• כשכולנו יותר בבית זה הזמן לדעת 'איך לבשל עם הילדים'

    הגדלה

    שילוב של הילדים מגיל צעיר בשגרת עבודות הבית היא פעולה חשובה גם ברמה החינוכית, גם ברמה הפרקטית ובעיקר דרך מצוינת להצליח לסיים את כל המטלות הפנים ביתיות • לקריאה

    שילוב של הילדים מגיל צעיר בשגרת עבודות הבית היא פעולה חשובה גם ברמה החינוכית, גם ברמה הפרקטית ובעיקר דרך מצוינת להצליח לסיים את כל המטלות הפנים ביתיות במקביל להשגחה על הילדים. לפעמים אפשר אפילו לומר בזהירות שמציאת כל הזוגות של הגרביים הבודדים או פריקת המוצרים שהגיעו מהחנות יכולה להיות הרבה יותר מעניינת מצפייה או ממשחק בעל עשרות חלקים והוראות הרכבה מסובכות יותר מאלו של טיל החץ.

    גם בישול זו משימה שאי אפשר להתחמק ממנה ביום יום, ואחת הדרכים היותר נעימות להעביר את הזמן עם הילדים.

    כמה, למה ומתי?

    בבואכם לבשל עם ילדים מומלץ לא לעשות את טבילת האש בדיוק לפני ארוחה ממש חשובה. מומלץ גם להתחיל עם ילד אחד, ולא לנסות לתקתק ארוחת שלוש מנות עם הילד, שני החברים מהגן, האחות הפעוטה ועוד כמה נספחים. ובכלל, לתת לאירוע הזה מספיק זמן ומקום ושקט נפשי כדי שיישאר טעם של עוד, תרתי משמע.

    הכנת כדורי שוקולד  למשל, היא פעילות מצוינת – הילד יכול לשבור את הביסקוויטים ולא להאמין שנותנים לו לעשות פעילות כל כך אגרסיבית – ברשות. גם את ספירת הכפות של הקקאו והסוכר הוא יכול לעשות, בעזרתכם. קחו בחשבון שתמיד, ולא משנה בן כמה הילד, תישארו עם הקטע הדביק של לגלגל את הכדורים ולהדביק להם את הקוקוס והסוכריות הצבעוניות. בשלב הזה הילד כבר מאד עייף או מאד מתעצל והולך לנפוש. אל דאגה, הוא יחזור לעצמו ברגע שתודיעו שכדורי השוקולד מוכנים.

    סלט

    משם אפשר להתקדם, בכל פעם קצת: ילדים קטנים לחלוטין יכולים לשטוף את עלי החסה (רצוי בקיץ, כשחם והרצפה מתייבשת מהר), ולקרוע אותם לפיסות קטנות. הם יכולים לגזור את הפטרוזיליה עם מספרים קטנים. לפזר את הפירורים על עוגת הפירורים וכל פירורים אחרים איפה שרק צריך.

    שניצלים

    בהמשך אפשר לעבור לעבודות קצת יותר מתקדמות, תלוי בילד, במידת שיתוף הפעולה שלו והסבלנות שלכם – לטבול את השניצל בביצה ולהעביר לצלחת פירורי הלחם. להכין את הרוטב לסלט. למעוך את הפירה. להקציף שמנת מתוקה.

    עריכת השולחן

    ככל שהילד גדל, אפשר לתת לו משימות מורכבות יותר, שכוללות שימוש בכלים חדים ובאש גלויה. בשלב הזה אפשר לנסות לעבוד גם כמשפחה. חלומות זה דבר מצוין אבל חשוב לזכור שהרבה טבחים במטבח אחד זה מתכון מצוין לכעסים, ריבים, ביצים שנשברות על הרצפה וסירים שנשרפים. לכן, נסו לתאם את לוחות הזמנים של הכנת האוכל. אם נהיה צפוף, או חלילה גם האח הקטן רוצה פתאום לעזור, כדאי לספר להם שמשימת סידור השולחן היא משהו שרק אנשים מבוגרים ומאד אחראיים יכולים לעמוד בה. הכינו בכל פעם סוג אחר של כלים באזור שנוח להגיע אליו ולא כרוך במעבר בקו השמן הרותח. ככה הילד יעשה אי אלו סיבובים עד שכל השולחן יהיה ערוך.

     

    בהצלחה ובהנאה!!

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.