• מהי העצה של הרבי להצליח בחינוך הבנות

    הגדלה

    "אחד מאברכי חב"ד פנה אל כ"ק אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש ושאלו: מאיזה גיל צריך לחנך לצניעות וכיצד? ענהו: לך ותשאל את פלוני בן פלוני (ונקב בשמו של אחד מחסידי חב"ד) שהצליח בחינוך בנותיו. הלה נזהר בחינוכם של בנותיו מגיל רך ביותר, בהלבשת בגדים צנועים ביותר. הוא זכה - ברוך השם - שכל בנותיו נישאו - ברוך השם - לרבנים גאונים וחסידים" • ללימוד

    מדברי הרבי:
    באיגרת קודש עמד הרבי על היבט נוסף הנובע מחוסר לימוד וידיעה בנושא זה, וזה לשונו הקדוש (בתרגום חופשי):
    "ישנם כאלה, שמחמת חוסר ידיעתם בתורה בכלל, ובנושא הצניעות בפרט, סבורים כי הדינים, התקנות והמנהגים הקשורים בצניעות, "מגבילים" את האישה היהודייה, שוללים ממנה את זכויותיה החברתיות, או פוגעים בכבודה, וכיוצא בזה. זאת תפיסה מופרכת לחלוטין, האמת הפוכה לגמרי: תורתנו הקדושה, וחכמינו זכרונם לברכה, מדגישים פעמים אין ספור את הכבוד והפאר של הבת והאישה בישראל, ותקנות רבות הונהגו במיוחד כדי להגן ולשמור על כבודן וחשיבותן" (אגרות קודש חכ"ו עמוד שכה, האגרת מתאריך ז' אד"ר תש"ל), ההדגשה אינה במקור.(מתוך חוברת של הרב בסטריצקי שליט"א)

     

    "אחד מאברכי חב"ד פנה אל כ"ק אדמו"ר שליט"א מליובאוויטש ושאלו:
    מאיזה גיל צריך לחנך לצניעות וכיצד?
    ענהו: לך ותשאל את פלוני בן פלוני (ונקב בשמו של אחד מחסידי חב"ד) שהצליח בחינוך בנותיו.
    הלה נזהר בחינוכם של בנותיו מגיל רך ביותר, בהלבשת שמלות ארוכות שתכסינה את הברך בעת הישיבה, בשרוולים שיכסו את המרפק ובגרביים ארוכות. הוא זכה – ברוך השם – שכל בנותיו נישאו – ברוך השם – לרבנים גאונים וחסידים".
    (ספר 'מדריך לאמהות בחינוך', הרב יוסף הרטמן, עמ' 82 ועמ', ספר "הצנע לכת" עמ' תכד)

     

    הלכה למעשה מתוך חוברת של הרב ביסטריצקי שליט"א:
    כיסוי הזרוע
    מה צריך להיות אורך השרוולים?
    הגמרא אומרת: "אישה הטווה בשוק ומגלה זרועותיה לבני אדם" עוברת על דת יהודית (מסכת כתובות דף עב עמוד ב).
    בפוסקים כתבו שהטעם לכך הוא משום שבחלק העליון של הזרוע (= בין הכתף והמרפק)
    יש כח חזק לעורר תשומת לב, לכן יש להקפיד ולכסותו בכיסוי תמידי, ע"י שרוולים המגיעים קצת אחרי המרפק (ראה בספר לבושה של תורה סימן מא בהרחבה).
    כמו כן יש להקפיד שלא תתגלה הזרוע גם במצב שמכופפים את היד, כשמרימים את היד, או כאשר עוסקים במלאכה בה מפשילים מעט את השרוולים (כגון לישת בצק, רחיצת
    כלים וכדומה).
    ומטעם זה אין ללבוש בגד עם שרוולים רחבים – אף שמכסה את כל היד – משום שכאשר תרים ידה, ייפול השרוול ותתגלה הזרוע. דוגמא מצויה היא בנסיעה באוטובוס, שכאשר
    עומדת ומחזיקה בידית השרוול גולש.
    חשש נוסף בשרוולים רחבים הוא: כאשר שמגביהה ידה, הרי מפאת רוחב השרוול, ניתן לראות דרכו מקומות מכוסים שהיא עצמה איננה רוצה שיראו אך אינה מודעת לכך.

     

    יישר כח, זכית ללמוד הלכה! בזכותך תבוא הגאולה!

     

    ואם את רוצה לשמוע עוד הלכה והשקפה מדברי הרבי, תחייגי ל-0733824197, (נשים, או ווטסאפ למספר 0526761787), 0733834644 (בנות יסודי,ז-ח) וכולנו ביחד נזרז גאולה!
     

    "סבורני שנושא צניעות חייב לעמוד כאחד מן הנושאים הראשיים של סדר היום, בחוגים יהודיים אחראיים. כגוף מרכזי של כל סניפינו של נשי ובנות חב"ד בחלקים שונים בעולם – במיוחד חובתכם הדחופה ברגע זה – לצאת במבצע צניעות אינטנסיבי"  (אגרות קודש חלק כ"ו)

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.