העולם, ויש לי טיפים שיעזרו לכם לסדר את היום.

    מערכת כתובה

    בנו לעצמיכם מערכת שעות ופעילות כתובה. כל פעילות רגילה הכניסו לתוך טבלה לפי שעות. השקמה, מקלחת, הכנת ארוחת בוקר ועוד. השתדלו לעשות מכל פעילות שגרתית עניין ולשתף את הילדים בפעילות. לדוגמא, במקום מקלחת מהירה תוכלו לקחת את הזמן ולתת לילדים לשחק באמבטיה. כמובן לשמור על חיסכון במים כדי לשמור על הכנרת מלאה ונהדרת.

    עכשיו כשיש לכם מערכת שיש בה זמנים לקימה, ארוחות והתארגנות שבשגרה, יש לכם משבצות שצריך למלא. הגדירו פעילויות כגון: לימודים, משחק מחשב, משחקי קופסה, הכנת עוגה, ספורט, ריקוד, מוזיקה ושיר, קריאה בספרים וכדומה. שבצו את הפעילויות בתוך המערכת.

    חשבו בכל ערב איזה תכניות אתם מעוניינים לבצע מחר, תחת הכותרות שהגדרתם במערכת.

    אפשר להכין מערכת גדולה ומקושטת יחד עם הילדים ולתת לכל ילד להיות אחראי על פעילות.

    מדפסת מדפסת מדפסת

    אם אין לכם מדפסת, השתמשו בזו של השכנים. אל תחסכו בהדפסות. אם לא הספקתם להשתמש במה שהדפסתם היום, בטח יהיה מספיק זמן מחר. הרשת מלאה בדפי עבודה ודפי צביעה חינמים מכל סוג ולכל גיל. השתמשו בהם.

    תיצרו, וכמה שיותר

    יעדו קופסה לציוד, קשטו אותה ועשו לה כבוד. אספו מרחבי הבית מכשירי כתיבה וציוד בית הספר, דבק, מספריים, ודפים צבעוניים. אם יש לכם פריטים כמו פייטים, מקלות ארטיק, מחוררים, חוטים, סיכות מתפצלות, צדפים קטנים וכדומה הכניסו גם אותם לקופסה. אין צורך לפזר את הפריטים בבלגן. ניתן לארגן כל קטגוריה בשקית אוכל. תוכלו לצרף גם דברים נפסדים כגון חתיכות בד, גלילי טישו ומכל הבא ליד.

    את כל הציוד אפסנו בקופסה שהכנתם. אל תתנו לאביזרים להתפזר בבית. את הקופסה הוציאו לשימוש רק תחת אחת הכותרות במערכת שהכנתם. כמו כל דבר צריך להשאיר טעם טוב לפעם הבאה ולכן אל תתנו לקופסה הזו לאבד את הייחודיות שלה.

    שימוש במסכים? לגיטימי, אך נצלו זאת לטובתכם

    הגבילו את השימוש במסך לזמנים מוגדרים והיו עיקשים לפחות כמו הילדים שלכם כשמגיע הזמן לסיים.

    תהיו כנים עם עצמכם. אם אתם רוצים שעה של שקט אל תגידו לילדים שלכם שעוד רבע שעה הם צריכים לשחרר את המחשב. תתנו לעצמכם את הזמן אבל כשהזמן מסתיים עמדו על כך שהילד שלכם עוזב את המחשב.

    כשאתם נותנים לילדכם לשבת על המחשב הגדירו את הפעילות. אני ממליצה לכם למצוא ברשת כיתות אונליין או פעילויות אונליין חינוכית אחרת. הירשמו לאתרי פנאי איכותי כמו האתר של צבאות השם, ערוץ מאיר לילדים וכדומה, ניתן להשתמש גם בתכנים שמשרד החינוך מציע.

    העצה הזו תעזור גם לכם וגם לילדים שלכם. תוכלו להשתמש במסך כפרס על התנהגות טובה במקום להמציא פרסים ותמריצים יש מאין.

    שחקו במשחקי קופסה

    עדיף לשחק במשחקי קופסה על פני רובוטים, ודמויות אקשן אחרות. קאפלה, קליקס ולגו יעסיקו את הילדים שלכם הרבה יותר.

    עטפו כל קופסת קרטון בסלוטייפ עבה כמה פעמים מכל צד כדי שהקופסה תהפוך לעמידה. אני נוהגת כך גם בקופסאות של עפרונות צבעוניים וכל מארז מקרטון.

    דאגו שהילדים אוספים את המשחקים כדי שיהיה לכם איך להעסיק אותם גם מחר.

    והעיקר לנשום עמוק

    עמודה במערכת שהכנתם תוקדש לצל״ש עבורכם. בסוף היום, כשאתם מתכננים את היום הבא, תכתבו לעצמיכם בטוש ענק זורח: כל הכבוד!!!! תנו לעצמיכם פרסים על יום נעים שעבר בשלום!

    הכותבת היא מנהלת בית הספר משיח קידס אונליין, בית ספר אינטרנטי של שלוחי חב"ד בעולם

    תגיות: ,

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    תגובה אחת

    1. חנה לוי
      י״ב באב ה׳תש״פ (02/08/2020) בשעה 10:21

      אני ממש אוהבת ללמוד שם

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.