• אתם ניצבים היום כולכם – ביחד!

    הגדלה

    "עליתי לארץ בגיל שש מסמרקנד. הוריי עשו הכול כדי שאתאקלם בארץ החדשה. ידענו להפריד בשר וחלב וגם אכלנו ראש של דג בחג. כילדה ישבנו שם בחצר המשותפת, ואני זוכרת את מערבולת השלולית שנקוותה במרכז החצר וילד לא יהודי אומר 'יש אלוקים גדול ויש אלוקים קטן, הגדול משגיח על הגדולים והקטן על הקטנים' ואני קמה בעוז ובחוצפה, שלימים תהיה עזות דקדושה שלי, ועונה לו: 'אין דבר כזה, יש אלוקים אחד והוא שומר על כולם!' ועכשיו, עם הכוחות שקיבלנו במסע אלול שלנו לרבי – אני יודעת שיש רבי גדול אחד והוא שלי ושל כולם".• לטור המלא

    נפלאות בפרשת ניצבים/מירי שניאורסון

    אתם ניצבים היום כולכם – ביחד!

    "התחבטתי אם להפוך את הסיפור שלי למופע והצגה, הרי זה משהו אישי כל כך, שקשה לספר קבל עם ועדה", אומרת סימה ורעש המנועים של המטוס מערבל ומעצים את סיפורה.

    "עליתי לארץ בגיל שש מסמרקנד. הוריי עשו הכול כדי שאתאקלם בארץ החדשה. ידענו להפריד בשר וחלב וגם אכלנו ראש של דג בחג. כילדה ישבנו שם בחצר המשותפת, ואני זוכרת את מערבולת השלולית שנקוותה במרכז החצר וילד לא יהודי אומר 'יש אלוקים גדול ויש אלוקים קטן, הגדול משגיח על הגדולים והקטן על הקטנים' ואני קמה בעוז ובחוצפה, שלימים תהיה עזות דקדושה שלי, ועונה לו: 'אין דבר כזה, יש אלוקים אחד והוא שומר על כולם!' ועכשיו, עם הכוחות שקיבלנו במסע אלול שלנו לרבי – אני יודעת שיש רבי גדול אחד והוא שלי ושל כולם".

    במשך הטיסה הארוכה סיפורה מתרחב. ״לימים אמא עברה תאונת דרכים קשה ולא יכלה לגדל אותי. הגעתי לבית ספר חב"ד והמנהל מקבל אותי ומזמין אותי לחדרו. מה זה? המנהל מדבר עם ילדים? נותן יחס של כבוד? של שווים? זה משהו שלא הכרתי במקום שבו גדלתי. אז החלטתי שגם אני רוצה להיות כזו, להצטרף למשפחה הגדולה של הרבי, לאהבת ישראל והחיבור הנפלא הזה״.

    כמה ימים מאוחר יותר סימה בבידוד שלה ואני בשלי, אבל המשלוחים שיצאו לנפלאות המתגברות (אלמנות מתבגרות) לא פסחו גם עליה. כך כתבה לי סימה: "אין לתאר את התרגשותי כשקיבלתי את המארז שי, זאת מתנה מתמשכת כזאת. זה נדיר ומרגש ומרומם את הדבקות שלך בה׳ וברבי. לא תכננתי ככה להשתפך, אבל בבוקר מצאתי ליד הדלת, ופתאום תפסתי שזה ממך. לאט-לאט התחלתי להסתכל על זה. בקיצור, תודה שזיכית אותנו להיות חלק מהמערך הזה".

    "אתם ניצבים היום כולכם… ראשיכם שבטיכם… מחוטב עציך עד שואב מימיך" – כל עם ישראל, אנשים, נשים וטף. מכובדים ופשוטים. כולם יחד עומדים לפני ה' ועוברים בבריתו. מכאן, שקטן וגדול חשובים לפני ה' וכולם ערבים זה בזה. העשיר יכול להיות ערב עבור העני, זה ברור. שאם העני יבקש הלוואה ואינו מצליח לפרוע את חובו – העשיר יהיה ערב לו. אולם איך ייתכן שהעני יכול להיות ערב לעשיר? ואיך החוטא יכול להיות ערב לצדיק? אלא שעם ישראל הם קומה אחת שלמה, כגוף אחד. וכשם שהראש אומנם נעלה מן הרגליים, הוא זקוק לרגליים כדי לעבור ממקום למקום. כך עם ישראל, אף שיש סוגים שונים של יהודים, וכל אחד במעמד שונה ובמצב שונה – לכל יהודי יש המעלה המיוחדת לו!

    לכן כל אחד מעם ישראל זקוק לערבות של חברו, וכדי להגיע לשלמות עלינו להתאחד. וכידוע, כששני יהודים מתאחדים ועוסקים בקדושה, הרי ששתי נפשות אלוקיות מתחברות וקל יותר להתגבר על היצר ולנצחו, ובהדרגה הכוחות הטבעיים נהפכים על ידי כך לכוחות אלוקיים.

    הכותבת: מירי שניאורסון-מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת.
    מרצה מנחה ושליחה בתקשורת  לכניסה לאתר לרכישת הספרים "פרשה באהבה" לחצו כאן    mail: [email protected]   טלפון 054-9292901

     

     

    תגיות:

    כתבות נוספות שיעניינו אותך:

    לכתוב תגובה

    עלייך להיות רשומה למערכת כדי לכתוב תגובה.