• לנשים ובנות: "לשאוב שמחה לכל השנה כולה"

    הגדלה

    היא מוכרת בתחום הצילום ויחסי-ציבור במגזר הנשי, ולא פעם צילומיה היפהפיים מרוחים לתפארה על שערי "עטרת חיה", אך לאודליה ש' יש תחביב נוסף, כמעט מחתרתי, להיות dj באירועים לנשים ונערות בלבד · מה שמייחד את אודליה כ-dj הינו אוסף הקלטות בלעדיות מהופעות של אומני חב"ד מוכרים אותן היא עורכת למחרוזת ייחודיות של ניגוני חב״ד בקצב מהפנט • לכתבה המלאה

    מלי קופצ'יק / עטרת חיה

    אירוע מוצלח תלוי הרבה במוסיקה שמלווה אותו וגורמת לקהל או להיסחף לכיוון רחבת הריקודים, או להישאר נטועים במקומותיהם… אודליה מוכרת כצלמת של כינוס השלוחות ואני תוהה איך נכנסה למיזם הזה של ביצוע מוזיקלי ב'שמחת בית השואבה' לנשים ובנות.

    "כבר שנים שאני עוסקת ב-dj למסיבות במיוחד לנשים" אודליה פותחת: "הכל בעצם התחיל ב"אור חיה" בירושלים, עבדתי שם במשך שנים במחלקת הצילום והיח״צ. שנה אחת אירגנתי יחד עם המדריכות פעילות לבנות המדרשה שנשארו ב'תשרי' בארץ ישראל ולא טסו לרבי. לפעילות הזמנו dj מבחוץ, שתרקיד את הבנות. באיזשהו שלב ראיתי שהבנות פחות רוקדות כי השירים שהם רצו – 'בדיוק כמו "שמחת בית השואבה" אצל הרבי' – בדרך כלל, פלייליסט כזה לא נפוץ אצל dj ממוצעת בשוק עדיין… בהשגחה פרטית היה לי דיסק און קי שבו היו הניגונים והשירים, אז שמתי להן אותו.

    ובאותו רגע קלטתי, שבעצם למה עד עכשיו אין 'שמחת בית השואבה' לנשים?!

    "שנה לאחר מכן, אירגנתי ב"אור חיה" 'שמחת בית השואבה' לנשים ובנות. שמתי במרפסת רמקול שפנה לבחוץ ושלט גדול – 'שמחת בית השואבה לנשים ובנות' ובאו המון נערות ובנות שעברו ושמעו את המוזיקה, אפילו אימהות וילדות קטנות שטיילו בירושלים לרגל חג הסוכות ושמעו את הצלילים, נכנסו והצטרפו לריקודים! מאז החלטתי לעשות זאת כל שנה. ב"ה, לאט לאט העניין צובר תאוצה, מדרשת "אור חיה״, בתי חב"ד וארגונים שונים במקומות נוספים ברחבי הארץ מארגנים ארועי 'שמחת בית השואבה' לנשים ובנות בלבד".

    מה הייחודיות של ארוע כזה שאינו נפוץ כל כך במחוזותנו? אני שואלת את אודליה והיא מסבירה כי זו פעילות המתקיימת בחול המועד ומתאימה לאמא, לילדה ולנערה גם יחד, "פשוט לבוא ולרקוד ובאיזשהו מקום להתחבר לסגולה של 'שמחת בית השואבה' – שזה לשאוב שמחה לכל השנה כולה".

     

    חג האסיף – מחבר ומאחד

    בשונה מחתונה או אירוע חברתי, 'שמחת בית השואבה' אינו אירוע המופנה בדרך כלל לקהל יעד ספציפי. לכן ל'שמחת בית השואבה' מזדמן לא פעם קהל שהינו זר זה לזה. איך נשים ובנות שאינן מכירות בהכרח זו את זו זורמות ומתחילות לרקוד יחד? אני מתפלאת. "מה שיותר מדהים זה" מסכימה איתי אודליה, "ש'בשמחת בית השואבה' הרחבה כל הזמן מתחלפת, כל הזמן יש תנועה… כל פעם שאני מרימה עיניים לרחבה, אני רואה קבוצה אחרת של נשים רוקדת.

    פשוט כולן נשאבות לצלילים שמגיעים עד לבחוץ, ונכנסות פנימה לרקוד.

    בפשטות, רואים חיבור ואחדות גם אם לא מכירים – זה משהו שראיתי שקיים במיוחד בסוכות" מדגישה אודליה, "אפילו יותר ממסיבות פורים. פשוט החג הזה מאחד את כולנו".

     

    כוחה של שמחה

    "קודם כל", מבהירה אודליה, "לא צריך הרבה סיבות לגרום לנשים ובנות לרקוד. במשך השנים, ראיתי בחוש – במסיבות במהלך השנה שיוצא לי לקחת חלק בתיקלוט כ-dj – שנשים מגיבות מאוד מהר למוסיקה ומאוד אוהבות לרקוד וזה גורם להן להרגיש מיידית שמחה! מפליא לראות את החיוכים והעיניים הבורקות ברחבה, כשנשים רוקדות לצלילי מוסיקה חסידית ובפרט של ניגוני חב״ד, החיבור לעולם השמחה הוא מיידי ומורגש, נראה לי שלא משיגים זאת אפילו בלימוד או התוועדות. ריקוד זה משהו יותר גבוה ונעלה!".

     

    איפה משיגים את השירים האלה?!

    מסתבר כי גם המשתתפות נהנות ומרוצות יעידו הפידבקים אותם היא מקבלת מהמשתתפות באמירות כמו "מתי המסיבה הבאה?" או: "וואו בחיים לא נהנינו ככה!"… וכשמגיע גם קהל נשים ובנות שלעת עתה לא שומרות תורה ומצוות ורוקדות מוסיקה חסידית הן אומרות "אף פעם לא נהנינו ככה! איפה אפשר להשיג את השירים האלו?"…

     

    לרקוד כל השנה

    אודליה מסכמת כי התוכניות השנה מתמקדות ב"להרחיב את מעגל הרוקדות, לפרסם את עניין 'שמחת בית השואבה' כך שעוד נשים, בנות וילדות תבואנה לרקוד. והמטרה הכללית – שלפחות פעם בחודש – נשים תרקודנה בכל מקום בארץ. חשוב שנהיה שמחות!".

     

    'שמחת בית השואבה' בחג הקרוב תתקיים כרגיל במדרשת "אור חיה" בירושלים, לגבי מוקדים נוספים יש לעקוב אחר הפרסומים כאן באתרנו "נשי ובנות חב"ד".

    אודליה: 052-5834538

     

     

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.